به پایتخت مادها سفر کنید

پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین گنجینه‌ای ارزشمند از بناها و یادگارهای دوران گذشته است که قدم زدن در این دیار و تماشای جاذبه‌های همدان، تاریخی از آنچه در ایران گذشته را روایت می‌کند.

شهری به بلندای تاریخ و تمدن ایران‌زمین

به گزارش گلستان24، همدان که با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را از آن خود کرده گنجینه ای ارزشمند از یادگارهای دوران گذشته است. همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بوده و به شایستگی نامش دارای جایگاه بالای فرهنگ و تاریخ و تمدن در کشور است چرا که نخستین پایتخت اولین پادشاهی ایران بوده است.

همدان دانشمندان و مشاهیر و مفاخر و شاعران بزرگی چون ابن سینا، عین القضات و باباطاهر را در دل خود پرورانده و هم اکنون نیز فرزندانی از این سرزمین همچون شهید احمدی روشن موجب فخر و مباهات همدان شده اند.

همدان را از ایران باستان به لحاظ داشتن چشمه های جوشان شهر «هزار چشمه» می خواندند و اقلیم و آب و هوای همدان از دیر باز بکر و منحصر به فرد بوده و شرایط و اقلیم جغرافیای همدان و چشم انداز های کوهستانی و طبیعت بکر و منحصر به فرد همدان در چهار فصل همه و همه از ویژ گی های منحصر به فرد همدان است.

همدان

دریافت 13 MB

از طرفی همدان به عنوان یکی از ۵ شهر گردشگری و تاریخی کشور مطرح است و از این لحاظ نیز جایگاه ویژه ای دارد و وجود آثار تاریخی و فرهنگی با قدمت چند هزار ساله در همدان، هچون تپه هگمتانه، گنبد علویان، برج قربان، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه، موزه مشاهیر، کتیبه های گنج نامه و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد همدان گواه جایگاه همدان در حوزه گردشگری کشور و دنیا است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار