یادداشت حسین باقری:

یک قدم تا جام

به گزارش گلستان 24 ؛  فینال... واژه ای غریبه در دودهه اخیر برای بسکتبال گلستان که اما این روز ها به همت جوانانی از دیار رنگین کمان ایران و البته حمایت همه جانبه شهرداری گرگان میتواند با کمی دقت و رعایت چند نکته در پایان لباس قهرمانی را بر اندام خود ببیند. اتفاقی پرشکوه که در تاریخ پایتخت هواداران بسکتبال کشور ماندگار خواهد شد.

پالایش، سلطان سه زنی

دوبازی اول فینال یکبار دیگر قدرت تیم آبادانی در به ثمرنشاندن پرتاب های سه امتیازی را نشان داد. کلافگی انبوه تماشگران گرگانی از سه های موفق نفتی ها خصوصا در بازی اول غیرقابل انکار است. 16 پرتاب سه امتیازی صحیح و ثبت 48 امتیاز یک آمار خیره کننده از شاگردان هماد سامری برجای گذاشت. اللهیار نجفی، آرن داوودی و سعید داورپناه بازوان سامری در این موضوع هستند.

اما راه نجات شهرداری از این مهلکه شاید آغاز دفاع از زمین حریف( دفاع من تو من) برای محدود کردن فضای تیم جنوبی و البته امید به بلاک شات و تبدیل تهدید به فرصت برای کسب امتیاز باشد. اگر شهرداری نتواند ضعف خود در این زمینه را در دو بازی برگشت جبران کند شاید در دست گرفتن جام در حد آرزو باقی بماند.

photo_2019-04-27_02-17-53

نیکولا سه زن خاموش

اما در آن سمت حمید کلاسنگیانی این روزها گوهری صرب را در تیمش میبیند که میتواند با دلبستن به سه های موفقش علیرغم شکست در یکی از دیدارهای خانگی همچنان سودای قهرمانی را در سر پرورش دهد.

نیکولا دراکوویچ که از مرحله نیمه نهایی به گرگان اضافه شد در 6 بازی گذشته تبحر خود در پرتاب های سه امتیازی را به رخ حریفان کشید اما نکته ای که وجود دارد کمتر قرارگرفتن او در شرایط ارسال شوت سه امتیازیست. کادرفنی شهرداری می تواند با اتخاذ سیستمی مناسب که این نکته را هم تحت پوشش قرار دهد شانس پیروزی را در زمین پالایش بالا ببرد.

پنالتی؛ پاشنه آشیل شهرداری

شاید در بازی هایی که تیم ها با اختلاف یکی دو امتیاز بازی را می بازند دقیقا آنجا اهمیت پرتاب های پنالتی از دست رفته ملموس تر از همیشه حس می شود. امتیازاتی که اگر از کف تیم ها نرود میتواند سند پیروزیشان را امضا کند.

دوبازی اول فینال و حتی نیمه نهایی از شهرداری گرگان ترس این داستان را به جان ما می اندازد.پنالتی های ناموفق از تقریبا اکثر شاگردان کلاسنگیانی در حالی به پاشنه آشیل گرگان تبدیل شده که این تیم برای از دست نرفتن شانس قهرمانی حداقل به یک پیروزی در آبادان نیاز دارد.

حمید خوب میداند که باید همه نکات ریز مثل پنالتی ها را با دقت مورد بررسی قرار دهد تا بتواند داستان قهرمان این فصل لیگ برتر بسکتبال کشور را به راند پنجم موکول کند.

photo_2019-04-27_02-14-38

حالا گرگان...

و مردمی که در انتظارند تا تیم شان با ارائه یک بازی هوشمندانه بتواند همانطوری که شیمیدر مدعی را در خانه بسکتبال تهران مغلوب کرد این بار همان بلا را در آبادن بر سر پالایش بیاورد.بلایی که تیم سامری را یکبار دیگر به جهنم سالن مملو از جمعیت گرگان میکشاند تا حمید کلاسنگیانی در نخستین تجربه سرمربیگری تیم شهرش کاری کند کارستان.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار