معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان از تعلل مسوولان استان در مدیریت انفال انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

تعلل مسوولان گلستان در مدیریت انفال

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسعود سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: احقاق حقوق عامه از جمله وظایف دادستان است و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه قرار دارد متاسفانه در حوزه انفال؛ مدیریتی که باید در حوزه نگهداشت انجام می‌گرفت شاهد نبودیم، خیلی از رخنه‌ها و حوادث ناگواری که زمان هم جبران نمی‌کند در بستر طبیعت به جا مانده است.

سلیمانی تعامل ادارات در حوزه انفال را مهم خواند و تصریح کرد: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مصوبه‌ای گذراندیم که بر اساس آن شهرداری مکلف است در کرانه شهر «رودخانه» که توسط افرادی اقدام به ساختمان‌سازی در خارج از حریم انجام می‌گیرد استعلام از ادارات مربوطه و متولی را انجام دهد و صرف داشتن سند مالک اکتفا نشود.

وی ادامه داد: اگر این مصوبه اجرایی شود، ساخت و ساز غیرمجاز اتفاق نخواهد افتاد که بعدها بخواهیم با رای قضایی حکم قلع و قمع صادر کنیم، کوچکترین تعللی باعث می‌شود در درازمدت شاهد آسیب‌هایی در حوزه انفال باشیم، طی بازدیدی که از روستای زیارت و جهان‌نما داشتیم، بین دستگاه‌های اداری در حوزه مستثنیات اختلاف نظر وجود داشت که این بزرگترین راه فرار برای سودجویان و متهمانی که بخواهند به حوزه انفال دست‌درازی کنند.

* چرخش یک نامه در ادارات ممکن است فسادزا باشد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان با اشاره به ابراز گلایه مردم از اختلاف نظر بین ادارات در حوزه انفال از مسوولان متولی خواست تا در این زمینه به اتفاق نظر برسند.

سلیمانی تاکید کرد: هر چه گله‌مندی و شکایت از دستگاه‌ها بیشتر شود به همان میزان از سطح اعتماد و اطمینان مردم به دستگاه‌ها کم می‌شود، برخی اوقات دیده می‌شود که شهرداری مجوز ساخت به واحد مسکونی می‌دهد که در اراضی ملی قرار دارد، که باید مانع چنین مسائلی شویم.

وی بر لزوم کاهش بروکراسی ادارات بیان کرد: چرخش یک نامه در ادارات ممکن است فسادزا باشد هر چقدر بروکراسی اداری را کم کنیم فرآیند رسیدگی کوتاهتر و اطمینان بخش خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار