جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان گفت: با اقدامات جهادی و شبانه‎روزی انجام‎شده در سیل‌بند یلمه‎خندان، شکاف‎ها ترمیم شد و آب ورودی به آق‌قلا به صفررسیده است.

آب ورودی به آق‌قلا به صفر رسیده است

به گزارش گلستان 24 ؛امیر ایرج تذکری  در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارتش بنا به وظیفه ذاتی خود از روز ۲۷ اسفندماه و قبل از تشکیل ستاد بحران با تمام قوا به کمک سیل‎زدگان شتافت و در صحنه حضور داشت که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با ارتشیان به این نکته تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: افتخار می‎کنیم از مردم و برای مردم هستیم و تجهیزاتی که در ارتش وجود دارد برای مردم و برای خدمت‌رسانی به مردم است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان متذکر شد: قرارگاه تیپ ۱۳۰، تیپ ۲۳۰ و ۵۸ ذولفقار و پوشش منطقه مشهد و قرارگاه شمال شرق مشهد و تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه نوهد از تهران و نیروی دریای ارتش، هوانیروز ارتش و نیرو‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی پس از ابلاغ مقام معظم رهبری بسیج شدند و اقدامات خوبی نیز در مناطق سیل‌زده انجام دادند.

تذکری افزود: در راستای صدور فرمان مقام معظم رهبری، فرمانده کل ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و مسؤولان لشکری و کشوری و حتی مقام رئیس جمهور در منطقه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اهتمام مسؤولان به دستورات معظم‎له و حضور در مناطق سیل‎زده موجب شد تا نیرو‌ها قوت تازه‎ای بگیرند و امدادرسانی به سیل‎زدگان سرعت بگیرد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان افزود: در شرایط بحران گاهی ارتفاع آب در آق‎قلا به بیش از دو متر می‎رسید و گسیل تجهیزات مختلف از جمله نفربر‌ها که توان آبی و خاکی داشتند منجر شد که خدمات خوبی ارائه شود.

تذکری یادآور شد: از طریق بالگرد‌های اعزام شده از سوی سپاه، هلال احمر و هوانیروز در مجموع ۱۲۶ سورتی پرواز در منطقه سیل‎زده انجام شد و با احداث بیمارستان صحرایی به بالغ بر ۵۰ هزار مراجعه کننده در طول ۴۵ روز خدمت‎رسانی شد که بی‌نظیر بود.

وی گفت: تجهیزات مختلفی از جمله کاترساکشن به مناطق سیل‎زده اعزام شدند که همچنان لایروبی را انجام می‌دهند و همچنین دستگاه‎های مهندسی مانند بیل مکانیکی و کمرشکن‎ها برای حفر کانال و سیل‎بند و احداث پل‎های ارتباطی در حال انجام هستند.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان افزود: در ابتدا بحث امداد و نجات داشتیم و در ادامه روند باید مسیر‌ها بازگشایی می‌شد و در راستای این اقدام فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و جلوه‎های ویژه‎ای از ایثارگری و از خودگذشتگی ملت ایران بار دیگر در سیل اخیر به دنیا عرضه شد.

تذکری تاکید کرد: به مکتب ایثار و شهادت در نیرو‌های مسلح افتخار می‌کنیم، نیرو‌های مسلح و گروه‎های جهادی و آحاد ملت به شکل جهادگونه و شبانه‌روزی در این منطقه برای مهار سیلاب وارد شدند و لایروبی و ساخت پل را انجام دادند.

وی افزود: در ادامه این روند لایروبی کانال‌ها از سوی ارتش و برای کمک به همکاران ما در سپاه ادامه یافته است و هدیه برای مردم گمیشان و بندرترکمن و آق‌قلا این اقدامات خواهد بود.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان به لایروبی‌های ارتش در مناطق سیل‎زده اشاره کرد و گفت: لایروبی کانال‌های گرگانرود به طول دو کیلومتر و لایروبی کانال «ملت» به طول یک و نیم کیلومتر و لایروبی کانال «رهبری» به طول هشت کیلومتر و لایروبی کانال «صفاایشان» به طول دو کیلومتر انجام شده است.

تذکری گفت: اقداماتی نیز در سیل‌بند «یلمه‌خندان» داشتیم و سه شب گذشته به شکل شبانه‎روزی در صحنه بودیم و کیسه شن را نیرو‌های جهادی و نیرو‌های مسلح پر می‌کردند و خدا را شاکر هستیم که توانستند شکاف‎ها را ترمیم کنند و آب ورودی به آق‌قلا به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: امسال به تدبیر فرمانده کل ارتش رژه خدمت را در سالروز ارتش در منطقه سیل‌زده آق‌قلا داشتیم و این رژه به صورت زنده از صدا و سیما پخش شد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان افزود: این رژه نیرو‌های مسلح جلوه وحدت نیرو‌های مسلح و گروه‌های امدادی را به نمایش گذاشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار