دبیر انجمن کامیون‌داران گفت: هم اکنون مشکل کمبود لاستیک از طریق تولید و واردات برطرف شده و توزیع لاستیک بر اساس پیمایش و کارکرد کامیون‌ها در حال انجام گرفتن است.

مشکل کمبود لاستیک برطرف شد

 گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد کریمی دبیر انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه خوشبختانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ارتباط با حل مشکل لاستیک کامیون‌داران اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، گفت:  هم اکنون مشکل کمبود لاستیک از طریق تولید و واردات برطرف شده و توزیع لاستیک بر اساس پیمایش و کارکرد کامیون‌ها در حال انجام گرفتن است.

دبیر انجمن کامیون‌داران با اشاره به اینکه در بازه‌ای از زمان با مشکل کمبود لاستیک سایز ۱۲:۲۴ روبرو بودیم، گفت: با همکاری وزارت صمت این کمبود تولید برطرف شد و هم اکنون تمام  لاستیک کامیون‌داران در تمام اندازه ها در کشور تولید و وارد می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برهه‌ای از زمان دلالان و واسطه‌گران اقدام به واردات لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته می‌کردند که این اقدام باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در بین کامیون‌داران شد،با پیگیری‌های سریع و به موقع دست واردکنندگان این لاستیک را از بازار کوتاه کردیم.

دبیر انجمن کامیون‌داران با اشاره به اینکه تولید کنندگان روغن موتور قصد افزایش قیمت آن را دارند، تصریح کرد: علی رغم اینکه قیمت روغن موتور ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته، ولی به دلیل کمبود این کالا، بازار سیاهی ایجاد شده است تا دلالان و واسطه گران قصد هدف افزایش قیمت این کالای مورد نیاز رانندگان را عملیاتی کنند.

دبیر انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت روغن موتور‌های داخلی فعلا مطلوب است، گفت: با توجه به اینکه قیمت روغن موتور افزایش پیدا کرده است اما تولید آن‌ها به صرفه و اقتصادی است، امیدواریم عرضه کم این روغن موتور‌ها منجر به فعال شدن مجدد بازار سیاه روغن موتورهای بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته نشود و وزارت صمت و سازمان راهداری باید هر چه سریع‌تر به این مشکل ورود کنند.

کریمی با اشاره به اینکه قیمت کامیون در یکسال و نیم گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: در گذشته قیمت کامیون ۴۷۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش قیمت قطعات یدکی و همچنین لاستیک  کامیون‌ها شده است و به همین دلیل کامیون‌داران ناگزیر هستند قیمت جابه‌جایی و حمل بار را افزایش دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار