مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از احیا و راه‌اندازی سینما در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد.

احیا و راه‌اندازی سینما در تالار فخرالدین اسعد گرگانی/ 14 فیلم فجر در گلستان اکران می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛عادله کشمیری شامگاه دوشنبه  در مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: فیلم‌های فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی که مجوز سینما دارد اکران خواهد شد و ظرفیت سینمایی این تالار سالها مغفول مانده بود با احیای سینما در این تالار به ظرفیت سینماهای استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه گلستان میزبان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است، تصریح کرد: از 12 الی 22 بهمن همزمان با تهران برنامه‌های جشنواره فجر در استان افتتاح خواهد شد و محل افتتاح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اکران فیلم‌های فجر توسط این اداره‌کل و همکاری انجمن سینمای جوان استان صورت می‌گیرد از آنجاییکه این جشنواره با چله انقلاب اسلامی همزمان شده است پیش‌بینی می‌کنیم استقبال بیشتری نسبت به برنامه‌های این جشنواره شود.

*ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه =از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان گلستان

کشمیری گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنین ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه را از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان دانست.

وی با اشاره به احیای سینمای بندرگز بیان کرد: در تمام شهرها و روستاهای استان که شرایط اکران فیلم داشته باشند از طریق سینما سیار نسبت به اکران فیلم‌های فجر اقدام خواهیم کرد و فیلم‌هایی که روی پرده نمایش در آن ایام هستند برای مردم اکران خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ابراز کرد: فیلم‌های جشنواره سیمرغ یک و سیمرغ دو بین استان‌های کشور قرعه‌کشی می‌شود و سهمیه هر استان اکران 14 فیلم فجر است فیلم‌هایی که منتخب جشنواره شدند.

کشمیری با بیان اینکه هر فیلم در سه نوبت اکران می‌شود، افزود: سانس‌های اکران فیلم در ساعت‌های «15 الی 17»،« 17 الی 19»، «19 الی 21 » و «21 الی 23 » برنامه‌ریزی شده است فیلم‌هایی که مورد استقبال مردم هستند تا ساعت 23 اکران خواهد شد.

*قیمت بلیط سینما برای تماشای فیلم‌های فجر 10 هزار تومان است

وی با بیان اینکه قیمت بلیط سینما برای تماشای فیلم‌های فجر 10 هزار تومان است، اظهار کرد: وزارت ارشاد برای هر فیلم در هر استان 60 میلیون تومان هزینه کرده است و سهمیه استان بالغ بر 840 میلیون تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: لیست فیلم‌های فجر که قرار است در استان گلستان اکران شود تا پایان هفته مشخص خواهد شد و ما قرار است برنامه‌های جنبی در کنار اکران فیلم داشته باشیم و تعدادی از فیلمسازان و هنرمندان ملی که فیلم آنها به جشنواره فجر راه پیدا کرده در استان میزبان باشیم.

کشمیری برگزاری جشن‌های شادمانه دهه فجر و برگزاری نمایشگاهی از آثار فرهنگی هنرمندان و به طور اختصاصی برای بانوان در سوله تالار فخرالدین اسعد گرگانی به مدت 10 شب خبر داد.

به گفته وی 19 و 20 بهمن‌ماه جاری فیلم‌های فجر به دلیل تقارن با شهادت بی بی دوعالم فاطمه زهرا(س) اکران نخواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار