فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اصلی و مرتبط با سیل با محوریت دانشگاه‌ها برای مستندسازی جامع سیل تشکیل می‌شود.

 کمیته مستندسازی سیل در گنبدکاووس تشکیل می‌شود

به گزارش گلستان24 ؛ عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه استان‌ گلستان ‌به ویژه گنبدکاووس جز مناطق حادثه‌خیز و وقوع بلایای طبیعی است، مستندسازی سیل اخیر ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره ‌به اینکه هدف از مستندسازی صرفا تهیه عکس و ارائه خدمات در زمان سیل نیست، افزود: در این مستندسازی باید تلاش شود تا وقوع و علل سیل به صورت تخصصی و جامع استخراج شود و راهکارهای ارائه شده نیز باید منطبق با شرایط بومی منطقه باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان‌داشت: باید آسیب‌شناسی جامع و کامل با نگاه تخصصی و علمی از سیل اخیر صورت گیرد. این مستندسازی در فرمانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط آرشیو و بایگانی می‌شود تا در وقوع چنین حوادثی در سال‌های آینده به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تهیه این مستند کمیته‌ای از دستگاه‌های مرتبط و اصلی با سیل با محوریت دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود و تا دو ماه آینده نیز این مستندات جمع‌بندی خواهدشد.

کریمی گفت: در حال حاضر بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق سیل‌زده آغاز شده است و بنا به گفته رئیس جمهور کار احداث منازل مردم ‌سیل‌زده باید تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی به عنوان استان معین قرار است در این بازسازی و مقاوم سازی به گنبدکاووس کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار