مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به پیشرفت های استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه شهرهای استان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند و از ۹۸۰ روستا در استان ۸۶۰ روستا گازرسانی شدند. در حال حاضر ۵۶۰ هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

 ۸۶۰ روستای استان گلستان گازرسانی شده است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرحیم رحیمی امشب در مراسم بهره‌برداری از طرح گازرسانی 3 روستای بخش مرزی گنبدکاووس اظهارداشت: قبل از انقلاب مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان گلستان وجود نداشت و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران 9 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی احداث شده است.

وی افزود: صنعت گاز پس از صنعت هسته‌ای دومین صنعت خطرناک است و باید در تاسیسات و استفاده از آن ایمنی لازم رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان بیان داشت: همه شهرهای استان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند و از 980 روستا در استان 860 روستا گازرسانی شدند. در حال حاضر 560 هزار مشترک از گاز طبیعی در مصارف خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 90 درصد واحدهای تولیدی ما گازرسانی شدند و امروز با بهره‌برداری گاز در این 3 روستای بخش مرزی گنبدکاووس،  575 نفر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند که برای گازرسانی این 3 روستا 40 کیلومتر شبکه احداث شده است.

رحیمی با بیان اینکه عدم نکات ایمنی بیل مکانیکی در زمان کار سبب قطع گاز 2 روستای مرزی شده است،  گفت: در حفاری های انجام شده در منطقه حتما با واحدهای امدادی شرکت گاز هماهنگی به عمل آید، زیرا استفاده غیرایمن بیل مکانیکی در منطقه برای حفاری سبب قطع گاز در 2 روستا شده است.

سید مناف هاشمی،  استاندار گلستان در این مراسم اظهارداشت: امروز با بهره‌برداری از گاز در 3 روستا بخش مرزی گنبدکاووس، در مجموع 142 روستا شهرستان گنبدکاووس از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در این شهرستان 163 روستا وجود دارد که 21 روستای باقیمانده در کوتاهترین زمان گازرسانی خواهند شد و در سال 98 شاهد جشن اتمام گازرسانی استان گلستان هستیم.

استاندار گلستان بیان داشت: در سال گذشته شاهد کلنگ زنی روستاهای هوتن و کرند برای گازرسانی بودیم که تا هفته دولت این مناطق هم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. مجتمع آبرسانی فجر 3 و 4 و 5 با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد تومان در حال برنامه ریزی است. اعتبار گازرسانی به 142 روستا 15 میلیارد تومان است که در 2 حوزه زیرساختی آب و گاز در این منطقه 35 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب کمتر از 15 درصد از روستاها البته روستاهای بزرگ و نزدیک شهر در حوزه زیرساخت برق تامین بودند که امروز بیش از 95 درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه دشمن همواره در حال ضربه زدن به ما است اما خوشبختانه کشو,  ایران اسلامی مسیر توسعه را با سرعت طی می کند. دشمنان خارجی و همراهان داخلی آنها با ایجاد سختی و مشکلات سعی دارند اعتراضاتی به وجود بیاورند که ما باید با وحدت در کنار هم و با کمک هم سختی‌ها و مشکلات را از بین ببریم.


انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار