مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره مندی دو هزار و ۱۱۵ طرح از تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان خبرداد.

بهره مندی بیش از ۲۰۰۰ طرح از تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی باک اظهار کرد: اعتبار ابلاغی مشاغل خانگی به استان گلستان در سال ۹۷ مبلغ ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون سه هزار و ۱۱۲ طرح به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

بی باک اضافه کرد: از این میزان، دو هزار و ۱۱۵ طرح به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کردند و باقیمانده اعتبار پس از بررسی پرونده ها در بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سهم بانوان از این تسهیلات ۸۷ درصد است و  ۵۵ درصد دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی هم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

بی باک تصریح کرد: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک های عامل، تعداد ۸۲۶ طرح به گروه فعالیت های تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مربوط به سازمان جهادکشاورزی استان بوده و تعداد ۲۰۰ طرح از گروه فعالیت های فرهنگی و هنری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی اضافه کرد: تعداد هزار و ۲۱۵ طرح هم به گروه فعالیت های خدماتی، خیاطی و فرش مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۶۸۳ طرح به گروه فعالیت های صنایع دستی و گردشگری و تعداد ۱۸۸ طرح به نهادهای حمایتی ( کمیته امداد امام خمینی (ره) – صندوق کارآفرینی امید و بنیاد شهید و امورایثارگران) تعلق گرفت.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: از مزایای انجام کسب و کارهای خانگی می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن ها، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار