حاشیه در آستانه افتتاح زیرگذر؛

شهر دار گرگان همانطور که گفته فقط کار عمرانی بلد است و بر ناتوانی در عرصه فرهنگی اذعان کرده ، بحث نامگذاری زیرگذر را به اهلش بسپارد چه اینکه نامگذاری ها در حیطه اختیارات شورای شهر است نه شهردار !

شهردار گرگان کار عمرانی بکند و مسائل فرهنگی و نامگذاری را به اهلش بسپارد

به گزارش گلستان 24، گویا حسین صادقلو شهردار گرگان قصد ندارد رابطه خود را با اعضای شورای شهر گرگان بهبهود بخشد چرا که وی دیروز با مصوبه قطعی شورای شهر گرگان مبنی با نامگذاری زیرگذر میدان معلم بنام شهید مدافع حرم سید احسان حاجی حتم لو مخالفت کرد.

گفتنی است اعضای شورای شهر گرگان در یکصد و شصت و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان که شنبه شب برگزار شد با اکثریت آرا با نامگذاری اولین زیرگذر گرگان بنام اولین شهید مدافع حرم گرگان موافقت کردند.

در اینجا چند نکته حائز اهمیت است که شهردار گرگان باید به آنها توجه کند :

نکته اول ؛ شهردار گرگان بارها اظهار کرده که فردی عمرانی است و کار فرهنگی بلد نیست و در آن دخالت نمی کند ، ما هم آنچه از شهردار گرگان انتظار داریم همین است که در شهر گرگان فقط کار عمرانی بکند و توسعه شهر را از وی مطالبه می کنیم اما در مورد مسائل فرهنگی و نامگذاری و ... ایشان همانطور که خود بر ناتوانی از آن اظهار کرده ، ورود نکند بهتر است و آن را به اهلش بسپارد.

نکته دوم ؛ نامگذاری ها جزو اختیارات شورای شهر گرگان است نه شهردار و مصوبه صحن علنی شورای شهر نیز بالاترین مصوبه است یعنی وقتی یک طرحی می خواهد تصویب شود ابتدا در کمیسیون کارشناسی می شود و بعد به صحن می اید اما وقتی صحن علنی با یک طرحی موافقت کرد خود بخود نظر کمیسیون که همان اعضای شورای شهر می باشند را دارد چه اینکه اکثریت قاطع اعضا به طرح نامگذاری زیر گذر بنام شهید حتم لو رای دادند .

نکته سوم ؛ انتظار ما اینست که شهردار گرگان ذهنش را با واژه ها و مصاحبه های هدفمند برخی رسانه ها سرگرم نسازد و همانطور که گفته سیاسی نیست و عمرانی است به دنبال عمران شهر باشد چه اینکه اگر این خصوصیت عمرانی بودن وی نبود تا بحال جای خود را به کس دیگری داده بود .

 همانطور که صادقلو در اوایل کار خود فقط به کار فکر می کرد و زیاد با رسانه ها مصاحبه نمی کرد الان نیز سعی کند با دوری از برخی رسانه هایی که دنبال به حاشیه کشیدن وی هستند به توسعه شهر فکر کند.

نکته چهارم ؛ شهردار گرگان در مصاحبه اش گفته که ما دنبال عمران هستیم و روحیه عمرانی داریم و در این کار هم با کسی شوخی نداریم لذا لازم است که اینجا عنوان شود که ما هم دنبال کار فرهنگی هستیم و روحیه جهادی داریم و در این کار هم با کسی شوخی نداریم و هر مدیری که بخواهد با فرهنگ مردم بازی کند، سختگیرانه  نقد می شود خواه مدیر کل ارشاد ، یا سازمان تبلیغات اسلامی یا شهردار گرگان و یا هر مسئول ذی ربط دیگری باشد .

نکته پنجم ؛ در ایامی که برخی اعضای منتقد شورا که نامه طرح سوال و استیضاح را امضا کرده اند ، به دلایلی پشیمان شده اند ، شهردار هم در جهت بهبود این روابط بکوشد و با این موضع گیری های بی فایده که ربطی هم به کار عمرانی شهر ندارد در مقابل آنها موضع نگیرد ، بالاخره یکجانبه گری هم تا جایی کاربرد دارد و اگر صادقلو نخواهد حرف اعضای شورا را درک کند یک روزی با استیضاح مواجه خواهد شد./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار