فرماندار شهرستان گالیکش گفت: بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش در دو بازه زمانی ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تا پایان دولت دوازدهم با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تا پایان دولت افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین مایلی فرماندار شهرستان گالیکش ظهر امروز در نشست خبری ستاد چله انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۸۶ پروژه عمرانی و ۲۵ پروژه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در دهه فجر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ۵۷۳ پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان گالیکش افزود: در بخش عمرانی ۲۸۴ پروژه افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که این طرح‌ها با بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد.

در سفر رئیس جمهور به استان، هوشمندسازی حسگر‌هایی پارک ملی گلستان ظرف مدت ۹ ماه به بهره برداری می‌رسد

مایلی مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر را پروژه خوراک دام صنعتی، تولید ورق پی وی سی، تولید سبزی و صیفی، تولید قیر در فاز دوم، ۹ واحد بوم گردی عنوان کرد.

وی مساحت پارک ملی گلستان را ۹۲ هزار هکتار عنوان و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هوشمندسازی حسگر‌هایی ظرف مدت ۹ ماه به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: سوله‌های ورزشی خوبی در گالیکش داریم تکمیل سوله ورزشی «فارسیان» با ۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش در دو بازه زمانی ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

مایلی ابراز کرد: یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان راه‌اندازی چهار دستگاه دیالیز است که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص خدمات قبل از انقلاب و عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب ۳۰ باب مدرسه در شهرستان وجود داشت که این عدد اکنون ۱۱۵ باب مدرسه وجود دارد که رشد قابل قبولی در این زمینه را شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان گالیکش بیان کرد: قبل از انقلاب در زمینه آموزش عالی هیچ مرکز آموزشی نداشتیم بعد از انقلاب یک مرکز پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی با تعداد ۸۳۰ دانشجو تحصیل می‌کنند.

مایلی ادامه داد: در بخش آب و فاضلاب روستایی، مردم قبل از انقلاب از آب شرب سالم برخوردار نبودند ۶۳ روستا داریم، ۵۰ روستا آب سالم دارم و مابقی در طرح قرار ندارند و در آینده نزدیک تکیمل می‌شود.

 

تحول بی‌نظیر زیرساختی گالیکش به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی

 

وی در خصوص مقایسه خدمات در حوزه صنعت و معدن و تجارت ابراز کرد: قبل از انقلاب فعالیت خاصی نداشتیم، اما اکنون ۲۰ واحد تولیدی در شهرستان شکل گرفته و با سرمایه ۵۴۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۲۴ نفر فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: در بخش سرمایه‌گذاری صنعت و معدن ۵۲ واحد صنعتی بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان و اشتغال یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان فراهم شده است.

به گفته مایلی؛ قبل از انقلاب ۱۰۰ واحد صنفی داشتیم که اکنون ۲ هزار و ۲۴۵ واحد صنعتی و ۱۳ اتحادیه ثبت شده در گالیکش فعال هستند، قبل از انقلاب بخش معدن فعال و نیمه فعال بود و الان فعال است و به مردم خدمات‌رسانی دارد.

وی ابراز کرد: در بخش شبکه بهداشت و درمان قبل از انقلاب یک مرکز جامع سلامت روستایی داشتیم که اکنون به هشت مرکز جامع سلامت و ۳۵ مرکز خانه بهداشت فعال رسیده است.

فرماندار شهرستان گالیکش ادامه داد: قبل از انقلاب در این منطقه مرغداری نداشتیم که اکنون به ۱۳ واحد مرغداری فعال افزایش پیدا کرده است، سه واحد جوجه‌کشی، پنج واحد پرورش گوسفند صنعتی، دو واحد خوراک، دو واحد در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

مایلی میزان باغات مثمر این شهرستان را قبل از انقلاب ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: این میزان اکنون به ۹۵۰ هکتار رسیده است، هشت مورد آب‌بندان داریم که قبل از انقلاب نداشتیم و اکنون ۳ هکتار گلخانه در گالیکش احداث شده است.

به گفته وی؛ قبل از انقلاب ۶۵ کیلومتر راه شوسه و خاکی داشتیم، ولی الان ۲۱۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در شهرستان گالیکش وجود دارد و شاهد رشد چهار برابری در این زمینه هستیم.

 
منبع : فارس
 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار