کشمیری گفت: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با تهران جشنواره فیلم فجر در استان گلستان آغاز به‌کار می‫کند.

۱۴ فیلم جشنواره فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش داده می‎‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛«عادله کشمیری» صبح دیروز (یکشنبه ۳۰ دی) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سی و هفمتین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان گلستان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با تهران جشنواره فیلم فجر در استان گلستان آغاز به‌کار می‌کند.

 

کشمیری هدف از برگزاری این جشنواره را نشاط اجتماعی در جامعه دانست و افزود: امید داریم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این جشنوار پرشکوه‌تر برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود، اظهارداشت: این تالار جنبه سینمایی نیز دارد که سال‌ها مغفول مانده و هدف ما این بود که این جایگاه را برای تالار فخرالدین اسعدگرگانی احیا کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: همچنین در این ایام سینما سیار نیز در استان در نظر گرفته شده که در شهرهای استان که سینما وجود نداشته نمایش‌ فیلم‌های سراسری را داشته باشد.

 

کشمیری تاکید کرد: فیلم های جشنواره بر اساس سیمرغ یک و سیمرغ دو تقسیم بندی شده و بر حسب قرعه‌کشی ۱۴ فیلم به هر استان اختصاص می‌یابد و هر فیلم در سه نوبت در ساعت ۱۵ تا ۱۷، ۱۷ تا ۱۹، ۱۹ تا ۲۱ نمایش داده می‌شود و  یک سانس اضافه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ نیز در  نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: قیمت بلیط نیز مثل سال گذشته ۱۰ هزار تومان است و وزارت ارشاد هر فیلم را ۶۰ میلیون تومان برای هر استان خریداری کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: به دنبال این هستیم که از هنرمندان ملی نیز در این جشنواره دعوت کنیم و جشنواره شادمانی نیز در این ایام در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار