فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از اجرای 3 هزار برنامه به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 عرصه اقتصاد مقاومتی در استان راه‌اندازی شد که برای بیش از 6 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرد.

بیش از 6 هزار شغل مستقیم توسط سپاه نینوا در گلستان ایجاد شد

به گزارش گلستان 24 ؛حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر از سوی سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: 4 هزار و 500 عرصه اقتصاد مقاومتی در استان راه‌اندازی شد که برای بیش از 6 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرد همچنین 100میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه نینوا در طی پنج سال گذشته در حوزه‌های عمرانی، غیرعمرانی و اقتصاد مقاومتی در استان تصریح کرد: احداث و تعمیر 120 مسجد، ساخت 82 باب خانه محروم، احداث 67 خانه عالم، احداث 43 غسالخانه، آبرسانی و تصفیه کانال آب در 25 روستا، احداث 20 مدرسه جزو اقدامات عمرانی سپاه نینوا است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از آسفالت جاده در 18 روستای استان خبر داد و افزود: احداث سیل‌بند چهار مورد، ایجاد سالن ورزشی پنج باب، احداث و مرمت کانون فرهنگی چهار باب، احداث خانه بهداشت 34 مورد، احداث جایگاه دام 13 مورد، راه‌اندازی کتابخانه پنج مورد جزو اقدامات عمرانی سپاه است.

* 4 هزار و 500 عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح گلستان راه اندازی شده است

معروفی با اشاره به اینکه 327 جهیزیه برای نوعروسان تهیه و توزیع شده است از توزیع 2 هزار و 900 سبد لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت خبر داد و گفت: کمک به یکصد خانواده بی سرپرست و توزیع یک هزار و 230 سبد بهداشتی از فعالیت‌های سپاه نینوا طی این مدت بوده است.

وی در خصوص فعالیت‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: 4 هزار و 500 عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح استان راه اندازی شده است، ایجاد بیش از 6 هزار شغل مستقیم همچنین واگذاری 100 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان از اقدامات سپاه نینوا در این حوزه بوده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان به اهم اقدامات این مجموعه در حوزه خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: اعزام 8 هزار و 991 گروه جهادی به مناطق محروم، بکارگیری بیش از 144 هزار نفر در مناطق محروم استان، کاشت 150 هزار اصله نهال مثمر و غیرمسثمر انجام شده است.

* مراقبت از 164 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان با بکارگیری 84 نیروی بسیجی

معروفی؛ مراقبت از 164 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان با بکارگیری 84 نیروی بسیجی را از دیگر اقدامات سپاه نینوا در صیانت از منابع ملی دانست.

به گفته وی؛ 3 هزار و 460 نفر آموزش بی‌سوادان، برگزاری 68 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش 19 هزار و 622 نفر در این زمینه جزو خدمات سپاه طی پنج سال اخیر در استان بوده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص خدمات سپاه در کمک و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه گفت: 11 هزار و 757 سبد حمایتی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه داده شد، بیش از هفت کامیون خوراک دام برای منطقه کرمانشاه ارسال شد.

معروفی ادامه داد: همچنین اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به کرمانشاه، ساخت 277 سکو و کانکس برای استقرار موقت مردم، اعزام 25 گروه جهادی به تعداد 500 نفر در زلزله کرمانشاه و ساخت 10 واحد مسکونی در کرمانشاه تا سال 1397 انجام گرفت و سپاه نینوا در خدمت‌رسانی به مردم احساس افتخار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر با شعار محوری «افتخار به گذشته و امید آینده» در 9 سرفصل، 3 هزار برنامه، 200 عنوان و 63 برنامه شاخص؛ توسط سپاه نینوا استان گلستان پیش‌بینی شده و اجرا می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار