افزایش تعداد مصوبات شورای شهر گرگان که در کمیته تطبیق مورد تأیید فرمانداری قرار نگرفته سبب موضع گیری برخی از اعضای شورا شد.

ناراحتی برخی از اعضای شورای شهر گرگان نسبت به مواضع فرمانداری

به گزارش گلستان 24 ؛ صد و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد.

این جلسه به علت حاضر نشدن برخی از اعضای شورا با تأخیر ۴۵ دقیقه آغاز شد که تذکر رئیس شورا را هم در پی داشت.

نایب رئیس شورای شهر گرگان تنها غائب این جلسه بود. محمدابراهیم جرجانی به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شده و طبق گفته فائزه عبداللهی عضو شورای شهر حال وی مساعد است و برای انجام معالجات بیشتر در بیمارستان تحت نظر است.

واکنش به مصاحبه فرماندار

در ابتدای جلسه سعید رحیمی عضو شورای شهر گرگان، در خصوص اظهارنظر فرماندار گرگان در مورد پروژه زیرگذر دخانیات واکنش نشان داد و آن را به نفع شهر ندانست.

وی افزود: این پروژه مراحل قانونی خود را طی کرده و در طرح جامع ترافیک هم دیده شده بود.

رحیمی با بیان اینکه پروژه مختص مسائل ترافیکی نبوده بلکه برای کاهش تصادفات و خسارت های جانی احداث شده، گفت که این طرح مصوبه شورای شهر را داشته و به تأیید فرمانداری وقت هم رسیده بود.

وی از پلیس راهور گرگان خواست تا بررسی شود که تلفات قبل و بعد از احداث پروژه چه تغییری کرده است.

رحیمی همچنین از برگشت لوایح از فرمانداری به شورا گله کرد و گفت: بسیاری از ایراداتی که فرمانداری می گیرد خارج از حدود اختیارات آنها است.

وی بیان کرد: برخی از اظهارنظرها در خصوص کم کاری شهرداری نسبت به تهاتر با فرمانداری شنیده می شود که این امر ناشی از دست اندازهایی است که فرمانداری ایجاد کرده است.

رحیمی تصریح کرد: این فرمانداری است که در خصوص نوع و محل ساختمان حساسیت دارد وگرنه شهرداری آمادگی تهاتر ملک را داراست.

پرهیز از اظهارنظر شخصی در اجرای پروژه ها

ناصر گرزین، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در خصوص پروژه زیرگذر دخانیات گفت: شورای سوم و چهارم برنامه ای را اجرا کرده که براساس قوانین آن زمان بوده است.

وی افزود: نگاه و اظهارنظرهای شخصی را نباید در تأیید و یا رد مصوبات و اجرای پروژه ها دخالت داد.

گرزین همچنین بیان کرد: رد کردن مصوبات هم باید براساس قانون باشد. فرمانداری باید مصوباتی که خارج از محدوده اختیارات شورا بوده یا قانونی نیست را رد کرده و نباید آنها را مشروط کند.

اسکان مسافر پیگیری شود

در ادامه حمیدرضا آقاملایی، دیگر عضو شورای شهر گرگان از شهرداری خواست تا با توجه به نزدیکی به فصل تابستان و شروع مسافرت های نوروزی اقدام عاجلی در خصوص اسکان مسافران در ناهارخوران اندیشیده شود.

وی همچنین از پروژه آبنمای ماتریسی که با استقبال خوب شهروندان روبرو شده از شهرداری تشکر کرد و خواست تا برای برطرف بو ماندگی آن فکری اندیشیده شود.

فائزه عبداللهی دیگر عضو شورا هم در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به نام رونق تولید، گفت: حمایت از صنایع دستی و تولیدات هنرمندان علاوه بر اشاعه فرهنگ، در جذب توریست موثر است.

وی افزود: بنابراین شهرداری باید با همراهی میراث فرهنگی نقاطی را در شهر پیش بینی که در آنجا با عرضه صنایع دستی از هنرمندان حمایت کند.

عبداللهی همچنین نسبت به برخی بنرهای سطح شهر در خصوص اقدامات و پروژه های شهرداری واکنش نشان داد و گفت: باید سطح اطلاع رسانی را بالاتر برده تا مردم امیدوار شوند اما این به این معنا نیست که برای کارهای کوچک بنر نصب شود؛ می توان آن را به شکل دیگری اطلاع رسانی کرد.

بررسی نامه های فرمانداری

در این جلسه بررسی ۶ نامه فرمانداری گرگان در خصوص مصوبات شورای شهر بررسی شد. فرمانداری گرگان برای بررسی بیشتر و به دلایل مختلف در خصوص مصوبات توضیح خواسته یا برخی را رد کرده بود.

در ابتدا نامه فرمانداری در خصوص خرید دو عدد اسپیلت برای مسجد قمر بنی هاشم مطرح شد که در آن فرمانداری ذکر کرده بود که به دلیل عدم تطابق درخواست هیئت امنا با لایحه شهرداری این لایحه رد می شود.

بعد از بررسی مقرر شد که این لایحه اصلاح شده و دوباره مراحل تصویب را طی کند.

همچنین نامه های فرمانداری در خصوص مصوبات فروش یک قطعه زمین در بلوار غدیر، مساعدت به خانواده یکی از کارکنان شهرداری، پرداخت پاداش ماهیانه به مدیران و کارکنان، فروش یک قطعه زمین در بلوار جانبازان و خرید چهار دستگاه آسانسور مطرح که مقرر شد یا لوایح اصلاح شده و یا به شورای حل اختلاف برود.

علی اصغر یوسفی رئیس شورای شهر گرگان از شهرداری خواست تا لوایح همراه با استنادات قانونی باشد تا مشکلی برای تأیید مصوبات ایجاد نشود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار