گوکلانی از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در حدود ۷۰ روستای گنبدکاووس خبر داد.

​اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در گنبدکاووس/ ۱۵۰ هزار قطعه طیور واکسینه می ‎شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «نادر گوکلانی» روز گذشته(سه شنبه ۲ مهر) در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی اظهار کرد: در این طرح حدود 70 روستا به طور هدفمند انتخاب شدند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس ادامه داد: 70 روستای هدف در این طرح به دلیل تراکم بالای جمعیت طیور، قرار گرفتن در مجاورت مزارع مرغ مادر، تخم گذار و گوشتی، کارخانجات خوراک طیور و اطراف تالاب ها انتخاب شدند.

 

گوکلانی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنی مناسب بر علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی روستایی دانست و متذکر شد: درصدد هستیم با کنترل بیماری نیوکاسل در سطح روستاها، مرغداری های صنعتی را از این بیماری خطرناک ایمن کنیم.

 

وی تأکید کرد: حدود 150 هزار قطعه مرغ بومی در سطح روستاها در گونه های مختلف مانند مرغ، خروس، اردک، بوقلمون و .. در قالب این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی گامی مؤثر در راستای حمایت از تولید داخلی باشد.

 

گوکلانی با بیان اینکه واکسیناسیون به صورت آشامیدنی انجام می شود، اذعان کرد: طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی با واکسن نیوکاسل در حال حاضر در گنبدکاووس در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه بیماری نیوکاسل تلفات فراوانی دارد، افزود: مشکلات عصبی، گوارشی و تنفسی از جمله علایم این بیماری است.

شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار