مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: در دهه فجر سال جاری ۲۲ هکتار از اراضی استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان زهکشی می‌شود.

۲۲ هزار هکتار از اراضی گلستان در دهه فجر زهکشی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ تقی کمال‌غریبی ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زهکشی می‌شود.

وی تصریح کرد: قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان نوین آبیاری در دهه فجر سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: آبیاری نوین تحت فشار در ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از سطح استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان در حال اجرا است.

کمال‌غریبی در خصوص تجهیز و نوسازی خشکه‌سازی در اراصی استان گلستان خاطرنشان کرد: قریب به یک هزار و ۴۸ هکتار در تجهیز و نوسازی خشکه‌سازی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان در ایام‌الله مبارک دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از وجود ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در سطح استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر انتقال آب با لوله با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در دهه فجر انجام می‌شود، اذعان کرد: 67 هکتار پروژه تامین آب با لوله با 20 کیلومتر در کانال ورودی و اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در 11 آب‌بندان در ایام‌الله دهه فجر در گلستان احداث و ممت‌سازی می‌شود.

* احداث و مرمت یک‌هزار و 500 کیلومتر جاده‌ای بین مزارع گلستان در دهه فجر

کمال‌غریبی در خصوص شبکه‌های آبیاری و زهکشی در گلستان اذعان کرد: 4 هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی و شبکه‌های آبیاری خواهند شد که با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: احداث و بهسازی کانل‌های آبیاری به طول 200 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های اداره آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در ایام‌الله دهه فجر است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز شد: احداث و مرمت جاده‌ای بین مزارع به طول یک‌هزار و 500 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در ایام‌الله فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار