معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم توسعه باید برای ۲۵ هزار روستا طرح آمایشی آنها تهیه شود.

 تهیه طرح توسعه و آمایش سرزمینی ۲۵ هزار روستا

به گزارش گلستان 24 ؛محمد امید در همایش آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی روستاهای استان گلستان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه باید در مدت 5 سال برای 25 هزار روستا طرح آمایش تهیه شود.

وی  با اشاره به ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور تاکید کرد: پارسال  7 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافته و امسال حدود  10 هزار میلیارد تومان از این اعتبار باقی مانده که امیدواریم  به‎کارگیری آن سبب توسعه اشتغال روستایی می‎شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به بحران سیل در استان گلستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  از ابتدای امسال استان گلستان درگیر سیل شده اما مشارکت مردمی را در کمک به سیل‎زدگان شاهد بودیم، دولت نیز در این مسیر و خدمات‎رسانی به مناطق سیل‎زده قدم‌های خوبی برداشت است.

امید ارائه مدیریت در روستاها و شهرها  از دولت به مردم را یکی از اهداف تشکیل شوراهای اسلامی برشمرد و تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید تلاش کنیم تا با یکدیگر اجرایی کنیم ایجاد تجدیدنظر جدی در اختیارات شوراها در قانون است.

وی به اشاره به اینکه نقش شوراهای اسلامی در قانون خوب و فعالانه است و تصور می‎کنم مصداق هدف قانون‎گذار که ارائه اختیارات به شوراها بوده در روستاها بیش از شهرها بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اذعان کرد: باید طرحی ارائه شود که شوراهای اسلامی شهری نیز بتوانند در امور مدیریت شهری دخالت بیشتری داشته باشند و این مهم به هدف قانون‎گذار برای ایجاد شوراهای اسلامی کمک کرده است.

وی اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد این است که با ایجاد شوراهای اسلامی به دنبال این بودیم که بتوانیم سرعت انجام فعالیت‎های  را افزایش دهیم که سرعت‎بخشی به توسعه کشور از طریق شوراها در روستاها بیش از شهرها محقق شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  تأکید کرد: در بحث توسعه شوراها در کشور به دنبال یک مدل مدیریتی جدید هستیم و این مدل به‎عنوان مدیریت از پایین به بالا مطرح است تا برنامه‎ریزی‎ها از پایین به بالا اتفاق بیفتد.

امید گفت: شوراها می‎توانند با این اقدام در تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی نیز مشارکت داشته باشند و این مهم در شوراها به ویژه شوراهای اسلامی روستا بیشتر ملموس است.

وی از تهیه طرح توسعه و آمایش سرزمینی در روستاها خبر داد و افزود: در برنامه ششم توسعه باید طی پنج سال برای 25 هزار روستا طرح توسعه و آمایش سرزمینی تهیه شود که در حال حاضر 8500 طرح تهیه شده وامیدوارم امسال 5 هزار طرح تهیه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار