مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از توزیع برنامه های فرهنگی هنری ایام الله دهه فجر در تمامی شهرستان ها خبر داد و گفت: با تحقق هر بخش از چشم انداز نظام، شعاعی از نور تجلی پیدا می کند.

توزیع برنامه های فرهنگی هنری دهه فجر در تمامی شهرستان های گلستان

به گزارش گلستان24،​ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، عصر امروز در نشست خبری با گروه رسانه ای فجر استان گفت: با توجه به تعبیر امام راحل، انقلاب ما انفجار نور بود، این نامگذاری شاید به این دلیل باشد که با تحقق هر بخش از هر آنچه که در چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی آورده شده است، شعاعی از نور تجلی پیدا می کند.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت

وی پس از این مقدمه به اعلام برنامه های تدارک دیده شده این اداره کل برای بزرگداشت دهه فجر پرداخت و افزود: هشت جشنواره مختلف فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر برگزار می شود که «جشنواره های هنرهای تجسمی از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن، جشنواره تئاتر استقامت فجر در همین بازه زمانی، جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآن و عترت، جشنواره تلاوت قرآنی و جشنواره آواهای آئینی» از آن دسته هستند.

رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان در بخشی از سخنانش در خصوص جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی قرآن و عترت که هفتم بهمن ماه برگزار می شود توضیح داد و افزود: در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان 11 جشنواره تعریف شده که یکی از آنها همین جشنواره قران و عترت است که با توجه به قرابتی که این موضوع با انقلاب اسلامی دارد برگزاری آن را در دهه فجر برنامه ریزی کرده ایم.

فضیلت با بیان اینکه حدود 40 عنوان برنامه برای بزرگداشت دهه فجر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برپایی چند کارگاه آموزشی، اجرای 6 همایش و جشن، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان عرصه های مختلف فرهنگی هنری، نشست تخصصی با اصحاب فرهنگ و هنر، مصاحبه ها و تبلیغات رسانه ای و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بخشی از برنامه های شاخص ما در این هفته خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: سعی شده در طراحی برنامه ها از مرکز استان تمرکز زدایی صورت بگیرد و همایش ها و برنامه های مختلف با توجه به استعداد هر شهرستان در سطح استان توزیع شود.

وی ارائه خدمات رفاهی و تفریحی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی کارگاه زنده نقاشی، محفل شعر، جنگ شادمانه، نمایشگاه های مختلف کتاب، خوشنویسی و نقاشی، نشست های مشاوره ای با محوریت آسیب های اجتماعی، دیدار با هنرمندان پیشکسوت، برگزاری مسابقه کاردستی، یادواره شهدای هنرمندان و کنسرت موسیقی پاپ و سنتی را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.

فضیلت گفت: اعتبارات این برنامه ها تماما از فصل5 (فصل فعالیت های فرهنگ و ارشاد) هزینه می شود.

رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان در پایان از برپایی نمایشگاه 10 روزه هنرهای تجسمی در سوله محوطه تالار فخرالدین اسعد گرگانی در ایام الله دهه فجر خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

 

ارسال نظر

آخرین اخبار