کارشناس مرکز بهداشت استان گلستان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمامی مراکز بهداشت این استان خبر داد.

کلاس‌های آموزشی در تمامی مراکز بهداشت گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ مریم مهارلویی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی در هفته ملی «مبارزه با سرطان» در تمامی مراکز بهداشت استان گلستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در جهان شناخته شده است در کشور ایران سالانه بیشتر از 90 هزار نفر مورد جدید ابتلا به سرطان داریم.  

کارشناس مرکز بهداشت استان گلستان ابراز کرد: عامل سرطان به عنوان کی از مشکلات عمده‌ای است که در نظام سلامت وجود دارد و مبارزه با آن نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق توسط مسؤولان و مشارکت همه‌جانبه مردم است.

مهارلویی خاطرنشان کرد: در این راستا از تاریخ یکم الی هفتم بهمن‌ماه هفته‌ای را تحت عنوان هفته« مبارزه با سرطان » نامگذاری کردند و در این هفته پویش ملی مبارزه با سرطان در سطح کشور از جمله گلستان برگزار می‌شود.

کارشناس مرکز بهداشت استان گلستان اذعان کرد: از جمله فعالیت‌های «پویش مبارزه با سرطان» می‌توان به همایش دانشگاهی اشاره کرد که در دوم بهمن‌ماه جاری برگزار شد از جمله اقدام مهمی که در این همایش صورت گرفت تهیه طوماری از شرکت‌کنندگان بود که با گرفتن امضا با این مضمون که«من قول می‌دهم در راستای کاهش فاکتورهای خطر درخودم اقدام کنم» به عنوان مثال سیگار نکشم و غیره انجام گرفت.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های مرکز بهداشت گلستان در هفته مبارزه با سرطان می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمامی مراکز بهداشت استان گلستان، برگزاری مسابقات ورزشی، آموزش در مدارس و پیاده‌روی و توزیع بروشور و پوستر اشاره کرد.

مهارلویی گفت: شعار هفته مبارزه با سلامت با محوریت «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید» است و این بدین معناست که افراد باید مراقب سلامت خودشان باشند و عوامل خطر با عامل سرطان را بشناسند و از آن پیشگیری کنند و همچنین علائم مشکوک ابتلا به سرطان را بشناسند و به محض مشاهده علائم سرطان به پزشک مراجعه کنند.

کارشناس مرکز بهداشت استان گلستان با تاکید بر اینکه پیاده‌روی و تحرک در انسان ضروری است، ابراز کرد: باید تغذیه مناسب داشته باشند از غذای داغ پرهیز کنند و فعالیت بدنی منظم داشته باشند و از دخانیات و الکل استفاده نکنند و با مشاهده علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنند.


انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار