مدارس غیر دولتی استان، همچنان زیر تیغ بی تدبیری

دست دانش آموزی کردکویی به دست بی تدبیر مسئولین مدرسه اش شکست. انتخاب نا درست معلمان بی تخصص در مدارس غیر دولتی استان، مشکل بزرگ طرح واگذاری مدارس دولتی

شکستن دست دانش آموز در ساعت ورزش

به گزارش گلستان 24، در حالی که هنوز چند ماه بیشتر از طرح واگذاری مدارس دولتی در استان گلستان توسط دولت نمی گذرد، موضوع طرح انتخاب نا درست معلمان در این مدارس همچنان مورد بحث است.

چندی پیش خبرنگار گلستان 24، در پیگیری این موضوع مصاحبه ای با عیسی پایین محله، مدیر سابق آموزش و پرورش استان گلستان انجام داد. وی در این خصوص می گوید: «معلمانی که به کارگیری می شوند، باید دارای تحصیلات عالیه باشند. آموزش دیده و واجد شرایط باشند. همچنین باید از صافی های متعددی هم گذشته باشند

عیسی پایین محله

انتخاب معلمان بدون صلاحیت همچنان در مدارس غیر دولتی استان ادامه دارد. به این صورت که عدم وجود معلم ورزش در یک مدرسه به یک امر عادی بدل شده است.

چندی پیش در مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی «ن» شهرستان کردکوی، حادثه ای برای یکی از دانش آموزان در ساعت ورزش، رخ می دهد که منجر به شکستن دست وی می شود. کلاس ورزش این مدرسه بدون داشتن مربی ورزش، با بازی دانش آموزان در حیاط سپری می شود.

در آن روز دانش آموزان در حال بازی در حیاط مدرسه و گذراندن زنگ ورزش بودند که به دلیل نا مناسب بودن محیط حیاط مدرسه و وجود پله و سکو در آن محیط، یکی از دانش آموزان زمین خورده و از ناحیه دست دچار مشکل می شود. عدم حضور مربی ورزشی که دوره های لازم را گذرانده باشد باعث می شود که افراد حاضر که تخصص و علم لازم را در این زمینه ندارند متوجه مشکل شکستگی دست این دانش آموز نشده ، این موضوع را فقط یک مشکل سطحی تشخیص داده و خودشان سعی در مداوای این دانش آموز کنند.

واگذاری مدارس دولتی

دانش آموز بعد از چندی دچار افت فشار خون و حالت شوک می شود. مسئولین مدرسه که هیچ تخصصی در این امر ندارند، دست وی را ماساژ داده و معاینه می کنند و این امر به بدتر شدن اوضاع دامن می زند. این در حالی است که آن ها همچنان از فرستادن وی به بیمارستان امتناع می کنند. بعد از تعطیل شدن شیفت صبح مدرسه، آن ها با پدر دانش آموز تماس می گیرند تا فرزند خود را به خانه ببرد.

وی که بسیار از این موضوع متاثر است از مسئولین این مدرسه شکایت کرده و می گوید: مسئولین این مدرسه با سهل انگاری خود حق فرزندم را ضایع کرده اند. باید با آن ها برخورد شود. زیرا این اتفاق ممکن است در هر یک از ساعت های ورزش این مدرسه رخ دهد.

این در حالی است که بر اساس گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره صلاحیت مؤسسان و معلمان ، در برخی از این مدارس، نیروهای بازنشسته که حداکثر سه سال از بازنشستگی آنها گذشته باشد، به همکاری دعوت می‌شوند و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نیز در صورت مرتبط بودن رشته دانشگاهی، به عنوان معلم در این مدارس جذب خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار