معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: 60 درصد سیستم شبکه برق کشور فرسوده است که نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

۶۰ درصد شبکه برق کشور فرسوده است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود رضا حقی‌فام  پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شرکت برق استان گلستان و مازندران و در بازدید  از مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهار کرد: یکی از دلایلی اصلی که امروز به استان گلستان آمدیم بحث سیلاب بوده است.

وی تصریح کرد: نخستین مساله که برای کاهش مخاطرات  بحران باید توجه داشته باشیم  اقدامات پیشگیری‎ است، اقلیم کشور به‌گونه‌ای است که تغییرات اقلیمی را شاهد هستیم در سال‎های گذشته شاهد خشک‎سالی و ریز گرد  بودیم و امسال سیل رخ داد و باید اقداماتی که می‌تواند مخاطرات را در شبکه کاهش ‎دهد را دنبال کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر  تأکید کرد: تفاهم‎نامه‎ای را به‌منظور مقاوم‎سازی شبکه در توانیر دنبال می‎کنیم و در این راستا از سه سال گذشته اهمیت مقاوم‎سازی تأکید شد.

حقی‌فام بابیان اینکه   60 درصد سیستم شبکه برق کشور فرسوده است که نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: نخستین و منطقی‎ترین بحث این است که خود را در برابر اتفاقاتی که اختیار آنها در دست ما نیست آماده کنیم و اثرات مخاطرات آن را کاهش دهیم و به این منظور کمیته مقاوم‎سازی را در شرکت‎های توزیع ایجاد کردیم.

وی بابیان اینکه زحمات زیادی در این راستا در شرکت توزیع نیروی برق در استان کشیده شده است، افزود: به دلیل محدودیت‎های منابع با وجود اینکه نقاط ضعف در شرکت‌های توزیع شناسایی‌شده بود  نتوانستیم به همه موارد رسیدگی کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر متذکر شد: سیلاب اهمیت بحث مقاوم‎سازی را نشان داد و برای اینکه بتوانند شرکت‌ها در بحران اخیر خود راد حفظ کنند نزدیک به 55 میلیارد تومان به شرکت‎ها در 25 روز اخیر اعتبار تزریق شد.

حقی‌فام خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‎های مقاوم‎سازی از سوی شرکت‌‌ها به‌سرعت در اختیار مجموعه ما برسد تا اعتبارات آنها در نظر بگیریم، در حوزه مقاوم‌سازی سطوح مختلفی داریم و در ارتباط با سیستم سیل و مواردی که ضرورت دارد و می‎تواند برای شبکه برق استان آسیب ایجاد کند نیاز است که اطلاعات آن استخراج شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تأکید کرد: در مورد بحث رانش نیز باید تدابیر اندیشیده شود، پایه‎های گرد بهتر از پایه‎های چهارگوش سیل را عبور می‎دهد و باید از تجربیان عملیاتی و تدابیر اندیشیده شده در سیلاب اخیر در آینده استفاده شود.

حقی‌فام تصریح کرد: مسیر سیلاب‎ها گاهی قابل پیش‎بینی نیست ولی می‎تواند مسیر سیلاب‎های که امسال اتفاق افتاده را در نقشه‌ای مشخص کنیم و در برنامه‎های خود داشته باشید و بتوانیم در سال‎های آینده از آن  استفاده کنید.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار