ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" در روزهای اخیر واکنش‌هایی از رسانه‌های ضدنظام خارج از مرز تا قلم به‌دستان اصلاح‌طلب و نمایندگان هم‌طیف‌شان را به دنبال داشت.

مطالبه نمایندگان در برخورد قضایی با دروغ‌پردازی‌ خبرآنلاین و سلبریتی‌ها/ دستگاه قضا با مطهری و سلحشوری به‌علت اظهارات ضدامنیتی برخورد کند

گزارش گلستان ۲۴؛ ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" در روزهای اخیر واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت. از رسانه‌های ضدنظام خارج از مرز تا قلم به‌دستان اصلاح‌طلب و نمایندگان هم‌طیف‌شان. اما این واکنش‌ها با ادعاهایی کذب در رابطه با هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش موجب شد موجی از اخبار ضدونقیض و به دور از واقعیت جامعه را ملتهب و از سویی موجب بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شود تا آنجا که پنج‎شنبه شب «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، کنفرانس خبری‌اش را همراه با تصاویری بزرگ از سحر خدایاری برگزار کرد تا مشخص شود ریشه حاشیه سازی ها در این خصوص از کجا آب می خورد.

در این میان نمایندگان مجلس ایران نسبت به دروغ‌سازی یک رسانه‌ داخلی، ادعای کذب برخی نمایندگان مجلس و همینطور چند سلبریتی واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید.

 

محمدعلی وکیلی:

نظرم در مورد "خبرآنلاین" را در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام می کنم/ انتشار خبر غیر صحیح حتما نشر اکاذیب به حساب می آید/ بی دقتی در انتشار یک خبر می تواند بازی در زمین دشمن باشد

محمدعلی وکیلی نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی در مورد ورود هیئت نظارت به ماجرای دروغ دختر آبی و دامن زدن سایت خبرآنلاین به این شایعه، اظهار داشت: دبیرخانه هیات نظارت باید از طریق کمیته ای که برای این موارد پیش بینی شده طرح موضوع کرده و نظر اعضا را جویا شود؛ در همین رابطه یک کمیته از طرف هیات نظارت برای موارد خاص تخلفات رسانه ای و مواقعی که جلسات زمان بر است پیش بینی شده که اعضای این کمیته شامل نماینده مجلس، نماینده مدیران مسئول و نماینده قوه قضائیه است.

وی همچنین افزود: اظهار نظر در این رابطه تابع طرح موضوع توسط دبیرخانه هیات نظارت است؛ در واقع دبیرخانه باید طرح موضوع کرده و نظر اعضای کمیته یاد شده را اخذ و سپس موضع نهایی هیات نظارت اعلام شود.

وکیلی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک عضو هیات نظارت بر مطبوعات، با توجه به اینکه محاکمه خبرآنلاین به عنوان یک مطالبه عمومی در شبکه های اجتماعی شکل گرفته، آیا قصد ندارید این مسئله را در هیات نظارت طرح نمایید، گفت: ورود اعضا اینگونه نیست؛ هر کدام از ما به منزله یک رای هستیم؛ دبیرخانه هم وظیفه طرح موضوع و دستور را دارد؛ پس دبیرخانه باید طرح موضوع کرده و نظر ما را اخذ نماید؛ تا این لحظه طرح موضوعی از سوی دبیرخانه صورت نگرفته است.

عضو لیست امید در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک شخصیت حقیقی و فارغ از عضویت در هیات نظارت چه نظری در این خصوص دارید، اظهار داشت: چون بنده عضو هیات نظارت هستم در همان هیات نظرم را می گویم چراکه اظهار نظر بنده روی رای تاثیر می گذارد؛ قبل از طرح موضوع در هیات، اظهار نظر اعضا می تواند روی روند تاثیر منفی داشته باشد؛ بر همین اساس بهتر است نظرمان را در چارچوب هیات مطرح کنیم؛ البته شما می توانید نظر بنده را که در هیات اعلام می کنم منتشر کنید چراکه در آنجا اظهار نظر ها مخفی نیست.

وی در پاسخ به خبرنگار دانا که گفت اظهار نظر اعضای هیات نظارت در جلسات معمولا رسانه ای نمی شود، اظهار داشت: شما می توانید از طریق دبیرخانه اظهار نظر اعضا در جلسات را اخذ کنید؛ اما قبل از تشکیل جلسه اظهار نظری نمی کنم؛ اما اگر عضو هیات نبودم نظرم را حتما می گفتم.

وکیلی در پاسخ به این سوال که مگر اظهار نظر اعضا در مورد مسائل منعی دارد، گفت: اعضای هیات نباید قبل از تشکیل جلسه به صورت فردی اظهار نظری کنند که در رای هیات تاثیر بگذارد؛ در عین حال شما می توانید موضع اعضا را از دبیرخانه هیات جویا شوید و در مورد آن اطلاع رسانی کنید؛ چراکه خوشبختانه در هیات نظارت آرا علنی و شفاف است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که هیئت نظارت معمولا چه برخوردی با نشر اکاذیب اینچنینی در رسانه ها که باعث تنش در جامعه می شود و حتی می تواند دستاویز تحریم های حقوق بشری علیه کشور قرار گیرد، می کند؟ گفت: رسانه ها در داخل مهمترین رسالت شان این است که به انسجام ملی کمک کرده و در زمینی که دشمن ایجاد کرده نباید بازی کنند؛ یکی از زمین های دشمن ساخته این است که بهانه هایی را از درون کشور بگیرند و برای فشار بیشتر بر کشور، در قالب تحریم استفاده کنند.

وی ادامه داد: یک رسانه حرفه ای حتما متوجه است که بی دقتی در انتشار یک خبر می تواند بازی در زمین دشمن باشد. آنچنان که برخی از نخبگان در تشبیه سازی هایی از یک پدیده اجتماعی داخلی تلاش کردند تا برداشت سیاسی انجام دهند و یک تشبیه مضحکی را بین ایران و تونس داشته باشند.

وکیلی گفت: همان قدر که این شبیه سازی ها مضحک و نشان از نشناختن ایران و تفاوت های ایران و دیگر کشورها داشت، در عین حال دقیقا بازی در زمین دشمن بود چراکه دشمن می خواهد از هر پدیده ای یک تصویر شورشگرایانه ایجاد کند؛ اگر چه ممکن است این پدیده ها به هیچ وجه زیبنده کشور نباشد آنچنان که بنده در توئیتی که منتشر کردم هم آوردم که این تشبیه سازی ها توهم خیال پردازان است.

این نماینده مجلس گفت: البته ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم؛ چه آنهایی که تلاش می کنند از این سوژه های اجتماعی به نفع دشمن بهره برداری کنند و چه آنهایی که در تلاش هستند با سوء استفاده از بی سلیقگی در خصوص برخی از موارد، باعث سرکوب برخی پدیده های اجتماعی شوند.

وی افزود: در ماجرای خودسوزی یک دختر فوتبالدوست، حتما مقدماتی رخ داده تا این واقعه دلخراش به وقوع بپیوندد و حتما بی توجهی پیرامون چنین رخدادهایی باعث عادی سازی این مسائل خواهد شد که بسیار می تواند مخرب باشد.

وکیلی اظهار داشت: اینکه بخواهیم موارد این چنینی را به گونه ای پردازش کنیم که حاکمیت را مقصر قلمداد کنیم و همچنین آنها را به یک روند و نه به یک مسئله تبدیل کنیم حتما کاری دشمنانه و غیر دوستانه است و از سویی دیگر بی اعتنایی به همین مسئله ها به این دلیل که دشمن از آن سوء استفاده می کند باز هم بازی در زمین دشمن است چراکه این موارد به هر صورت در کشور ما رخ می دهد و باید برای جلوگیری از تکرار آن کاری کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مقدماتی که سبب وقوع یک اتفاق تلخ شده را مورد واکاوی قرار دهیم، گفت: ممکن است بخشی از این مقدمات مربوط به خانواده و یا شرایط روحی و یا نحوه مواجهه این فرد با مطالباتی که داشته و یا سایر موارد باشد؛ خود این دختر بخشی از دلیل قربانی شدنش شایعه محکومیت بوده؛ یعنی یکی از علت های قربانی شدن این دختر این موضوع بوده و برخی هم متاسفانه به همین شایعه دامن زدند؛ در اینجا به لحاظ داخلی و به دلیل عدم رعایت دقت و صحت خبر، کاری که رسانه و برخی نخبگان انجام دادند این بود که تحت تاثیر یک شایعه به آن دامن زدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار این شایعه عمل مجرمانه بود یا نه، اظهار داشت: انتشار خبر غیر صحیح حتما نشر اکاذیب به حساب می آید اما دشمن فقط به دنبال دامن زدن به شایعه نیست بلکه تلاش می کند تا از این موارد سوء استفاده کند و برای آن مجرم بسازد؛ مجرم در این موارد از نگاه دشمن حاکمیت است و در داخل هم ممکن است عده ای این مجرم را مثلا یک بازپرس قلمداد کنند اما وقتی یک موضوع از اساس کذب است نباید به آن دامن زد.

وکیلی در پایان گفت: اگرچه برخی در داخل فقط به یک شایعه دامن زدند اما این موضوع در ابعاد جهانی و توسط دشمن مورد سوء استفاده قرار می گیرد و آنها از همین طریق مثلا پروژه کشته سازی را دنبال می کنند و یا جنبش شبیه سازی شده با سایر نقاط جهان را دنبال می کنند.

 

حجت الاسلام سلیمی: 

"خبرآنلاین" حتی شهامت عذرخواهی نداشت/ قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم به طور جدی ورود کند/ وزارت ارشاد از محاکمه خبرآنلاین کوتاهی نکند/ طبق قانون مطبوعات کار خبرآنلاین جرم بوده است

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره انتشار خبر دروغ دختر آبی توسط رسانه خبرآنلاین که باعث ایجاد تنش در فضای مجازی شد، گفت: به نظرم با این بی در و پیکر بودن درج اخبار دورغ باید به هر کیفیت برخورد شود. این خبر هزینه های سیگینی روی دوش کشور گذاشت.

وی افزود: همانطور که قوه قضائیه فساد اقتصادی را بررسی می کند بایستی فساد سیاسی رسانه ای را نیز پیگیری کند.

این نماینده مجلس با اشاره به دروغ هایی که برخی از رسانه ها و سیاسیون در فضای سیاسی مطرح می کنند، گفت: دروغ های عجیب و غریبی که برخی از افراد و رسانه ها منتشر می کنند، بسیار هزینه ساز است و باعث انحراف افکارعمومی می شود و به نظرم نباید از کنار این موارد به راحتی عبور کرد.

قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم به طور جدی به ماجرا ورود کند

سلیمی با بیان اینکه قوه قضائیه باید درباره خبررسانی کذب رسانه خبرانلاین به عنوان مدعی العموم جدی تر ورود کند، گفت: قوه قضائیه نباید اجازه بدهد که یک عده ای اینطور با کیان کشور بازی کنند. البته وزارت ارشاد نیز بایستی به سهم خود دراین حوزه ورود پیدا کند اما در این حوزه جرمی اتفاق افتاده است و این موضوع بایستی به طور قانونی بررسی شود.  

این نماینده مجلس افزود: اینکه چه اتفاقی در این حوزه رخ داده باید رسیدگی شود. باید بررسی شود که آیا یک نفر به طور خودسرانه این کار را انجام داده است اما از آن طرف می بینم که خبرآنلاین حتی این شهامت را نداشت که از مردم عذرخواهی کند. فقط این خبر را برداشتند. چرا این رسانه در مقابل هزینه ای که برای کشور ایجاد کرده است حتی یک عذرخواهی هم از مردم نکرده است.

وی در پایان بیان داشت: طبق قانون مطبوعات کار خبرآنلاین جرم بوده است و وزارت ارشاد هم باید به تکلیف خود عمل کند و یعنی مجرم را محاکمه کند و از این موضوع هم کوتاه نیاید.

 

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس:

قوه قضائیه باید به ماجرای دروغ‌پراکنی خبرآنلاین ورود کند/ دروغ نسبت داده شده به قوه قضائیه و نظام، خاطر مردم را مکدر کرده است

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در ارتباط با اقدام رسانه خبرآنلاین در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن «سخر خدایاری» به 6 ماه حبس و عدم انتشار تکذیبه و عذرخواهی بابت انتشار این خبر کذب، اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضا این است که در این موارد ورود کنند و با مسببان آن برخورد کند.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه این موضوع خاطر مردم را مکدر کرده و به دشمنان در مقیاس بزرگی بهانه داد، تصریح کرد: در این مورد نشر اکاذیب صورت گرفت و مردم انتظار دارند با مسببان این دروغی که به نظام، کشور و قوه قضائیه نسبت داده شده برخورد قضایی شود.

وی با تاکید بر اینکه اینکه پیگیری این موضوع باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی نیز می تواند در این قضیه ورود پیدا کند.

 

احد آزادیخواه:

"خبرآنلاین" در ماجرای "دروغ دختر آبی" مسیر رسانه های دشمن را در پیش گرفت/ وزارت ارشاد مراقب این رسانه ها باشد/ خانم سلحشوری هم در این ماجرا موضع گیری بسیار عجولانه و ناعادلانه داشت

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره اقدام "خبرآنلاین" در انتشار یک خبر کذب و ایجاد تشنج در جامعه و فضای مجازی گفت: به عنوان فردی که عضو کمیسیون فرهنگی است و مطلع کار خبرگزاری ها هستم و شرایط رسانه را می شناسم، اخبار ارائه شده در خبرگزاری ها باید مبتنی بر داده های قابل دفاع باشد؛ ایجاد تنش در جامعه در این شرایطی که ما در آن قرار داریم و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اصلا به صلاح کشور نیست و اگر خبرگزاری اینگونه اقداماتی انجام بدهد و با انتشار یک خبر کذب  و یا حتی در یک خبر واقعی هم افراط و تفریط داشته باشد حتما به آرامش و امنیت داخلی ما ضربه می زند و این اصلا به صلاح کشورمان نیست.

وی با اشاره به التهابی که خبر کذب خبرآنلاین باعث وقوع آن شد، اظهار کرد: موضوع دختر آبی که متاسفانه از یکی از خبرگزاری ها نشات گرفت بدون هیچ گونه مبنای واقعی و حقیقی جنجالی در کشور ایجاد کرد؛ ما اظهارات پدر آن دختری که فوت شده بود را شنیدیم که وی مشکل روحی و روانی داشته و دارو مصرف می کرده و حتی طول درمان داشته است و از آن طرف اظهارات دختر آبی را همه مردم شنیدند که در صحت و سلامت به سر می برد و ربطی میان این دو موضوع نبوده است.
 
این نماینده مجلس افزود: متاسفانه رسانه هایی که این شرایط را ایجاد و این تحلیل غلط را به ذهن مردم القا کردند یک فضای بسیار بسیار خطرناک و نگران کننده ای را در جامعه بوجود آوردند که به لطف خدا با توجه به فرهنگ بالای عمومی مردم، افکارعمومی خیلی زود واقعیت را متوجه شد و مردم دانستند که دست پلید استکبار در این گونه شایعه پراکنی‌ها در کار است.
 
انتظار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد به این مسئله ورود کند
 
آزادی خواه درباره انتشار چنین اخبار کذبی با اشاره به ورود دستگاه های مربوطه تصریح کرد: اما این تاسف برای ما هست که برخی از خبرگزاری های داخلی از جمله خبر آنلاین مسیری را رفتند که مسیر خبرگزاری ها و منابع خبری دشمن بود؛ این برای ما نگران کننده است، انتظار ما این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد به این موضوع ورود کند و دقت نظر بیشتری داشته باشد و مراقب این نوع خبرگزاری ها و رسانه ها باشد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بعد از تعطیلات در کمیسیون فرهنگی در این رابطه طرح موضوع خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از همکاران بنده (خانم پروانه سلحشوری) در کمیسیون فرهنگی موضع گیری بسیار تند و افراطی در این حوزه داشت و تعجب بنده را برانگیخت که فردی که عضو کمیسیون فرهنگی است و باید دانش بسیار بالایی داشته باشد چگونه چنین اقدام بسیار عجولانه و ناعادلانه را انجام می دهد، حتما بنده به عنوان عضو این کمیسیون این موضوع را طرح خواهم کرد و باید کمیسیون یک موضع عادلانه جامعی را داشته باشد. 
 
یک سلبریتی بر اساس همین خبر کذب به امام حسین (ع) توهین کرد
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره هتاکی یک بازیگر در شبکه اجتماعی به ارزشهای دینی مردم به بهانه ماجرای دروغین دختر آبی گفت: یک هنرمند و هنرپیشه نما به بهانه شایعه ای که هرگز واقعیت نداشته است به امام حسین (ع) و ارزش ها توهین می‌کند؛ این سطحی نگری متاسفانه در جامعه به خاطر ندانم کاری های یک رسانه در حال گسترش است.
 
 

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

خبرآنلاین و رسانه های دروغ پراکن تروریست های رسانه ای هستند/ تروریسم رسانه به مراتب بدتر از تروریسم نظامی است/ تروریست رسانه همه ملت ایران را تحت تاثیر گزارش غلط خود قرار می دهد

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دروغ پراکنی خبر آنلاین و هزینه سازی سنگین این رسانه برای کشور در ماجرای دروغ دختر آبی، اظهار داشت: در موضوع امنیت ملی و حفظ و حراست از تمامیت ارضی، در تمام کشورها قوانین سختگیرانه ای وجود دارد و اجازه به فرد، رسانه یا گروه ها اجازه نمی دهند که نسبت به این مسائل موضوعی را مطرح کنند که این امنیت را خدشه دار کند. طبیعتا ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و 222 عضو سازمان ملل همگی نسبت به منافع ملی خود حساس هستند و با قاطعیت در برابر هنجارشکنی ها برخورد می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضوعی مثل ماجرای دروغ دختر آبی، مسئله ای بود که در سطح کشور مطرح شد و ابعاد بین المللی پیدا کرد و بر همین اساس وزارت ارشاد طبق قانون باید به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و رسانه ها را در قبال چنین اخباری کنترل کند. رسانه هایی مثل خبرآنلاین هم که خوراک خبری برای دشمن فراهم می کنند یا سوژه دست بیگانگان می دهند باید به شدت با آنها برخورد شود. حالا این رسانه در هر جایگاه و موقعیتی که می خواهد باشد.

این نماینده مجلس افزود: بارها مشاهده شده که برخی رسانه های دارای مجوز نسبت به مسائل مربوط به امنیت ملی بی توجه بوده اند و در برخی اوقات مملکت را در تنگنا قرار می دهند یا به دشمن سوژه می دهند. این گاف و گرا دادن به دشمن در شرایطی است که امروز جمهوری اسلامی در خط مقدم مقابله بادشمنان قرار دارد و در اوج قدرت در سطح بین المللی قرار دارد. امروز افکار عمومی در سطح بین الملل علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل است اما چنین سوژه هایی به عنوان سند داخلی به مجامع بین المللی امکان سوء استفاده علیه ایران می دهد.

حسن بیگی همچنین گفت: همه در مقابل قانون باید یکسان باشند و در مسئله امنیت ملی همه باید احساس مسئولیت داشته باشند. مقامات کشور با رسانه هایی همچون خبرآنلاین که نسبت به امنیت ملی بی توجه هستند باید برخورد کنند تا بیش از این برای کشور در حوزه بین الملل هزینه ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان عنوان کرد: اقدامی که خبرآنلاین و رسانه های دروغ پراکن انجام می دهند نامش تروریسم رسانه است و تروریسم رسانه به مراتب بدتر از تروریست نظامی است. تروریست نظامی فقط تعداد محدودی را ترور می کند اما تروریست حوزه رسانه همه ملت ایران را تحت تاثیر گزارش غلط خود قرار می دهد.

 

احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ورود مجلس به ماجرای دروغ پراکنی خبرآنلاین بعد از پایان تعطیلات نمایندگان/ سالک: خبرآنلاین اسناد خود در مورد ادعای صدور حکم حبس 6 ماهه برای سحر خدایاری را ارائه دهد/ انتشار هر مطلبی که موجب تنش اجتماعی شود محکوم است

«حجت الاسلام احمد سالک»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارتباط با اقدام رسانه خبرآنلاین در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن «سخر خدایاری» به 6 ماه حبس و عدم انتشار تکذیبه و عذرخواهی بابت انتشار این خبر کذب گفت: خبرگزاری ها امانتداران مردم هستند و باید مستند و محکم و با اسناد صحبت کنند. هر گونه حرکت بدون منطق و سندی موجب تشنج اجتماعی می شود و این حرکت محکوم است. خبرآنلاین بایستی این موضوع را روشن کند.

وی افزود: بالاخره کشور حساب و کتاب دارد اگر یک فرد یا رسانه ای باعث ایجاد تشنج در جامعه شد و مسئله امینت مردم و مسائل دیگر تحت شعاع این خبرها قرار بگیرد بی تردید بایستی دستگاه های ذی ربط با یک چنین مسئله ای برخورد قانونی کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از وزارت ارشاد و قوه قضائیه این انتظار و توقع وجود دارد که با این رسانه برخورد قانونی صورت دهند، گفت:  این رسانه باید اسناد خود در مورد این ادعا را ارائه دهد ولی اگر روشن شود بدون اینکه سند و مدرک داشته باشد صرف یک خبر کذب اینطور کشور را متشنج کرده و آب به آسیاب دشمن ریخته است این موضوع واقعا تامل دارد. 
 
سالک در پایان اظهار امیدواری کرد که دستگاه های مربوطه برخورد قانونی خود را با این رسانه و چنین حرکتی انجام دهند.
 
وی در باره مطرح کردن موضوع کار رسانه خبرآنلاین در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: منتظر پایان تعطیلات مجلس هستیم تا این موضوع را با نمایندگان در میان بگذاریم و ببینم چه تصمیمی گرفته می شود.

رسانه‌های بیگانه در جریان خودسوزی خانم ۲۹ ساله، پروژه کشته‌سازی را دنبال می‌کنند

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: حرکتی که در مورد خودسوزی  خانم 29 ساله شکل گرفت همانند کشته سازی فتنه 88 است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که رسانه های بیگانه دنبال می کنند، کشته سازی علیه جمهوری  است که اهداف مختلفی را از آن دنبال می کنند.

وی افزود: یکی از اهداف این کشته سازی شکستن اقتداری است که جمهوری اسلامی به محوریت مقام معظم رهبری پیدا کرده و در مقابل امریکا به التماس افتاده است.

سالک در ادامه گفت: ورود بانوان به ورزشگاه بهانه ای شد که قداست شکنی شود و در بخش آزادی بانوان که در  فضای مجازی کار می شود، این مسئله را دامن بزنند که ایران به اینکار اجازه نمی دهد؛ یعنی اینکه می خواهند این موضوع را قبح زدایی کنند و ضربه بزنند.

احمد سالک با بیان اینکه  توطئه های متعدد خلاف واقع را شاهد آن بوده ایم که بعد از آن ابرو رفته افزود: آقایانی از نمایندگان و غیر نمایندگان و سیاسیون که در زمین دشمن بازی می کنند باید توبه و از ملت عذر خواهی کند و مردم این انسان ها را بشناسند.

 

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه:

خبرآنلاین موضع خود را در قبال جمهوری اسلامی مشخص کند/ باید برای خبرآنلاین به عنوان متهمی که علیه امنیت ملی اقدام کرده حکم صادر شود

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی درباره لزوم برخورد با "خبرآنلاین" به عنوان اولین رسانه ای که خبر دروغ دختر آبی را منتشر کرد، اظهار داشت: رسانه خبرآنلاین باید  موضع خود نسبت به جمهوری اسلامی را مشخص کرده و اعلام کند که یک رسانه داخلی است یا یک رسانه ضد ایرانی. این رسانه با اعتبار و بودجه جمهوری اسلامی علیه این کشور و مردم فعالیت می کند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: پدر این دختر اعلام کرده ما سرباز کشور و نظام هستیم و اعلام کرد که دختر من مریض است. سوء استفاده کردن از یک بیمار کار درستی نیست که این رسانه ها آن را انجام دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه چرا سایر مشکلات دختران کشور را مورد بررسی قرار نمی دهند، گفت: دادستان تهران به این پرونده باید به صورت ویژه برخورد کند که چرا چنین دروغی را علیه کشور و قوه قضائیه نسبت دادند. خبرآنلاین پیش از این نیز نشان داده که در حوزه کار خبری، کار غیر اصولی و غیر مرتبط با حوزه خبرنگاری انجام می دهد.

وی افزود: انتشار برخی خبرهای کوچک مشکلات خاصی امنیتی برای ایران در جامعه جهانی به وجود می آورد. باید با این مسئله در ابعاد جهانی آن برخورد شود، چراکه دروغی که خبرآنلاین منتشر کرد برای کشور در ابعاد جهانی حاشیه ایجاد کرد.

قاضی پور در پایان خاطر نشان کرد: با مسئولان خبرآنلاین و کسانی که این مطلب دروغ را منتشر کرده اند باید با نگاه امنیتی و به عنوان متهمی که علیه امنیت ملی اقدام کرده برخورد صورت گیرد.

 

بهمن طاهرخانی، نماینده تاکستان و عضو کمیسیون قضایی مجلس:

اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره ماجرای دختر آبی و انتشار دروغ‌هایی در فضای مجازی اظهار کرد: در بسیاری از جریانات اجتماعی و سیاسی متاسفانه در گذشته اتفاقات و خودسری‌هایی رخ داده و دستگاه‌های قضایی، اجرایی و مقننه بخوبی وظیفه خود را انجام نداده‌اند و در نتیجه موجبات بی اعتمادی در مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به یک سلسله عوامل این تصویر ناخوشایند در افراد ایجاد شده که هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به مباحث حاکمیتی متصل می‌کنیم، درصورتی که برخی موضوعات به این مسائل بی ارتباط است و درواقع نمی‌توان به تعداد افراد یک کشور که نظرهای غیرکارشناسی نیز در آن‌ها دیده می‌شود، موقعیت عملی ایجاد کنیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: در ماجرای دختر آبی باتوجه به بی اعتمادی‌هایی که از پیش بوجود آمده نسبت به مسئولین امر بدبینی ایجاد شده و از طرفی افرادی که درباره آن اظهارنظر داشته‌اند، عجله کرده‌اند.

وی افزود: لازم است درباره پرونده دختر آبی تمام اسناد و مدارک به دست بیاید تا اگر قصوری هم از طرف هر دستگاهی وجود داشته درنظر گرفته شود.

درصورت اثبات سوءنیت نماینده با آن‌ها برخورد می‌شود

این مسئول عنوان کرد: اصل موضوع ورود بانوان به استادیوم جای بحث دارد و باید بصورت کارشناسی بررسی شده و مقررات و ضوابطی برای آن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تعجیل در قضاوت اقدام خوبی نیست و جو بی اعتمادی و تشنج را در جامعه افزایش می‌دهد و نباید چنین فرصت‌هایی را بخصوص برای افرادی که مخالف نظام هستند، فراهم کنیم چراکه آنان از این امور به‌عنوان دستاویزی برای اهداف خود بهره می‌برند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: پرونده دختر آبی باید بررسی شود و مشخص شود که اقدام به خودسوزی انگیزه شخصی بوده یا عوامل دیگری در ایجاد اضطراب در این خانم دخیل بوده است و این بررسی به عهده دستگاه قضاست و باید در این زمینه برای مردم روشنگری کند و درصورت قصور افراد و دستگاه‌ها در بروز این حادثه با آن‌ها برخورد قانونی داشته باشد.

وی درباره اظهارنظر نمایندگان مجلس درباره پرونده دختر آبی اذعان کرد: به‌موجب قانون اساسی نمایندگان حق اظهارنظر در تمامی امور را دارند و در چارچوب وظیفه‌ای ایرادی بر آنان وارد نیست، اما اگر عجولانه و یا با کمبود اطلاعات مطلبی را بیان کنند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

نمایندگان حافظ امنیت ملی هستند مراقب اظهارنظر خود باشند

طاهرخانی ادامه داد: البته باوجود اصلاح نظر صدمه بر جامعه وارد شده و جو بی اعتمادی ایجاد می‌شود، با این حال در هر صورت لازم است اگر در اظهارنظر نمایندگان سوءنیتی وجود نداشته آنها باید مطلب بیان شده را با مصاحبه و انتشار سخنان اصلاح کنند و به طور قطع هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی می‌کند.

وی عنوان کرد: نمایندگان حافظ امنیت ملی و این سرزمین هستند و نمی‌توانند خلاف قسمی که خورده‌اند عمل کنند، گاهی اظهارنظرهایی است که ناشی از استنباط و بدون سوءنیت است اما بیان آن‌ها به نفع منافع ملی نیست، در این موارد کمیته و هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان ورود پیدا می‌کند و درصورت اثبات سوءنیت به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پایان گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی که فعالیت دارد چه مسئولین باشند و چه رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران اگر با انتشار اخبار دور از واقعیت در جامعه ناامنی ایجاد کنند و بی اعتمادی را در جامعه القا کنند، باید مطابق با قوانین و مقررات و توسط دستگاه قضا و متناسب با جرم با آن‌ها برخورد شود.

 

نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده گرگان و عضو فراکسیون امید مجلس:

بدون مدرک نمی‌توان قوه قضاییه را محکوم کرد/ این حادثه ضعف وزارت ورزش بود/ اصلاح طلبم اما اجازه سوء‌استفاده از سخنانم را به دشمن نمی‌دهم

به گزارش گلستان ما؛  نورمحمد تربتی نژاد نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنجشنبه 21 شهریور ماه در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص ماجرای دختر آبی اظهار کرد : بعد از وقوع این حادثه من خیلی به این ماجرا و اینکه این دختر خانم چرا در لباس پسرها به ورزشگاه می رفت وبعد خودسوزی کرد ،فکر کردم و تمامی اخبار و نظرات مختلف در این خصوص را خواندم .

تربتی نژاد با اشاره به اینکه من اشکال را در سیستم می بینم ، افزود : ورزشکاران خانم ما در میادین جهانی با لباس های اسلامی ظاهر می شوند و از دست دادن به مسئولین در کشور های خارجی پرهیز می کنند ، این موضوع جا افتاده اما این مورد که زنان متقاضی ورود به ورزشگاه هستند هنوز  مشخص نیست و دولت باید یک جواب قاطع بدهد .

وی تصریح کرد : سران سه قوه باید با هماهنگی یکدیگر یک تصمیم جدی بگیرند و اگر در این زمینه کمبود قانون داریم دولت به مجلس لایجه بدهد و یا اگر قانون نقص دارد ، اصلاح شود .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : اینکه این دختر خانم با لباس پسرانه وارد ورزشگاه می شد یعنی اینکار از نظر قانونی ممنوع بوده و مامورین نیز طبق قانون حق داشتند بگویند چرا چنین کاری کرده است و طبعا یک نوع ناهنجاری اتفاق افتاده است .

تربتی نژاد اضافه کرد : من از اینکه یک فردی خودسوزی کرده و جانش را از دست داده اظهار تاسف می کنم چون از یک خانواده متدین و مسلمان بوده ولی اینکه بخواهیم قانون و دستگاههای دیگر را متهم کنیم موافق نیستم ضمن اینکه پدرش هم اعلام کرده بود که دخترش محکوم به حبس نشده بود .

این نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد : یک فرد در هر رده و صنفی ممکن است مشکلات شخصی هم داشته باشد ، ممکن است از بین 300 نماینده یک فردی ویژگی رفتاری خاصی داشته باشد اما این دختر محکوم نشده بود و بدون مدرک و مستدات نمی توان قوه قضاییه را محکوم کرد .

تربتی نژاد با بیان اینکه نباید در اینگونه موضوعات پیشداوری کنیم ، ادامه داد : اینگونه قضاوت کردن کار درستی برای نظام ما نیست چون غربی ها و دشمنان ما از ابتدای انقلاب تا امروز دنبال بهانه جویی هستند تا به نظام ضربه بزنند .

وی تاکید کرد : من از ابتدای این ماجرا دنبال این بودم که اعلام نظر کنم اما به هیچ مدرک معتبر و مستدلی نرسیدم که بخواهم بگویم مقصر کیست  ، این موضوع یعنی حضور زنان در ورزشگاه مربوط به وزارت ورزش و جوانان است و چنین اتفاقی نشانه ضعف این دستگاه است .

عضو کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی یادآور شد :قوه قضاییه بر اساس قانونی که نمایندگان مجلس وضع کرده اند ، کار می کند و تا زمانی که در این مسیر باشند از آنها حمایت می کنیم مگر اینکه در برخی مواقع نظرات شخصی دخالت داده شود .

تربتی نژاد در خصوص شانتاژ برخی رسانه ها نظیر خبرآنلاین که ابتدا این خبر را منتشر و سپس آن را ادیت کرد ، گفت : همانطور که برخی نمایندگان در مجلس در تقویت و مطرح کردن یک چالش تلاش می کنند ، برخی رسانه ها نیز دنبال اخبار جدید و پرجاذبه برای مردم هستند و ممکن است اشتباه بکنند .

وی با اشاره به اینکه رسانه ها رسالت مهمی دارند ، بیان کرد : نظام ما ارزشی و انقلابی است و دشمنان ما روز بروز جری تر می شوند و باید بگویم که شرایط عادی نداریم و چون شرایط عادی نداریم باید مراقب برخی مصاحبه ها و اظهار نظر هایمان باشیم .

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد : من به عنوان یک اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید هم سوادش را دارم و هم می توانم بنویسم و هم می توانم بگویم ولی رعایت می کنم که بیگانگان سواستفاده نکنند ، من خودم مشاور حقوقی دارم و قبل از هر اظهار نظری  مشورت و بعد اعلام نظر می کنم.

 

علیرضا سلیمی، نماینده دلیجان و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می‌زند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس راجع به دروغ دختر آبی که منجر به التهاب بیشتر فضای کشور شد، گفت: توقع می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اسیر اخبار غلط نشوند.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال تحریک احساسات نمایندگان هستند، افزود: برخی مترصد هستند تا با تحریک احساسات نمایندگان آن ها را مجبور به موضع گیری کنند.

سلیمی ادامه داد: قانون اجازه اظهار نظر به نمایندگان را در هر حوزه ای می دهد ولی باید در نظر داشت که اگر اظهار نظری هم می شود باید بر اساس اخبار واقعی باشد و اگر این مهم صورت نگیرد ممکن است فرد سخنی بگوید که با واقع منطبق نباشد.

بیان سخنان خلاف واقع از زبان نمایندگان به اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می زند

وی با تاکید بر اینکه بیان چنین سخنان خلاف واقعی بیش از همه به خود نماینده، اعتماد مردم و اعتبار مجلس آسیب می رساند، گفت: همین باعث می شود تا مردم تصور کنند نماینده‌شان بدون تحقیق اظهار نظر کرده است.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به سخنان خلاف واقع برخی نمایندگان، بیان کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود که اطلاعات پایه از طرق غیر مطمئنی به آن ها رسیده و باعث اظهار نظر اشتباه آنان شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص اگر مطلبی به هیئت نظارت منتقل شود، حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

بشیر خالقی، نماینده کوثر و خلخال در مجلس:

سیاسیون و برخی رسانه‌ها بدون اطلاع از ماجرای دختر آبی اظهار نظر نکنند/کنترلی در فضای مجازی نداریم

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، در رابطه با ماجرای دختر آبی و انتشار دروغ‌هایی در فضای مجازی اظهار کرد:جدای از بحث متصل کردن دو موضوع که متاسفانه گاهی اوقات به یکدیگر ربط می دهند اگر فردی خودسوزی کرده است مرجع رسیدگی به این موضوع قوه قضائیه است نه یک فرد سیاسی و هر انسانی باید پس از اطلاع دقیق از موضوع مورد نظر اگر در حیطه وظایف او باشد اظهار نظر کند.

وی افزود:متاسفانه کنترلی در فضای مجازی نیست و هر فردی بدون اطلاع از اصل ماجرا شروع به خبر پراکنی می کند و در صدد آبرو ریزی انسانها شریف هستند.

نماینده مردم کوثر و خلخال گفت:هر فرد چه سیاسی و رسانه ای که در حال شایعه پراکنی هستند باید مراجع قضایی و اطلاعاتی با این افراد برخورد کنند.

خالقی تصریح: لازم است درباره پرونده دختر آبی تمام اسناد و مدارک به دست بیاید تا اگر قصوری هم از طرف هر دستگاهی وجود داشته درنظر گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده کرمانشاه در مجلس:

ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای خدشه‌دار شدن چهره نظام با موضع‌گیری نماینده مجلس

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره سخنان برخی سیاسیون و نمایندگان چون علی مطهری و پروانه سلحشور در ماجرای دروغ دختر آبی نیز اظهار داشت: در این موضوع هم دستگاه قضا و هم ما نمایندگان مجلس که وکیل عامه هستیم موضوع را رصد می‌کنیم.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس وکیل خبرگزاری‌های دروغگو، سازمان منافقین و معاندین نظام نیستیم، بلکه وکیل مردم مسلمان، مومن و متدین ایران اسلامی هستیم بنابراین باید به نظام اسلامی کمک کنیم

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: اگر سخنی از زبان و به نقل از نمایندگان مردم منتشر شود که خدشه ای به نظام وارد کند دیگر پذیرفتنی نیست و دستگاه قضا و دیگر دستگاه های نظارتی باید وارد عمل شوند زیرا همه در برابر قانون اساسی برابر هستیم

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:جایگاه نظام اسلامی از همه چیز بالاتر است بنابراین باید تلاش کنیم حرمت نظام اسلامی شکسته نشود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رسالت خبرگزاری ها نیز باید رعایت صداقت و سرعت باشد که در این موضوع وقتی صداقت در کار نباشد، گاهی علیه نظام اسلامی حرکتی صورت می گیرد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر خون شهدا است که اگر دچار خدشه شود کسی نمی تواند پاسخگو باشد

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: خبرگزاری که دروغ می‌گوید به نظام ظلم کرده و این ظلم خیانت به خون شهدا است همچنین از سوی دیگر اعتماد مردم را نسبت به خود از دست می دهد.

وی افزود: کسی که بخواهد با دروغ برای خود مخاطب جمع کند جز شاد کردن دل ضد انقلاب کاری نخواهد کرد برهمین مبنا دادستانی و دستگاه قضا باید به چنین موضوعاتی ورود کند و با افرادی که با آبروی نظام و شهدا و رهبری بازی می کنند قاطعانه برخورد کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: افزون بر اینکه باید خبرگزاری هایی که صادقانه عمل می کنند مورد تجلیل قرار گیرند با افرادی که حرمت نظام را به بازی می گیرند نیز برخورد شود.

 

محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

برخی نمایندگان بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند/ خبر آنلاین مستحق برخورد است

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه عده ای سعی بر این داشتند تا موضوع دخترآبی را به یک پروژه ضد حقوق بشری علیه ایران تبدیل کنند گفت: متاسفانه بخش هایی از رسانه داخلی ما و کسانی که پشت این صحنه هستند از این موضوع علیه نظام  و قوه قضائیه سواستفاده کردند.

پورمختار، با اشاره بر اینکه محکومیت و رای برای این دختر صادر نشده بود افزود: با توضیحات پدر این دختر مشخص شد که او فردی دارای سابقه بیماری بوده و قطعا شناخت پدر دختر نسبت به افرادی که سنگ دختر را به سینه می زنند بیشتر است.

وی، با تاکید براینکه این اتفاق موضع گیری علیه قوه  قضائیه است تصریح کرد: وقتی دست دشمنان خالی شده و لو رفتند ممکن است حتی دست به جعل هم  بزنند و از اسامی دیگر حتی استفاده کنند تا بالاخره حرفشان به کرسی بنشیند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، با بیان اینکه امیدواریم  دستگاه های امنیتی و مخصوصا قوه قضائیه علیه این موضوع اقدام جدی کنند یادآور شد: باید در برابر کسانی که این هجمه ها را می سازند و به دست دشمن می سپارند ایستاد؛ سایت خبرآنلاین که اخبار کذب و نادرست داد مستحق برخورد است و یا باید حرفش را اثبات کند و یا اینکه  عذر خواهی کند.

پورمختار، با اشاره بر دفاع برخی نماینده های مجلس از موضع گیری های دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: دامن زدن نمایندگان بر شایعات را بر مبنی بی اطلاعی آنها می گذاریم اما حالا که مطلع شدند موضوع از چه قرار است باید رویه شان را اصلاح کنند و راه اشتباه را نروند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در پایان در پاسخ به اینکه آیا می توان توسط مجلس و براساس قوانین با نمایندگانی که بر شایعات دامن زدند برخورد کرد افزود: براساس مقررات مجلس می توان اتفاقات را گزارش کرد تا بعضی از نمایندگان مجلس رویه را درست کنند و بر طبل همراهی ضد انقلاب و معاندین نکوبند.

 

شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان در مجلس:

ورود دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم در برخورد با تهدیدکنندگان امنیت ملی/ تشویش اذهان عمومی توسط خبرآنلاین با انتشار مطلبی کذب در ارتباط با دختر آبی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر خبر آنلاین مبنی بر انتشار خبر دروغ حبس ۶ ماهه سحر خدایاری( دختری که خودسوزی کرد و به اشتباه او را به جای دختر آبی جا زدند) و بیان کردن این حکم به عنوان علت خودسوزی این دختر، به خبرنگار راه آرمان گفت: وزارت ارشاد نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی اهتمام ورزد تا از نسبت دادن افترا و ناسزا به نظام جمهوری اسلامی و مسئولان نظام توسط برخی افراد که این روزها به وفور مشاهده می شود، جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم که برای شفاف سازی و سلامت مجموعه رسانه های کشور با کسانی که به دنبال پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور هستند برخورد نماید.

حسن پورافزود: باید برخورد لازم با خبر آنلاین که چندی پیش با انتشار خبری کذب موجبات تفرقه افکنی میان مردم دو کشور ایران و عراق را فراهم کرد و در پی این اقدام امنیت ملی خدشه دار شد، صورت گیرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس ابراز داشت: امروز شاهد هستیم عده ای آگاهانه و ناآگاهانه به دنبال نا امید کردن فرزندان عزیز این مرز و بوم هستند.

وی تاکید کرد: ضمن ابراز گلایه از افرادی که تریبون قلم را در دست دارند و با سو استفاده از آن به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در کشور هستند، از دستگاه قضا می خواهیم با افرادی که به دنبال شایعه پراکنی، افترا و ناسزا به نظام و تشویش افکار عمومی هستند به عنوان مدعی العموم ورود کرده و برخورد قاطع را با آن ها داشته باشد.

حسن پور خبر داد: هفته آینده در جلسه علنی مجلس این موضوع مطرح می شود و قطعا تصمیم صریح و روشنی در ارتباط با خاطیان و تهدید کنندگان امنیت ملی گرفته خواهد شد.

 

شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران در مجلس:

لزوم برخورد قضایی با اظهارات ضدامنیتی مطهری و سلحشوری/ بجای عوام‌فریبی اسناد ارائه دهید

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن "سحر خدایاری" و گسترش دامنه آن توسط برخی سیاسیون گفت: افرادی که به هرشکل به مطامع کوتاه دنیوی نرسیده و نتوانسته اند به صورت رو در رو به این مردم و نظام ضربه وارد کنند به اشکال مختلف سعی در ضربه زدن به نظام را دارند.

وی با اشاره به موضوعاتی که درباره دختر آبی در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما مردمی آگاه با بصیرت و هوشیار هستند، این اولین مورد نبوده و در گذشته به کرات چنین مواردی مشاهده  شده و در آینده هم خواهیم داشت.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به عمر کوتاه کشورهای غاصب، افزود: دشمنان شبانه روز در حال توطئه و ایران هراسی جهانی هستند و بعضی افراد داخلی چون مطامع کوتاه دنیوی آنها تامین نشده با آنها همراه می شوند. اینگونه مسائل برای مردم شفاف سازی خواهد شد البته عده ای در لایه پنهان می مانند و دیر قضاوت می شوند .

نماینده حوزه جنوب استان با تاکید بر اینکه حرکت های مردمی در قالب اهداف بلندمدت در این نظام تبلور یافته است، تصریح کرد: این حرکات، حرکات دلخواه دشمنان ما نیست و می خواهند  به روش و طرق مختلف باعث تشویش اذعان عمومی و ناامیدی در مردم شوند .

وی با گله مندی از فضای مجازی و با اشاره به اینکه باید از این فضای به عنوان یک فرصت نه یک تهدید اسم برد، گفت: در این فضا بسیاری از واقعیت ها را وارونه به نمایش می گذارند و جای شکر دارد که مردم در این مورد آگاه هستند.

کاظم زاده با اشاره به سخنان پدر سحر خدایاری گفت: پدر این شخص، رسانه ای اعلام کرد چنین چیزی وجود نداشته و آن را قویا تکذیب کرد؛ نظام سلطه میداند مردم ایران ،مردمی بیدار هستند و در راس این نظام رهبری مقتدر وجود دارد که روز بر روز بر اقتدار این مملکت افزود می شود.

کاظم زاده با اشاره به اینکه امنیتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست،گفت: هر کسی تربیونی در دست می گیرد به راحتی هر چه تمام و بدون سند هر حرفی می زند، ما باید نگاه کنیم از کجا به کجا رسیدیم و چشم اندازه آینده خود را ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در حال حاضر با درایت کامل تحت تاثیر تحرکات دشمن قرار بگیریم،افزود: دشمن در حال حاضر ناجوانمردانه ترین حربه و تحریم های ظالمانه مردم کشور ما را مورد هدف قرار داده و سعی می کند در افکار، وحدت و همدلی ما تشنج ایجاد کند.

کاظم زاده با اشاره به اینکه حربه های دشمن شاید برای دیگر کشورها جواب دهد، گفت: به لطف خدا و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و درایت مردمی وضعیت ما قابل قیاس با دیگر کشورهای جهان نیست.
 
وی با بیان اینکه دشمن در حال حاضر دنبال کارهای کودکانه ای است که دشمنی خود را به خوبی نشان ندهد، ادامه داد: دشمن قبلا از مسائلی چون تغییر و یا تجزیه نظام سخن به میان می آورد ولی در حال حاضر جرأت چنین فکر و حرفی ندارد و می دانند اینگونه حرف ها باعث اتحاد بیشتر مردم می شوند .

نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری  و پروانه سلحشوری درباره سحر خدایاری و حواشی ایجاد شده نیز گفت: آقای مطهری و یا هر مسئول و نماینده ای هر سخنی می گوید باید با سند باشد، نبایدعوام فریبی کرد تا حق و حقوق مردم ضایع نشود.

وی خاطر نشان کرد:اگر حرفی گفته شود باید با مدرک ارائه شود، وقتی مراجع رسمی چنین مواردی را تکذیب می کند چرا باید با طرح اینگونه مسائل و مسائل دیگر باعث التهاب در جامعه  شد؟
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تأکید کرد: مسئولین باید باعث ایجاد امید و نشاط و همبستگی در جامعه شوند و نه بالعکس دلهره، ترس و تفرقه در جامعه به وجود آورند .
وی تاکید کرد:همه باید حواسمان جمع باشد، تضعیف هر کدام از ارکان مقتدر نظام باعث تضعیف نظام می شود و اگر هر کسی در هر جایگاهی به دنبال تضعیف نظام است، ابتدا باید توجیه و بعد با آن برخورد قضایی شود.

 

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر مجلس:

مجلس در برابر اظهارنظرهای غلط موضع‌گیری کند/شبکه‌ای در کشور با رنگ‌آمیزی جریان‌های مختلف تنش‌زایی می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‎وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به حواشی پیش‌آمده پس از خودسوزی و مرگ سحر خدایاری و با اشاره به مهم‌ترین وظایف مجلس شورا اسلامی در برخورد با این‌گونه موارد  اظهار داشت: مجلس به عنوان یک نهاد ناظر بر حسن عملکرد دولت قانون موظف است این موارد را تمشیت کند و از شایعه‌پراکنی ها و افراطی‌گری‌ها  اتفاقات از پیش تعیین شده جلوگیری کند.

وی با اشاره به اظهارنظر غلط برخی سیاسیون درباره این خودسوزی بیان کرد: افراد اثرگذار نباید اظهارنظری کرده که باعث تنش در کشور و  سوءاستفاده دیگران شوند، زیرا نتیجه این تنش ایجاد ناامیدی و یاس مردم و بی‌اعتمادی مردم به نظام و کشور می‌شود که اصلاً به صلاح نیست .

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از رنگ‌ها مختلف را ابزاری برای مشغول کردن مردم دانست و بیان کرد: شبکه‌ای در کشور ایجادشده و با رنگ آمیزی ها مثل کودکی که نقاشی می‌کند مردم را مشغول کند.

وی افزود: این جریان روزی با رنگ سبز، یک روز با رنگ بنفش و امروز با رنگ آبی و موضوع دختر آبی با این سوژه به دنبال جنجال زایی، تنش‌زایی و حاشیه‌سازی است که اصلاً به صلاح مردم نیست.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در مقابل این جریان سازی‌ها دقیق و سخت وارد شود و اگر تفسیر اشتباهی بوده حتماً برخورد و موضع‌گیری کند.

وی افزود: مجلس باید در جریان دختر آبی و اظهارنظرهای اشتباه در این مسئله آن هم توسط افراد حقوقی واردشده و از  اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری هوشمندانه را مهم‌ترین وظیفه خواص دانست  بیان کرد: خاص و افراد اثرگذار و شناخته‌شده در جامعه باید هوشمندانه سخن گفته و موضع‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: اعلام نظرها  باید  بر اساس داده‌های دقیق باشد و این موضع‌گیری‌های غیر کارشناسی و با اما و اگرها  باعث لطمه زدن به جامعه می‌شود.

حجت اسلام آزادی  گفت: افراد اثرگذار به عنوان الگوهای جامعه باید جامعه را به سوی امنیت و آرامش  و اعتماد مردم به نظام سوق دهند نه اینکه موضع‌گیری آن‌ها عکس این موارد باشد.

وی داشتن سواد رسانه‌ای را لازمه مقابله با جنگ امروز دانست و تصریح کرد: امروز جنگ ، جنگ رسانه است و رسانه ابزار اصلی در این جنگ است و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز باشیم حتماً متخصصین و نخبگان اجتماع باید سواد رسانه‌ای را بالابرده و تکنیک های سواد رسانه‌ای را بدانند.

 

محمدرضا رضایی، نماینده مردم فارس در مجلس:

برخورد با جنجال‌آفرینان و دوقطبی‌کنندگان فضای جامعه حق قوه قضاییه است

دکتر محمدرضا رضایی در گفتگو با شیرازه به جنجال جریان موسوم به دخترآبی بیان کرد: نباید خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریخت و برای بیان آسیب‌ها، انصاف را قربانی منافع فردی و تفکرات سیاسی خاصی کرد.

وی با بیان اینکه تضعیف قوه قضاییه به هیمنه کشور آسیب می‌رساند، افزود: این حق برای قوه قضاییه است که اگر افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی با رفتار سیاسی بخواهند با هر رفتار یا کاری فضای جامعه را به سمت دوقطبی سوق دهند و از مدار انصاف خارج شوند، با آنها برخورد کند.

 

علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس:

لزوم برخورد قضایی با مطهری و سلحشوری در قضیه دروغ دختر آبی/ مجازاتهای کنونی برای نشر اکاذیب بازدارنده نیست/ کمیسیون حقوقی و قوه قضاییه به فکر قوانین سختگیرانه باشند

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع دروغ آبی اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها، شخصیت های سیاسی و سلبیریتی ها دانسته و ندانسته با اظهارات شان سبب سوء استفاده دشمنان نظام می شوند.

وی با بیان اینکه نشر اکاذیب از هیچ کس پذیرفته نیست، افزود: متاسفانه فضای مجازی نیز مدیریت مناسب را نداشته و هرکس به خود اجازه می دهد که مطالب غیرواقع را منتشر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازاتها برای نشر اکاذیب طوری نیست که از این کار جلوگیری شود، ابراز کرد: قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس باید در وضع قوانین سختگیرانه در خصوص نشر اکاذیب همکاری جدیدی را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی اظهارنظرهای نادانسته و خلاف واقع سیاسیون و سلبیریتی ها بهانه به دست دشمن داده تا تبلیغات گسترده ای را علیه ایران نظام اسلامی به راه بیندازند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نباید دست به اظهارنظرهایی بزنند که نه تنها غیرواقع بوده بلکه برعلیه منافع ملی باشد.

وقف چی بیان کرد: باید برخورد قضایی با هرکسی در هر جایگاهی که علیه امنیت ملی اظهار نظر کرده صورت گیرد و بنابراین پروانه سلحشوری یا علی مطهری نیز از این امر مستثنی نیستند، اگر علیه امنیت ملی نشر اکاذیب کرده باشند.

وی با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به موضوع دروغ دختر آبی تصریح کرد: باید برخورد قضایی قاطع با رسانه ها و شخصیت هایی که نشر اکاذیب کرده اند، صورت گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نمایندگان ندانسته اظهار نظر می کنند که بعدها مجبور شوند حرفهای خود را پس بگیرند، گفت: گاهی این حرفها نادرست خوراک رسانه های بیگانه، ضد انقلاب و سلطنت طلب می شود.

 

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس:

«خبرآنلاین» در راستای سیاست دولت برای ایجاد دوگانگی در ماجرای «دختر آبی» حرکت کرد

احمد علیرضابیگی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص حادثه «دختر آبی» و بداخلاقی یک رسانه نزدیک به دولت گفت: ایجاد دوگانگی، سیاستی است که دولت به دنبال آن است و بعد از ناکامی هایی که دولت در حوزه های مختلف بدست آورده، تلاش می کند که فکر و تمرکز مردم را به موضوعاتی غیر از مشکلات اقتصادی منحرف کند و حرف های رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته نیز که کارگران و زنان را به دفاع از حقوق خود دعوت می کرد، حکایت از همین موضوع دارد.

جریان خاصی بدنبال برجسته سازی موضوعات جهت انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی است

وی ادامه داد: این یک جریان است و به تناسب موضوعاتی که پیش می آید، موضوعات را برجسته می کند، قضیه «دختر آبی» و «ورود زنان به ورزشگاه» نیز یکی از موضوعاتی بود که برای ایجاد همان دوگانگی ها و منحرف ساختن ذهن مردم‌ از مشکلات معیشتی، مطرح شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا رسانه هایی هم هستند که این سیاست ها را اجرا می کنند و کاملا معلوم است که از قبل قضاوت های خود را کرده اند و برای اثبات کار خود، دنبال قرینه هستند و برخی شخصیت های سیاسی نیز به تور این ماجراها می افتند و بعد هم تلاش می کنند تا توجیه کنند و به خودشان اجازه نمی دهند که اظهار کنند که اشتباه کرده اند.

رئیس دولت در برابر مبارزه دستگاه قضا با فساد، می گوید با بگیر و ببند عدالت محقق نمی شود

وی تاکید کرد: واقع این قضیه به ما کمک می کند که مبادا گرفتار این قبیل کارها شویم، بلکه باید مطالبه از دولت را اولویت خود قرار دهیم که با داشتن این همه امکانات به توان داخلی تکیه کرده و به شکوفا شدن اقتصاد و برپایی عدالت تلاش کند و از حاشیه بپرهیزد.

بیگی ادامه داد: وقتی رییس دولت می گوید که عدالت با بگیر و ببند تحقق نمی یابد، نوعی تقابل با اقدامات قوه قضائیه است، در حالی که تاکنون کمبود مبارزه با فساد اقتصادی احساس می شد اما اکنون که با مفسدین اقتصادی برخورد می شود و در بین مردم امید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه این مواضع در راستای منحرف ساختن از اصل موضوع است، گفت: نقش رسانه ها در عدم ایجاد این دوگانگی ها بسیار مهم است. دو گانگی هایی مانند فیلترینگ، شنود، حجاب، ورود به ورزشگاه ها و... از مصادیق آن است. سایت «خبرآنلاین» در راستای همین سیاست هایی که به آن گفته شده کار کرده و برخورد با این سایت کمک می کند تا سایر سایت ها و رسانه ها توجه شوند که دیگر مرتکب این اشتباهات نشوند.

 

علی اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس:

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

 

احمد بیگدلی، نماینده خدابنده و عضو فراکسیون امید مجلس:

اشتباه خبر آنلاین با عذرخواهی تمام نمی‌شود/ نمایندگان بدون داشتن مستندات حرف نزنند

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:موضوع ورود زنان به ورزشگاه  سالیان سال است مطرح شده است و تا کنون حل نشده است.

وی با بیان اینکه کاری به انجام شدن یا نشدن و درست و نادرست آن ندارم ،افزود:اما ضروری است قبل از اینکه این موضوع به اینجا برسد و به معضل اجتماعی تبدیل شود،حل می شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی در فضای مجازی بانوانی دیده می شوند که با لباس مبدل وچهره مردانه قصد ورود به ورزشگاه را دارند.

بیگدلی تصریح کرد: باید فضا طوری شود  عده ای از این موضوع سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولانی که حرفشان در اجتماع تاثیرگذار است اگر می خواهند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند باید با مستنداتی که از مراجع ذی صلاح به دست می آورند استفاده کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: عکس العمل های احساسی و یک قشر پسند مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری که چنین خبرهایی را می زند باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد، افزود: نمی شود با یک عذرخواهی کار را به اتمام رسید باید حتما پاسخگو باشند.

این نماینده خاطرنشان کرد: این خبر در این وضعیت کنونی موجب تنش اجتماعی فراگیر و بزرگ شده است.

بیگدلی بیان داشت: اگر خبر درست هم باشد باید در اطلاع رسانی دقت شود تا در جامعه تنش ایجاد نکند.

 

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی:

امیدی به رسیدگی هیئت رئیسه مجلس به جرم سلحشوری و مطهری نیست/ لزوم برخورد جدی قوه قضائیه/ دروغ‌پراکنی و دعوت به آشوب خیابانی با مصونیت منافات دارد

به گزارش گروه استانی تیتریک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یک نماینده در چارچوب قانون از آزادی هایی بهره مند است اما در جهت حفظ منافع مردم و وظایف نمایندگی باید باشد، به خبرنگار تیتریک، گفت: در حالیکه واکنش برخی از نمایندگان برای نخستین بار نیست که شاهد آن هستیم اما به دلیل عدم برخورد قانونی با آنها به عنوان یک متخلف با یک عذرخواهی این موضوع جمع می شود.
 
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: انتظار داریم قوه قضائیه به جرم علی مطهری و پروانه سلحشوری ورود کند و این رفتار مجرمانه مستلزم برخورد قضایی است زیرا تعمدی در این مسئله وجود دارد و برخورد قهری می تواند این زمینه را در جامعه فراهم کند که هر کسی در جامعه ولو دارای جایگاه حقوقی از آن سو استفاده نکرده و از چارچوب های اخلاقی، نظام و امنیتی عبور نکند. 
 
وی اظهار داشت: دو نماینده مذکور درصدد ایجاد یک بحران امنیتی بودند و دادگاه باید آن را مورد بررسی قرار دهد و اگر دادگاه به این نتیجه برسد که پشت پرده طرح یک اتفاق بزرگ در تونس به واسطه خودسوزی توسط نماینده مجلس، ایجاد آشوب خیابانی است، هیچ مصونیتی به عنوان یک نماینده نمی تواند باعث شود با این رفتار مجرمانه برخورد نشود. 
 
حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: با توجه به شفاف بودن موضوع دختر آبی و در عین حال اصرار برخی افراد،  تنها نکته ای که می تواند در برابر این جرم بایستد برخورد قاطع دستگاه های قضایی است، البته نمایندگان مجلس پس از تعطیلات، این تخلف علی مطهری و پروانه سلحشوری را در هیات رسیدگی به تخلف نمایندگان پیگیری خواهند کرد. 
 
وی گفت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس انگیزه ای جدی برای رسیدگی به تخلفات نماینده ها ندارد و امیدی به اینکه در درون مجلس با توجه این فضا با مصائب این چنینی برخوردی جدی و مورد انتظار را ندارم در نتیجه از دستگاه قضا خواستاریم با این مسئله به جدیت برخورد کند. 
 
حجت الاسلام پژمانفر افزود: جرم از ناحیه هر شخصی غلط است و باید با آن برخورد شود اما یک نماینده حقوقی دارد که نباید منجر به این شود که نماینده نتواند اظهار نظر نکند، البته این آزادی به معنای دروغ پراکنی، فتنه انگیزی و التهاب های اجتماعی نیست. 
 
وی اظهار داشت: آزادی نماینده مردم در چارچوب نظام است اما دروغ پراکنی جریانی که درصدد تحریک مردم و آشوب های خیابانی است به معنای آن چیزی نیست که قانون اساسی در قالب مصونیت برای یک نماینده قرار داده است. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: عدم برخورد با تخلفات یک نماینده مجلس به بهانه مصونیت خلاف قانون اساسی است زیرا آزادی بیان یک نماینده صرفا برای انجام وظایف نمایندگی خواهد بود. 

دستگاه قضایی قاطعانه با شایعه‌پراکنان برخورد کند

پژمانفر همچنین در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به دروغ پراکنی رسانه نزدیک به دولت، گفت: دستگاه‌های نظارتی نسبت به افرادی که اخبار کذب در جامعه منتشر می‌کنند و یا در بازنشر آن موضوع تلاش می‌کنند بی‌تفاوت هستند، این در حالی است که آن‌ها باید نسبت به این موضوعات حساسیت داشته باشند و با آن برخورد کنند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند، قوانین شفاف وجود دارد، اظهار داشت: مسئولین مربوطه و به ویژه دستگاه قضایی باید نسبت به هر کسی که اخبار کذب را مطرح کرده و یا به آن ضریب داده برخورد جدی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در حالی که امروز اولویت اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است اما کسانی به دنبال این هستند تا با جنجال‌آفرینی و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای این مهم را تحت‌الشعاع قرار دهند و بدین‌شکل بر ناکارآمدی‌های خود سرپوش بگذارند.

پژمانفر تأکید کرد: اگر قرار باشد هر کسی بیاید دروغی بگوید و در جامعه فضای ناامن روحی و روانی ایجاد کند و بعد هم هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشته باشد، شاهد ایجاد هرج و مرج در جامعه خواهیم بود.

 

سیدهادی بهادری، نماینده ارومیه:

اقدام خبرآنلاین خطرناک و دارای تبعات اجتماعی است

سیدهادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تاکید برخطرناک بودن اقدام خبرگزاری خبرآنلاین در انتشار اخبار نادرست و اینکه نشر اخبار کذب از جمله اقدامات بسیار خطرناک بوده و تبعات بسیاری در جامعه دارد، اظهار داشت: رسانه ها باید پیش از انتشار هر خبری از صحت و سقم آن مطلع باشند.

وی، افزود: با توجه به اینکه مردم آذربایجان غربی عکس العمل خوبی نسبت به این مسئله نداشتند بازتاب خوبی نیز نداشته و اخبار بومی منطقه را بیش از این دنبال می کنند.

نماینده اصلاح طلب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ورود قوه قضائیه به مسئله برخورد با رسانه ای که اقدام به انتشار اخبار کذب می کند و این کار مسبوق به سابقه بوده، گفت: وقتی یک خبرگزاری رسمی از بیت المال و بودجه عمومی کشور بودجه می گیرد باید در برابر مردم و افکار عمومی پاسخگو باشد و اخبار دروغ و کذب منتشر نکند و در برابر این اخبار کذب که انتشار داده باید به مراجع قانونی پاسخگو باشد.

وی، با اشاره به برخورد مجلس با نمایندگانی همچون سلحشوری و مطهری که در جامعه التهاب آفرینی کردند، تاکید کرد: اگر خبر کذبی از سوی نماینده منتشر شده آن نماینده باید پاسخگو باشد و روال مجلس به این طریق است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اگر شکایتی تصویب شود بررسی می شود و ۵ نفر عضو این هیئت در خصوص رفتار نمایندگان حکم صادر می کنند.

بهادری، با بیان اینکه هیئت نظارت بر نمایندگان به رفتار نمایندگانی که در ماجرای دروغ دختر آبی التهاب آفرینی کردند رسیدگی می کند، خاطرنشان کرد: رفتار این نمایندگان مجلس در این هیئت مورد بررسی قرار می گیرد و حکم صادر می شود.

 

سید محمدباقر عبادی، نماینده بیرجند:

حمایت از جنگ روانی بیگانگان خیانت به کشور است/ خبرآنلاین صلاحیت ادامه کار ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خاورستان، در خصوص دروغ دختر آبی و اظهاراتی که خبر آنلاین و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته ‌اند، اظهار کرد: امروز در کشور شاهد جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم.

وی افزود: صهیونیست، کشورهای تحت سیطره آمریکا و غرب مشغول جنگ با ما هستند و دنبال ایجاد عملیات‌های روانی، بزرگ جلوه دادن مسائل کوچک و بلعکس کوچک نشان دادن دستاوردهای بزرگ هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این گونه اقدامات راه و روش دشمن است، بیان کرد: در حالی‌که عملکرد کشورهای غربی هزاران نقص را در تاریخ داشته اگر مسئله کوچکی را در کشورهای مخالف خود ببینند بزرگ کرده و همه جا مطرح می‌کنند.

عبادی با اشاره به دروغ دختر آبی، عنوان کرد: کشورهای غربی بالاترین جنایات را در خصوص مردم هیروشیما و ناکازاکی انجام داده و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این کشورها با اقدامات آن‌ها سوزانده شدند حال این‌ها برای یک مسئله در کشور ما اظهار نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین تفکر غربی و دنیاطلبی آن‌ها باعث ایجاد جنگ جهانی دوم شد و ۵۵ میلیون نفر آدم در دنیا کشته شده و از گرسنگی مردند. حال اینهایی که اصلا صلاحیت ندارند، در مورد دختری که از دنیا رفته اظهار نظر کرده و شعار حقوق بشر سر می‌دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عده‌ای از داخل در این جنگ روانی از بیگانگان حمایت کرده یا در زمین دشمن بازی کردند اگر جاهل باشند خودش ایراد بزرگی است و اگر از سر تعمد باشد خیانت به کشور کرده‌اند.

خبرآنلاین صلاحیت ادامه کار ندارد

عبادی در خصوص اظهار نظر خبر آنلاین در خصوص دروغ دختر آبی، تصریح کرد: اگر این رسانه از روی جهالت اظهار نظر کرده صلاحیت ادامه کار ندارد و اگر عمدا خیانت کرده باشد باید خائن را به سزای عملش رساند.

وی تاکید کرد: درخواست داریم قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حداکثر اقدامات لازم را نسبت به افرادی که در داخل کشور در زمین دشمن بازی می‌کنند را انجام دهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دروغ دختر آبی، بیان کرد: در این میان با کمال تعجب شاهد هستیم برخی از نمایندگان با دشمن هم‌سویی کرده و بحث‌هایی کردند که باعث شد آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

هیئت نظارت بر نمایندگان از نمایندگان توضیح بخواهد

عبادی تصریح کرد: حتما باید هیئت نظارت بر نمایندگان نسبت به اظهار نظر نمایندگان در این خصوص ورود کند و از آن‌ها توضیح بخواهد.

وی بیان کرد: در خصوص اظهارنظرهای خانم پروانه سلحشوری جای تأسف دارد که خودسوزی دختری که خانواده‌اش گفته‌اند بیماری عصبی داشته را با کسی که در تونس خودسوزی کرده و منشاء انقلاب در این کشور شد مقایسه کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام خانم سلحشوری اقدامی عجیبی بود که از وی دیده شد.

عبادی اظهار کرد: واقعا جای تامل دارد اگر خانم سلحشوری خودش اینگونه فکر کرده و نظر داده بر چه مبنایی بوده؟ و اگر فردی هم این حرف‌ها را به وی آموخته که مطرح کند باید در خصوص افرادی که به وی اطلاعات می‌دهند تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دشمن برای ما تصمیم‌سازی می‌کند، گفت: افرادی که در جایگاه‌های خاص سیاسی هستند باید این مسائل و تصمیم‌سازی‌ها را در نظر داشته باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید زمینه حضور زنان را در ورزشگاه‌ها در قالب مسائل شرعی که وجود دارد فراهم کند که کرامت زنان حفظ شود.

عبادی گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها در مواردی که شرع و علما اجازه می‌دهند باید با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها به گونه‌ای که کرامت زنان حفظ شود فراهم شود.

ممانعتی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت دیدن بازی‌های بانوان وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: آن‌چه در حال حاضر مشخص است این بوده که در کشور هیچ ممانعتی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت دیدن بازی‌های بانوان وجود ندارد و حتی از آن‌ها استقبال کامل صورت نمی‌گیرد و خیلی اوقات ورزشگاه ها پر نمی‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این فضاسازی رسانه‌های غربی که تأکید دارند در مورد ورزش‌های دیگر، زنان حضور داشته باشند با توجه به این‌که زیرساخت‌های فیزیکی فراهم نیست ممکن است کرامت زنان حفظ نشود و باعث وقوع مشکلات دیگری و حتی سوءاستفاده از شرایط باشد.

عبادی تأکید کرد: باید در این موارد و در شرایط جنگ اقتصادی و روانی که کشور با آن مواجه است به گونه‌ای عمل شود که دولت، صاحب نظران و رسانه‌ها کمترین بهانه را دست دشمن بدهند.

وی تصریح کرد: دشمن، دشمن است و از او انتظاری نیست اما از دوستان انتظارات بالاتر از این است.

 

سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده شاهرود:  

برخورد قاطع با نمایندگان حاشیه‌ساز عبرتی برای سایر نمایندگان می‌شود/ اجرای قائله‌های دشمن توسط برخی افراد نادان و کج‌فهم داخلی

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در واکنش به موج سازی های برخی رسانه ها در پرداختن به دروغ دختر آبی در ایام عاشورای حسینی گفت: هر زمانی که ملت ما درحوزه های اعتقادی و ارزشی در اوج اقتدار قرار می گیرند دشمن قائله ای برای ما درست می کند.

وی با بیان اینکه ملات این غائله را خود دشمنان به دست برخی افراد نادان، کج سلیقه و کج فهم یا افرادی که عامل دشمن هستند، ایجاد می کنند، افزود: دشمنان با ایجاد غائله می خواهند عزت و عظمت اسلامی و مردم ایران را تا تحت شعاع قراردهند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاکید کرد: این روزها اوج عزت و عظمت در برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین را شاهد بودیم و در کنارش اوج عزت و عظمت مردم و نیروهای مسلح در مقابله با ترفندها و توطئه های آمریکا و دشمنان را دیدیم که در چنین شرایطی به خاطر کمرنگ کردن این پیروزی ها و عزت ها، قائله دختر آبی را ایجاد کردند.

حسینی بیان کرد: کسانی که در حوزه رسانه به مباحث جزئی دامن می زنند را شریک جرم دشمنانی دانست که این نوع سوژه ها را برای ایجاد تشنج و انحراف افکارعمومی به وجود می آورند و امنیت جامعه را به خطر اندازند.

وی با اشاره به اینکه این تخلفات رسانه ای باید در دادگاه مطبوعات رسیدگی شود؛ اظهار کرد: اگر تعمدا این اتفاق افتاده باشد که خدشه در امنیت کشورمان به وجود آورده، باید وزارت اطلاعات که متولی حفظ امنیت کشور است به این قضیه ورود پیدا کند و به تخلف رسیدگی نماید و سپس تحویل دستگاه قضایی دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات سیاسیون و برخی نمایندگانی که با این رسانه ها همصدا می شوند و تشویش اذهان عمومی می کنند، گفت: هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس وظیفه دارد رفتار نمایندگان چه درون مجلس و چه خارج از مجلس را رصد و هر حرکتی که شان مجلس را زیر سوال برد یا اهداف عالی مجلس را منحرف کند با آنها برخورد نماید.

حسینی با تاکید بر اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اجازه ندهد این موضوع گسترش پیدا کند، افزود: ازهیئت مربوطه می خواهیم به این مباحث رسیدگی کند و برخورد با نمایندگان را جهت تنویر افکار عمومی انتشار دهد.

وی ادامه داد: برخورد با نمایندگانی که تشویش افکار عمومی می کنند باید به اطلاع دیگر نمایندگان نیز رسیده شود تا نمایندگان حاشیه سازی که خودآگاه یا ناخودآگاه وارد اینگونه جریاناتی می شوند و آسیب های اجتماعی یا سیاسی  یا اقتصادی و بعضا آسیب های امنیتی را متوجه نظام می کند، حواسشان باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه سازی های این مسائل، اظهار کرد: نباید این مسائل پوششی شود که ما از اصل غافل شویم و مشکلات اساسی را فراموش و به فروعات توجه کنیم.

 

حبیب‌الله دهمرده، نماینده سیستان:

هیئت نظارت، رفتار و کردار نمایندگان را زیر نظر داشته باشد/شایعات خبرآنلاین کنترل شود

به گزارش عصرهامون؛ حبیب الله دهمرده در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: مانور بیش از اندازه بر روی شایعات نشانه تایید آن است ، ماجرای خودسوزی یک دختر نیز به نحوی وارونه توسط برخی از رسانه ها همانند خبر آنلاین عنوان شد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: دنبال کردن شایعه به صلاح نیست و در این خصوص باید با این خبرگزاری ها مطابق قانون برخورد شود.

دهمرده همچنین در خصوص رفتارهای برخی از نمایندگان در مجلس گفت: در تمام قسمت های مجلس شورای اسلامی هیات نظارتی وجود دارد که بر اعمال و رفتار نمایندگان نظارت می کند.

وی ادامه داد: هر مطلبی که از سوی برخی از نمایندگان ارائه می شود هیات نظارت وظیفه رسیدگی به آن را دارد ، هیات نظارت همچنین باید رفتار و کردار نمایندگان زیر نظر داشته باشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالبی که از سوی برخی از نمایندگان در خصوص شایعات پیرامون خودسوزی اخیر یک دختر ارائه شده است توسط هیات نظارت زیر ذربین قرار دارد و این امر باعث خواهد شد تا آنها پاسخگو باشند.
 


عبدالغفور ایرانژاد، نماینده چابهار:

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، دروغ علی مطهری را پیگیری کند/"خبرآنلاین" آرامش و امنیت کشور را به مخاطره انداخت

به گزارش عصرهامون، عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه یکی از رسالت های هر خبرگزاری و رسانه ای، رساندن اخبار صحیح و منصفانه و به دور از غرض ورزی های جناحی به مردم است بیان کرد: خبرگزاری و رسانه ای که قصد فریب و تشویش اذهان عمومی را داشته باشد و این اصل مهم را رعایت نکند این وظیفه قوه قضاییه است تا به این قضیه ورود کند.
 
وی ادامه داد: خبرگزاری خبرآنلاین که با اعتراض کاربران فضای مجازی، بدون هیچگونه توضیحی، در اقدامی غیرحرفه ای خبر را ویرایش و متن را به شیوه ای دیگر تغییر داده است و این عامل باعث برهم زدن آرامش و امنیت کشور می شود.
 
نماینده مجلس با اشاره به اینکه این رسانه قبلتر ها هم با خبری جنجال آفرینی کرده بود تصریح کرد: نقشه این جنجال‌آفرینی ها و هیاهو در اتاق فکر دشمن طراحی و برای اجرا به داخل کشور ارسال می شود.
 
وی گفت: عده ای از قبیل چهره های سیاسی، بازیگران و ورزشکاران که چهره های معروف کشور هم هستند بدون هیچ تحقیقی در بزرگ شدن خبر دروغ نقش پررنگی داشتند.
 
ایرانژاد با اشاره به اینکه در چنین اتفاقاتی هر مطلبی دیده و بزرگ می شود اذعان کرد: علیرغم تکذیب رسمی بازهم علی مطهری دروغ ٦ ماه حبس را تکرار کرد که به این اتفاق بیشتر دامن زده شد، انتظار میرود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ورود کند.
 
تماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در همه موارد منافع ملی در نظر گرفته شود افزود: با رسانه‌هایی که این چنین آشوب ذهنی در جامعه ایجاد کردند و مطالب خلاف واقعیت گفتند و منافع ملی و امنیت کشور را مورد هدف قرار دادند و سلبریتی هایی که به واسطه اخبار دروغ با احساسات مردم بازی می کنند نیز برخورد لازم صورت گیرد.
 
 

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان:

"دختر آبی" بهانه مفسدان اقتصادی برای حمله به قوه قضائیه/ نمایندگان مجلس در رابطه با اتهام به نظام مصونیت ندارند

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به حاشیه های فوت سحر خدایاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: عده ای می خواستند از حادثه مرگ دل‌خراش یک دختر جوان کلاهی برای خود تهیه کنند به همین خاطر بدون اطلاع به این قضیه ورود کردند برخی ها با سخنرانی و برخی ها در فضای مجازی اظهارات خلاف واقع انجام دادند.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه این افراد با این حرکات نسنجیده نظام و قوه قضائیه را زیر سؤال بردند زیرا این روزها به دلیل عملکرد مثبتی که قوه قضائیه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری انجام می دهد منافع برخی ها به خطر می افتد اما از طرفی یک بارقه امید در دل مردم ایجاد شده است.

خودکشی یک دختر بهانه مفسدان اقتصادی

وی گفت: عده ای که منافعشان در خطر است به دنبال زیر سؤال بردن عملکرد قوه قضاییه بودند که مرگ این دختر دست آویز حمله به قوه قضائیه شد پدر این دختر اعلام می کند هیچ حکم قضایی برای دخترش صادر نشده اما جای تعجب است که برخی از نمایندگان مجلس و برخی از بازیگران بدون تحقیق و بررسی دقیقاً صدایی که از حلقوم صهیونیست ها و استعمار پیر انگلستان و بی بی سی زده شد این ها همان را تکرار کردند و حتی برخی از بازیگران و نمایندگان به نوعی از بیگانگان نیز تندتر برخورد کردند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: این ها با این حرکت اشتباه و دروغ پراکنی و حرکت وقیحانه نظامی را که مبتنی بر سال‌ها مبارزه با استکبار جهانی و طاغوت وابسته به استکبار جهانی بوده و بیش از 240 هزار شهید برای این نظام داده شده را زیر سؤال بردند.

نان خوران نظام به نظام تهمت می زنند

وی تصریح کرد: این حرکت وقیحانه از سوی کسانی رخ داد که نان این نظام را می خورند و پایه های صندلی های آن ها روی خون شهدا قرار گرفته است  این ها تهمت های ناروا به نظام زدند و باعث تشنج در فضای مجازی شدند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این اتفاق باعث شد تا اهمیت ساماندهی و کنترل و مدیریت شبکه های مجازی مجدداً تأکید شود متأسفانه هر مطلبی غیرواقعی را از طریق فضای مجازی منتشر می کنند که باید به صورت جدی با افرادی که چنین حرکاتی را انجام می دهند برخورد شود.

موسوی لارگانی اظهار کرد: ممکن است انتشار مطلب در فضای مجازی یک شخص را مورد اتهام قرار دهند اما در جریان خودکشی خانم سحر  عده ای  نظام زیر سؤال بردند و متهم کردند در حالی که خانواده این دختر به طور کامل مشکل و بیماری دخترشان را توضیح دادند و اعلام کردند آنچه در فضای مجازی عنوان می شود حقیقت ندارد.

وی افزود: حادثه خودکشی و خودسوزی روزانه در کشورهای مختلف از جمله در کشورهای اروپایی رخ می دهد اما صدایی از کسی در نمی آید اما اینجا عده ای از مسئله خودسوزی یک دختر برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند.

نماینده مجلس گفت: این عده برای رسیدن به اهداف خود به دنبال کشته سازی و جریان سازی هستند که به نظام ما ضربه بزنند که البته چنین حوادثی در سال های 78 و88 نیز رخ داد اما بالاخره دست دشمنان رو شد و مردم متوجه حقیقت شدند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این رفتارها به صحبت های برخی از مسئولان برمی گردد که ناکارآمدی خودشان را با جوسازی های این چنینی لاپوشانی می کنند اگر برخی از نمایندگان مجلس به دنبال حقوق زنان هستند چرا حضور زنان در ورزشگاه مردان را دنبال می کنند چرا زمانی که ورزشکاران زن مسابقات مختلف ورزشی از جمله فوتبال و فوتسال را دارند سکوهای ورزشگاه ها خالی است.

نمایندگان کم‌کاری خودشان را مرگ یک دختر لاپوشانی می‌کنند

موسوی لارگانی گفت: در کل کشور یک نظرسنجی انجام شود که چند درصد از زنان کشور دغدغه رفتن به ورزشگاه آقایان را دارند مطرح کردن حضور زنان در ورزشگاه مردان به این دلیل است که عده ای میخواهند ذهن ها و افکار عمومی مردم جایی دیگری سوق داده شود و کم کاری های خودشان را جبران کنند.

نماینده مجلس گفت: از این جوسازی هایی که انجام می شود عده ای سوء استفاده می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند در مسئله پیش آمده وزارت ارشاد باید ورود کند و با بازیگرانی که بدون هیچ سند و مدرکی اظهار نظرهای دروغ انجام دادند برخورد کند و قوه قضائیه با وزرایی که بدون اطلاع اظهارنظرهای اشتباه کردند برخورد و بازخواست کند.

موسوی لارگانی بیان کرد: تعجب می کنم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چرا در این زمینه ورود نمی کند این هیئت برای چنین روزهایی تشکیل شده است درست است نمایندگان مصونیت دارند اما این مصونیت در بیان مطالب در داخل مجلس شورای اسلامی است و خارج از مجلس این مصونیت وجود ندارد از طرفی این مصونیت در راستای وظایف نمایندگی است نه اینکه یک نماینده مصونیت داشته باشد هر اتهامی را به نظام وارد کند.

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به کاسه های داغتر از آش شده تذکر دهد/ ضرورت برخورد قاطع وزارت ارشاد با سلبریتی های هم سو با دشمنان نظام

وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان و در واکنش به موج #دروغ_دختر_آبی در شبکه های معاند، گفت: برخی از نمایندگان، مسئولان و هنرپیشگان کاسه داغتر از می شوند و اظهار نظرهایی درخصوص بانویی که خود را آتش زده می کنند که در شأن این افراد نیست.

وی اظهار کرد: نباید یک نماینده مجلس که تعریفی از مجلس و حوزه وظایفش در قانون مشخص است و او را به عنوان عصاره ملت می شناسند، بیاید و این گونه در ارتباط با مطلبی که هنوز صحت و سقم آن معلوم نیست اظهار نظر کند.

پدر دختر آبی می گوید حکم قضایی صادر نشده، برخی نمایندگان می گویند شده!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ماجرای دامن زدن به موضوعی که ابعاد آن مشخص نیست برنامه ای است که توسط دشمنان خارجی انقلاب و دشمنان قسم خورده ملت طرح ریزی و برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام موسوی لاریگانی افزود: زمانی که پدر آن دختری که خودسوزی کرده به طور رسمی می آید و اعلام می کند که هیچ حکمی قضایی برای فرزندمان صادر نشده و دخترش دچار بیماری روحی و روانی بوده و داروهایی مصرف می کرده و یا حتی پزشک معالج دخترش را معرفی می کند،

جای تعجب دارد که یک نماینده مجلس بدون اینکه تحقیق کرده باشد دست به سخنرانی های آنچنانی می زند که در شأن و جایگاه او نیست.

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به کاسه‌های داغ‌تر از آش شده تذکر دهد

وی با تأکید بر اینکه باید از همان ابتدا ریاست مجلس به این دست نمایندگان تذکر می دادند و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وارد می شد، تصریح کرد: هم اینک هم دیر نشده و این نمایندگان باید پاسخگو باشند و گزارش رفتار آنان توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شفاف ارائه شود و به آنان تذکر بدهند.

برخی مسئولان کم کاری خود را پشت چالش ورزشگاه رفتن بانوان پنهان می کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به نظر برخی از این اظهارها، رفتار ها و حرکت های حتی هنرپیشگان به نظرها و صحبت های برخی از مسئولان دیگر بازمی گردد که می خواهند کم کاری و کوتاهی های خودشان در حیطه وظایفی را که داشتند پشت مسائل از قبیل صدور گواهینامه برای موتوری بانوان و ورود آنان به ورزشگاه پنهان کنند و اینگونه آگاهانه یا ناآگاهانه زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می سازند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس همچنین عنوان کرد: از سویی دیگر هم مشخص نیست تعدادی از هنرپیشه ها بر چه اساسی در حوزه ای ورود پیدا می کنند و اظهار نظر می دهند که ابعاد آن هنوز مسخص نیست و موضع گیرهای قابل تأملی دارند.

ضرورت برخورد قاطع وزارت ارشاد با سلبریتی های هم سو با دشمنان نظام

وی تأکید کرد: باید وزارت ارشاد طبق وظیفه خود دربرخورد با این هنرپیشگان خاطی که همسو با رادیوی رژیم اشغالگر قدس، بی.بی.سی، شبکه من و تو دیگر دشمنان قسم خورده نظام موج آفرینی غلطی انجام می دهند، به جد وارد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر از همین اینک با این گونه اظهار نظرها برخورد نشود معلوم نیست که این دست افراد هم صدا با دشمنان قسم خورده نظام، فردا روزی دوباره بیایند و خلاف واقع از خود رفتارهایی نشان بدهند که نباید.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تأکید کرد: برای پیشگیری از اینکه چنین حرکت ها و اظهارنظرهای بی پایه و اساسی از سوی برخی سلبریتی ها دیگر تکرار نشود، باید وزارت ارشاد از هم اینک برخوردی جدی داشته باشد.

سخنان برخی سیاسیون و هنرپیشه‌ها همراهی با دشمنان است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مشخص است بحث‌هایی که در مورد دختر آبی و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد، اتاق فکر آن در خارج از کشور است و شبکه‌های تلویزیون و خبرگزاری‌های خارجی در خارج از کشور روی این موضوع خیلی مانور دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: این روزها اقدامات ریاست قوه قضائیه و همکارانش باعث ایجاد امید در دل‌ها شده است و دشمنان به‌نوعی هدفشان از انتشار این بحث در فضای مجازی زیر سؤال بردن قوه قضائیه و ریاست آن بود و همچنین می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: بعضی از مسئولان وقتی قادر نیستند پاسخ گوی نیازهای مردم باشند و توان اینکه به وعده‌های که به مردم داده عمل کنند را ندارند یک سری بحث‌های حاشیه‌ای و چالشی را مطرح می‌کنند.

موسوی لارگانی عنوان کرد: بارها از زبان مسئولان بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و یا بحث موتورسواری بانوان مطرح بوده و به‌نوعی با این بحث‌ها ذهن‌ها را از کم‌کاری‌ها منحرف می‌کنند.
ناصر موسوی لارگانی در ادامه گفت: وقتی پدر این دختر عنوان می‌کند که هیچ حکمی از قوه قضائیه صادر نشده علیه دختر ما و رسماً عنوان می‌کند که دخترش دارای بیماری روحی روانی بوده است این مباحث جای تعجب دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: بعضی سیاسیون و بعضی هنرپیشه‌ها آتش بیار معرکه می‌شوند و مباحثی که از سوی دشمنان انقلاب و نظام مطرح می‌شود را آن‌ها هم بیان، سخنرانی و توئیت می‌کنند.

وی افزود: برای کشور ما درد است که نماینده مجلسی که طبق فرمایش مقام رهبری و طبق فرمایش امام عصاره ملت است و باید مدافع حقوق ملت و نظام اسلامی باشد، تازه در مقابل نظام صف‌آرایی می‌کنند.

موسوی لارگانی اذعان کرد: صحبت‌هایی که بعضی افراد سیاسی زدند، شاید رادیو رژیم اشغال گر و کودک کش اسراییل و دشمنان قسم‌خورده دیگر هم نزدند و یک سری مباحث که این سیاسیون مطرح کردند را مطرح نکردند، این واقعاً برای کشور درد است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد به هنرپیشه‌هایی که چنین مباحث و شایعاتی را مطرح می‌کنند تذکر دهد، عنوان کرد: هدف تشکیل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چه بوده است؟ چرا یک نماینده مجلس چنین برخوردی داشته است؟ باید این اخطارها در پرونده آن‌ها درج شود.

موسوی لارگانی گفت: دور از مروت است که 240 هزار شهید داده‌ایم که احکام دین مبین اسلام در کشور حکم‌فرما شود و بعضی افراد با پا گذاشتن روی خون شهدا، این‌طور بیایند و اهداف نظام را زیر سؤال ببرند.

 

سید احسن علوی، نماینده سنندج:

خبرهای کذب فضای جامعه را ملتهب و امنیت ملی را مخدوش می‌کند

سید احسن علوی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به انتشار خبرهای کذب از سوی رسانه خبر آنلاین در رابطه با دروغ دختر آبی اظهار داشت: رسانه ها و چهره های مطرح کشور باید در فضای مجازی اخلاق و قوانین را رعایت کنند.

وی افزود: انتشار خبرهایی که حقیقت ندارد نه تنها موجب ایجاد التهاب در جامعه می شود بلکه امنیت ملی را نیز مخدوش می کند و موجب تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اینگونه خبرها که صحت آن توسط مراجع ذیصلاح تایید نشده است موجب بی اعتمادی مردم به خبرگزاری ها و نیز دوری از فضای سیاسی جامعه خواهد بود و نگرانی عمومی را ایجاد خواهد کرد.

علوی با اشاره به رفتار برخی سلبریتی ها در این خصوص نیز گفت: کسانی که دارای محبوبیت فرهنگی و سیاسی در جامعه هستند در واقع به عنوان الگوهای رفتاری شناخته می شوند و باید حدود شخصیتی خود را حفظ کنند.

وی افزود: این افراد باید سعی کنند تا در جامعه محبوبیت خود را با الگوی رفتاری صحیح افزایش دهند نه اینکه با زیر پا گذاشتن اخلاق، مردم را نسبت به خود بی اعتماد سازند.

 

حمدالله کریمی، نماینده بیجار:

لزوم برخورد جدی قوه قضاییه با شایعه‌سازان ماجرای دختر آبی

حمدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور موفق زنان در عرصه های سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی بوده ایم، اظهار داشت: این حضور هیچگونه مغایرتی با فرهنگ دینی ما نداشته و آحاد جامعه حضور زنان را در عرصه های مختلف پذیرفته اند.

وی با اشاره به انتشار خبر کذب دختر آبی از سوی خبرگزاری خبر آنلاین، افزود: متاسفانه برخی خبرگزاری های بدون اطلاع از جریان خبر و در راستای حفظ منافع برخی افراد دست به چنین اقدامی می زنند که خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با این افراد خاطی هستیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در این میان برخی افراد مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن مصلحت جامعه با اظهار نظرهای غیر کارشناسانه به این دروغ ها دامن می زنند که این اظهار نظرها بعنوان خوراک برای ضد انقلاب در داخل و خارج کشور می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سزاوار نیست رسانه ای که طی سالهای گذشته با یارانه قابل توجه از بیت المال اداره می شود با یک خبر دروغ علیه امنیت ملی قلم بزند و با افکار عمومی جامعه بازی کند و در این راستا دستگاه های متولی باید پاسخگوی مردم باشند.

به گفته کریمی، اظهار نظر غیر کارشناسی که بدون دقت در یک خبرگزاری منتشر می شود به نوعی بازی در زمین دشمن است.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان بیان داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی فراوانی دامن جامعه و مردم را گرفته است و در طی این مدت قوه قضاییه به خوبی با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و آنطور که مشخص است طرح اینچنین مسائلی در فضای مجازی و دامن زدن برخی افراد به آن برای هراس از مبارزه با فساد است.

 

یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد: 

کسی حق ندارد به واسطه شهرت خود اصل نظام را زیر پا بگذارد/ وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات باید فضای مجازی لجام‌گسیخته را مدیریت کنند

یحیی کمالی‌پور در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان" اظهار کرد: مشکل اساسی که در کشور ما وجود دارد این است که افراد بحث هایی را در فضای مجازی مطرح می کنند که جز ایجاد خوراک برای تبلیغات دشمن و نهادینه کردن ناامیدی در کشور نفعی ندارد.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما لجام گسیخته شده است و افراد از شهرتی که به دست آوردند هر نوع سوء استفاده ای را انجام می دهند که ضرورت دارد وزارت ارشاد و ارتباطات در چنین فضایی ورود و آن را مدیریت کنند.

کمالی پور با بیان اینکه کسی حق ندارد به واسطه شهرت خود در فضای مجازی کارهایی را انجام دهد که اصل نظام را زیرپا بگذارد، عنوان کرد: تا زمانی که واقعیت روشن نشده است و دستگاه قضائی به عنوان متولی این موضوع حواشی این ماجرا را بررسی و اطلاع رسانی رسمی نکرده است افراد حق ندارند اظهار نظر کنند چرا که هر گونه اظهار نظر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور شود.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: امروز کشور بیشتر از گذشته نیاز به آرامش و امنیت روانی دارد و از طرفی هنوز زوایای پنهان و پیدای این ماجرا مشخص نشده است لذا در چنین شرایطی نباید برخی از نماینده ها و سلبریتی ها به صراحت موضوعی را مطرح کنند که از آن اطلاعی ندارند و بعد هم عذرخواهی نکنند که حداقل مردم بدانند این التهاب ایجاد شده به نفع کسی نیست.

کمالی پور با تاکید بر اینکه این نظام به بهای سنگینی به دست آمده است، گفت: قرار نیست عده ای که گرایش خاصی دارند در فضای کشور التهاب ایجاد و از دشمن تبعیت کنند لذا باید برای فضای مجازی تدبیر ویژه ای اندیشیده شود چرا که این شرایط اصلا به نفع کشور نیست.

وی در پایان اظهار کرد: مراجع قضایی حتما باید به این موضوع رسیدگی کنند و هیات نظارت بر نمایندگان نیز جهت رسیدگی به اقدامات دو نماینده ورود پیدا می کند و اگر رفتار خلاف مقررات از هر کدام از نمایندگان سر زده باشد باید با آن ها برخورد شود.

 

علیرضا ابراهیمی، نماینده آزادشهر و رامیان:

اشتباه برخی رسانه‌ها و سیاسیون داخلی، خوراک دشمنان را تامین می‌کند/نباید کم‌کاری‌ها را پای قوه قضاییه نوشت

به گزارش گلستان ما، علیرضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: موضوع خودسوزی و مرگ یک دختر به خودی خود دلخراش و نارحت کننده است و اینکه با شیطنت برخی رسانه ها همچون خبر آنلاین و اشتباه برخی سیاسیون و هنرمندان این اتفاق به موضوعات سیاسی ربط داده شد؛ این امر برای خانواده متدین این دختر سنگین تمام می شود چرا که غم از دست دادن دختر یک طرف ماجرا است و انگ های سیاسی هدف دار نیز یک سوی دیگر ماجرا خواهد بود.

وی افزود: در این ماجرا اشتباه راهبردی برخی از رسانه های داخلی و در کنار آن برخی سیاسیون و هنرمندان سوژه برخی از رسانه های معاند و دشمنان نظام شد تا بواسطه آن و جا زدن دختر آبی(دختری که 4 سال پیش در بازی استقلال و العین با لباس مردانه به استادیوم رفت) به جای خدایاری، این موضوع برای ایران و نظام چالشی بین المللی ایجاد کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان تاکید کرد: موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها موضوعی نیست که در آن و به بهانه های واهی پای قوه قضاییه را به میان کشید، متولی ورود یا عدم ورود زنان به ورزشگاه ها وزارت ورزش و جوانان است و اگر هم در این خصوص تاکنون تصمیمی جدی گرفته نشده ، ضعف این وزارت را می رساند.

وی ادامه داد: اینکه محکومیت 6 ماهه خدایاری از سوی پدر وی رد می شود و برخی سیاسیون مجددا به این موضوع دامن می زنند؛ این خود یک اشتباه بزرگ راهبردی محسوب می شود و باید قبل از هر اقدامی، تمام تبعات آن بررسی شود.

ابراهیمی در پایان گفت: قوه قضاییه با توجه به جایگاه خود و برای جلوگیری از چالش های مجدد برای نظام و انقلاب، می تواند به این موضوع ورود کند.

 

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت:

رسانه‌ای که با خبر دروغ جامعه را متشنج می‌کند باید مجازات شود

جبار کوچکی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به خودسوزی یک دختر و خبر غیرواقعی یک رسانه از علت این حادثه، اظهار کرد: “خبرآنلاین” خبرگزاری که نزدیک به افراد با قدرت کشور است در این شرایط خبر دروغی را اشاعه داد که کار بسیار غلطی بود.

وی تصریح کرد: اقدام این رسانه باید بررسی شود و اگر عامدانه جامعه را وارد یک تنش و بحران کرده قانون جرمش را مشخص کرده است و باید مجازات شود و اگر اشتباهی رخ داده باید عذر خواهی کند و خبرش را اصلاح کند.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور که جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دشمنان داریم باید رسانه ها مراقبت کنند، تصریح کرد: در هر جامعه ای ممکن است حادثه ای پیش آید و باید همه ابعاد آن بررسی شود اینکه حکم  قضایی چه بوده و چگونه احضار شده و همه این ابعاد باید بررسی شود.

 

محمد دامادی، نماینده ساری و میاندورود:

رسانه‌های بیگانه و معاند دلسوز ملت ایران نیستند/ موضع‌گیری‌ برخی افرادِ بدونِ اطلاعات، درست نیست

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص انتشار خبر کذب محکوم شدن "سحر خدایاری" و گسترش دامنه آن توسط برخی سیاسیون، اظهار کرد: درباره ابعاد مختلف این موضوع، صدا و سیما پاسخ کاملی ارائه کرده است.

وی با اشاره به موج سواری رسانه های بیگانه با این موضوع، بیان کرد: رسانه‌های بیگانه عناد و دشمنی خود را با مردم و ملت ایران نشان دادند و این رسانه‌ها هیچ زمان در مشکلات اقتصادی، سیل و زلزله ما را همراهی نکردند و اینها برای ما محلی از اعراب ندارند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در داخل کشور افراد در اظهار نظرها دقت داشته باشند و ابتدا نسبت به اتفاقات تامل و اطلاعات کافی کسب کنند چون زمان برای موضع گیری وجود دارد.

دامادی تصریح کرد: موضع گیری‌ها باید عاقلانه باشد نه اینکه زود موضع بگیریم و محکوم کنیم که این رفتار مورد پسند نیست و مردود است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی وارد کشور شد اما فرهنگ استفاده از آن جا نیفتاده است و امیدواریم در آینده از این ظرفیت بتوانیم بهترین استفاده را ببریم.

 

ولی‌الله نانواکناری، نماینده بابلسر:

لزوم برخورد جدی با رسانه‌های دروغ‌پردازِ ماجرای دختر آبی/ تذکرات کمیسیون امنیت ملی به‌زودی اعلام می‌شود

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به لزوم حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: درحالی که فعالیت اجتماعی برای بانوان کار بسیار ارزشمندی است اما در بعضی از موضوعات شان و منزلت آنان باید رعایت شود تا مشکلاتی به وجود نیاید.
 
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، نقش آنها همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس در جامعه می‌تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار کذب منتشر شده از سوی برخی از خبرگزاری‌ها و صفحات اجتماعی درخصوص فوت خانم سحر خدایاری، گفت: رسالت مطبوعات و رسانه رسالت بسیار بزرگی است که باید حقیقت‌ها را برای مردم روشن کنند و اگر رسانه‌ای به دنبال دروغ‌پردازی باشد باید برخورد جدی با آن صورت گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام رسانه‌های دروغ‌پرداز در این اتفاق، تصریح کرد: هر اقدام سوء که از سوی رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی در اینگونه اتفاقات رخ دهد از سوی ما محکوم است چراکه آن‌ها باید رسالت بزرگ خودشان را دنبال کرده و با آگاهی‌بخشی، چشم ملت باشند.

نانواکناری با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان در این ماجرا که موجب التهاب‌آفرینی شد، عنوان کرد: هرکسی مسئولیت کار خودش را دارد و همه مسئول هستیم تا حقیقت‌ها را دنبال کنیم، هر فردی بخواهد از یک موضوع سوءاستفاده کند در هر پست و مقامی محکوم است و انتظار می‌رود تمام مسئولان و شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مسائل امنیتی و اجتماعی را با نگاه ترقی و توسعه و ارزش دادن به آرمان‌ها دنبال کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: امیدواریم افرادی که در این ماجرا دچار اشتباه و لغزش شدند به اشتباه خود پی ببرند و با انتشار تکذیبیه مسیر صحیح را طی کنند.

وی گفت: مواضع این کمیسیون در ماجرای اخیر از سوی سخنگو اعلام و مطمئنا تذکرات لازم داده می‌شود.
 

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل:

نمایندگان مجلس حرف‌هایشان را مورد بررسی قرار دهند/محکومیتی در کار نبود

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شایعه پراکنی درخصوص خبر دروغ دختر آبی  و انتشار آن توسط برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس اظهار کرد: باید نمایندگان مجلس و یا رسانه‌ها حرفی که می‌زنند مورد بررسی قرار دهند، محکومیتی در کار نبود؛ البته نماینده مجلس بعدا عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه بهتر است این موضوعات مورد بحث قرار نگیرند و دامن زده نشود، بیان کرد: ورزشگاه ها باید طوری حفاظت شوند که زنان و مردان بتوانند حضور پیدا کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ کسی نمی‌خواهد خانواده‌اش در مکانی حضور داشته باشد که مناسب نیست.

وی در پایان گفت: حق بانوان است که در ورزشگاه حضور داشته باشند و دولت باید شرایط آن را فراهم کند؛ اما شرایط موجود مناسب حضور بانوان نیست.

 

محمد ابراهیم رضایی، نماینده خمین:

قوه قضاییه با منتشرکننده خبر دروغ دختر آبی برخورد جدی داشته باشد/ برخی نمایندگان، نماینده جریانات معاند هستند نه مردم

محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص اظهارات غیر مسئولانه و خلاف واقع برخی نمایندگان مجلس در خصوص ماجرای دخترآبی، گفت: متأسفانه در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی را داریم که از بعد فکری اعتقاد و تعلقی به نظام اسلامی ندارند.

برخی نمایندگان، نماینده جریانات معاند هستند نه مردم

وی افزود: این نمایندگان یا به صورت مدیریت شده وارد مجلس شورای اسلامی شده اند تا به ایفای نقش در این قسمت حساس بپردازند یا اینکه ابزار دست عناصر خارجی هستند که آن ها را به سمت مجلس سوق داده اند تا بجای نماینده مردم، نماینده جریانات معاند باشند.

کوتاهی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باعث اظهارنظرهای خارج از چارچوب می شود

رضایی با بیان اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با هرگونه رفتار مجرمانه ای بدون ملاحظه برخورد کند، تصریح کرد: باید در جلساتی که در این هیئت گرفته می شود در صورت مجرم شناخته شدن هر نماینده ای، او را بی ملاحظه به دستگاه قضایی معرفی کنند تا مردم بدانند که با هر مجرمی در هر مکان و لباسی که باشد برخورد قاطعانه می شود ولی متاسفانه در این مدت شاهد کوتاهی این هیئت بودیم و همین باعث شد تا برخی نمایندگان با فراهم دیدن شرایط، از این ضعف سوء استفاده کنند و اظهار نظر های خارج از چارچوب داشته باشند.

نماینده باید در چارچوب وظایف نمایندگی اش آزاد باشد نه در اقدامات مجرمانه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما تفاوتی میان مجرم، چه نماینده باشد چه یک فرد عادی وجود ندارد. نمایندگان باید در چارچوب وظایف نمایندگی شان آزاد باشند و زمانی که با انجام کار مجرمانه و همراهی با دشمنان علیه امنیت ملی اقدام می کنند قطعا باید مثل بقیه معاندین با آن ها برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن ریاست جدید قوه قضائیه شاهد تصمیماتی هستیم که کاملا منطبق بر حکمت و منافع ملی است و در جایی که نیاز است، برخورد قاطعانه صورت می گیرد. امیدواریم در خصوص این قضیه نیز با افرادی که به کشور خیانت کرده و آشکارا منافع ملی را خدشه دار می کنند برخورد جدی صورت گیرد و البته مجلس نیز در گام بعدی این نقیصه را برطرف کند.

 

علی اکبر کریمی، نماینده اراک:

لزوم برخورد قانونی با دروغ‌پردازی خبرآنلاین و نمایندگان حاشیه‌ساز/ رسانه‌ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص لزوم حضور زنان در جامعه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره نقش پر رنگ و برجسته ای را برای زنان قائل بوده است، گفت: سابقه فعالیت زنان در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده حضور آنان در همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده است.

اتفاق نظر مسئولان کشور در تقویت و توسعه فعالیت زنان

وی با اشاره به اینکه همواره بستر برای فعالیت زنان در عرصه های گوناگون فراهم بوده است، افزود: البته این حضور هیچ گاه مغایرتی با فرهنگ دینی مردم ما نداشته است و آحاد مردم به حضور زنان در فعالیت های مختلف با رعایت ارزش ها و هنجار های دینی، اجتماعی و ملی تاکید و باور دارند. همچنین تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه فعالیت زنان در جامعه اتفاق نظر دارند و در این راستا حرکت می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه همواره به دنبال سوء استفاده از مطالبات زنان و ایجاد تنش های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: در چند روز گذشته انتشار خبر کذبی که از سوی خبرآنلاین منتشر شد، باعث شد تا برخی مسئولان و نمایندگان با مبنا قرار دادن آن شروع به تحریک افکار عمومی و دامن زدن به این اتفاق کنند.

رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب خودداری کنند

وی این حرکت اشتباه برخی سیاستمداران را خوراکی برای رسانه های بیگانه دانست و تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که رسانه ها باید از انتشار اخبار کذب به ویژه اخباری که می تواند باعث تحریک و جریحه دار کردن افکار عمومی شود، خودداری کنند.

لزوم برخورد قانونی با نمایندگانی که به این موضوع دامن زدند

کریمی با تاکید بر لزوم رصد ابعاد این موضوع توسط مراجع مرتبط و ذی صلاح، گفت: قطعا باید با افراد و رسانه هایی که عامل انتشار این اخبار کذب بودند و مسئولانی که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی لازم شود.

 

حسین هاشمی تختی، نماینده هرمزگان:

نمایندگان مجلس تحت تاثیر دیگران، حرف‌های نادرست نزنند/ با منتشران اخبار کذب برخورد قاطع شود

حسین هاشمی تختی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به شایعاتی که در روزهای اخیر تحت عنوان دختر آبی گسترش یافته است، اظهارکرد: در این رابطه پدر سحر خدایاری به صورت روشن گفته است که علت خودسوزی آن بر اثر سابقه بیماری بوده و ربطی با دادگاه نداشته است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر شخصیتی چه نمایندگان مجلس و چه دولتیان بر اساس شنیده ها و شایعات نباید مسائل را بازتاب کنند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس مسائل نادرستی را که بازتاب بین المللی دارد را نباید بازنشر کنند، زیرا حرف آنها به واسطه دارا بودن جایگاه قانونی بازتاب گسترده در سطح بین اللملی دارد و می تواند فرصت سودجویی مغرضان را فراهم کند.

هاشمی تختی با بیان اینکه رسانه ها نباید مسائل تنش زا را  بدون آگاهی انتشار دهند، تصریح کرد: خبر آنلاین که دروغ دختر آبی را انتشار داد کار خطبی را انجام داده و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه با رسانه ها و افرادی که باعث تشویش افکار عمومی می شوند باید به طور قاطع برخورد شود، خاطر نشان کرد: باید طبق قانون با افرادی که با مسائل واهی جو نامطبوعی را در داخل کشور ایجاد کرده اند برخورد شود.

 

اکبر رنجبرزاده، نماینده اسدآباد:

مجلس بعد از تعطیلات موضوع دروغ دختر آبی را پیگیری می‌کند

اکبر رنجبرزاده، دبیر هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، در واکنش به موج خبر دروغ دختر آبی و جریان معاند در تداوم موج این شایعه و همچنین اظهارنظر برخی از نمایندگان از جمله مطهری، اظهار کرد: ممکن است اتفاقاتی در سطح کشور رخ دهد که حواشی داشته باشد و اگر این حواشی سمت و سوی سیاسی و عمدی به خود بگیرد و با نگاه تخریب و تضعیف و ایجاد ذهنیت برای جامعه باشد، طبیعتا باید از مجاری قانونی پیگیری ومشخص شود که با چه نیاتی صحبت می‌کنند و حرف های پراکنی می‌کنند که ممکن است واقعیت نداشته باشد.

وی گفت: خانواد سحر خدایاری اذعان دارند که دخترشان مشکلات قبلی داشته و چندبار اقدام به خودکشی کرده است و از نظر روانشناسی و علمی این فرد به مراتب بیشتر در معرض تکرار بعدی است و حتما باید تحت نظر روانپزشک قرار بگیرد و به نظر بنده باید همه مسایل باید مورد ارزیایی قرار بگیرد و بعد قضاوت شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: اینکه ما نسبت به این مسائل سریع واکنش نشان دهیم به صلاح نیست و ضمن اینکه جامعه زنان هم جایگاه ویژه خود را دارند و قابل تکریم هستند، حتما کسی منکر این نیست که زنان هم در چارچوب مقررات و قانون شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی حقوق آنها باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: زنان جایگاه ویژه دارند و بر کسی پوشیده نیست و حتما مجلس هم مدافع این هست؛ قطعا هیچ کسی هم مخالفتی بااین جریان ندارد، اما اینکه بخواهیم ذهنیتی ایجاد کنیم و مسئله پیش آمده را اینقدر رنگ و بو و لعاب سیاسی بزنیم که عده ای را تخریب کنیم مورد قابل دفاعی نیست و باید مورد ارزیابی قرار گیرد .

رنجبرزاده تصریح کرد: ضمن اینکه ما به جایگاه زنان احترام می‌گذاریم و باید حق و حقوقشان در اجتماع رعایت شود، بابد مراقبت کنیم که با کلام و رفتار و اقداماتمان کسی آسیب نبیند و فرق نمی‌کند چه خانم باشد، چه اقا ،

وی تاکید کرد: حق و حقوق همه مردم باید مدنظر همه مسیولان چه دستگاه قضا، چه مجلس قرار بگیرد و هر کسی هم بخواهد حقوق دیگری را نادیده بگیرد باید با او برخورد شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: اینکه برخی بخواهند بااین مسایل جایگاه نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و تسویه حسابهای سیاسی داشته باشند، قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر تعطیلات مجلس را داریم، افزود: ما درحوزه انتخابیه هستیم و جلسه ای دراین زمینه هنوز شکل نگرفته و قطعا بعدازشروع بکار مجلس حتما در کمیسیون تخصصی خود مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

غلامرضا شرفی، نماینده آبادان:

عده‌ای با اظهارات غیرواقعی و غیرمسئولانه فضا را برای موج‌سواری دشمن فراهم می‌کنند

غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: فضای مجازی و رسانه‌ای در کشور ما هنوز صددرصد تخصصی و قانونمند نشده است، لذا برخی مواقع اخبار با شدت و حدت زیادی و یا با محدودیت‌هایی منتشر می‌شود.

وی افزود: هر کسی که نسبت به حادثه‌ای اظهار نظر می‌کند، این فرد یا خودش را مسئول و یا صاحب یک پایگاه اجتماعی می‌داند و تصور می‌کند مخاطب دارد که در این وضعیت پس فرد مسئولیت دارد و چنانچه هر نوع گفتار و یا رفتاری از چنین فردی سر بزند اولین کسی که مسئولیت مستقیم در قبال تبعات و عواقب چنین موضع‌گیری و یا صحبتی را دارد خود او است.

انتشار اخبار غیرواقعی جامعه را دچار آزردگی روحی می‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در هر صورت جامعه باز سیاسی جامعه باز با ادب سیاسی و جامعه باز متخصص سیاسی و جامعه باز هدف‌دار سیاسی است نه جامعه ولنگار سیاسی و نه اینکه هر کسی در مورد هر موضوعی غیرمسئولانه وارد فضای مجازی شود و بدون توجه به صحت و سقم موضوع اظهارنظر و جامعه را مشوش کند.

شرفی خاطرنشان کرد: جامعه تا حدی می‌تواند اخبار و حوادث را هضم کند، اما وقتی کسانی بخواهند با انتشار اخبار غیرواقعی و بزرگ جلوه دادن رخدادها، جامعه را ملتهب کنند، این جامعه دچار آزردگی روحی می‌شود و به برخی افراد که این اخبار را می‌شوند افسردگی اجتماعی دست می‌دهد و کسی باید پاسخگوی تبعات چنین رفتارهایی باشد.

وی تأکید کرد: وقتی در داخل کشور مسئولی با بی‌مسئولیتی و شاید با سهل‌انگاری و ساده‌انگاری نسبت به موضوعی اعلام نظر می‌کند، دشمن که می‌داند چگونه از فرصت‌ها استفاده کند و ماهی خودش را بگیرد، دنبال صید بزرگ می‌گردد و صید بزرگ را همین افراد برای دشمن آماده می‌کنند. افرادی در داخل اخبار را بزرگ و در جامعه منتشر می‌کنند، دشمن هم از موج ایجاد شده بهره می‌برد.

قوه قضائیه با این شایعه‌فراکنی‌ها برخورد کند

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان عنوان کرد: در حالی که در جامعه از یک راننده انتظار داریم که قوانین را رعایت کند که مخل نظم و انظباط در اجتماع نشود، چطور ممکن است فردی که خود را صاحب پایگاه اجتماعی می‌داند، مسئولیت رفتار خودش را نمی‌پذیرد و هر طور که دوست دارد اظهار نظر می‌کند.

شرفی تصریح کرد: قوه قضائیه باید ورود کند و از افراد سئوال کند که بر چه اساسی چنین اخباری را در جامعه نشر می‌دهید و این اخبار بر اساس چه اطلاعاتی منتشر شده است؟ آیا اخبار موثق به شما رسیده که منتشر می‌کنید و تبعات اخبار اینچنینی برای جامعه چیست؟

وی اضافه کرد: بسیاری از مسائل در کشور است که هر کسی ممکن است که پیرامون آن‌ها نظر شخصی داشته باشد، اما نظر شخصی فقط تا زمانی که در سینه فرد است نظر شخصی است و وقتی که در فضای مجازی منتشر شد دیگر نظر شخصی نیست.

این نماینده مجلس یادآور شد: اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، در برخورد با موضع‌گیری‌های غیرمسئولانه چه تصمیمی می‌گیرد این را باید در آینده منتظر باشیم؛ اما می‌دانم که مجلس هیچ‌گاه از مهمات زندگی مردم غافل نمی‌شود و موضع خوبی می‌گیرد و حتما به کسانی که در تشویش اذهان عمومی مقصر بودند تذکرات لازم را خواهند داد.

 

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان:

در مسئله دختر آبی شاهد قضاوت و موضع‌گیری عجولانه از سوی مسئولین بودیم

به گزارش خبرگزای تهران پرس؛ حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص دختر آبی و حواشی مرتبط با آن عنوان داشت: باید همه افراد مسئول و دغدغه مند به فرهنگ سازی و ایجاد فضای سالم و اخلاقی در حوزه رسانه، خبر و فضای مجازی کمک کنند. این سالم سازی باید ابتدا از مسئولین شروع شود. به طور مثال وقتی نماینده مجلس یا مدیری از خبری مطلع می شود، عجولانه و بدون اطلاع کامل از خبر و حواشی آن اظهار نظر نکند و قضاوت زود هنگام نداشته باشد زیرا وقتی خبر اولیه با نظر و قضاوت مسئولی همراه می شود، بزرگ نمایی شده و تاثیر مثبت یا منفی آن چند برابر می گردد.

وی ضمن اشاره به تخلف صورت گرفته و برخورد قضایی با آن تصریح داشت: فضای رسانه و مجازی باید تبدیل به بستری برای بهبود و پیشرفت جامعه شود و از این ابزار استفاده صحیح به عمل آید در غیر این صورت آثار تخریبی بسیاری خواهد داشت و اگر با تخلفات در این فضا برخورد قانونی و قضایی نشود، تکرار خواهند شد. البته در این اتفاق باید مشخصا با آن خبرگزاری که با داشتن مجوز رسمی به اشاعه ی کذب پرداخت و مسبب موجی از شایعه در داخل و خارج از کشور شد، پیگیری قانونی صورت گیرد.

فولادگر در پایان ضمن تاکید برعدم همراهی افراد تاثیر گذار بر افکار عمومی با موج های خبری اثبات نشده، که غالبا از طرف دشمن حمایت می شود، خاطر نشان کرد: مجموعه های خبری و رسانه ای و افراد حقیقی صاحب نظر در این حوزه باید دلسوزانه به سالم سازی این فضا، که به سرعت تحت تاثیر شایعات و غرض ورزی های سیاسی قرار میگیرد کمک کنند و اگر از درون مجموعه، افرادی عکس این سیاست عمل نمودند، با آنان برخورد نمایند. افراد یاد شده، باید در قضاوت خود، نهایت انصاف را به خرج دهند زیرا موضع گیری این افراد و رسانه ها می تواند بر سرنوشت شخص و حتی ملتی تاثیر گذارد.

راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار