رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر گرگان ۷.۴۳ متر مربع است، گفت: یکی از مشکلات شهرداری گرگان در توسعه فضای سبز شهری، کمبود زمین برای تبدیل به فضلی سبز است.

کمبود زمین برای توسعه فضای سبز گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ یحیی ستوده‌نیا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ بر اساس قانون، بهره‌برداری از ۱۸۵ هکتار از اراضی پارک جنگلی النگدره و از سال ۱۳۹۶ حفظ و حراست از ۶۲۰ هکتار از اراضی ناهارخوران گرگان به صورت موقت به شهرداری گرگان واگذار شد.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان برای پارک منطقه صیاد شیرازی به مساحت ۷۰ هکتار و پارک هزارپیچ به مساحت ۲۰۰ هکتار کتابچه طرح نگهداری را ارائه کرد که این کتابچه توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع تصویب شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این مناطق در مرحله واگذاری به صورت مزایده است که شهرداری گرگان هم به عنوان متقاضی در این مزایده شرکت خواهد کرد و در صورت برنده شدن مسوولیت بهره‌برداری و حفاظت این مناطق نیز به شهرداری گرگان واگذار خواهد شد.

ستوده‌نیا با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر گرگان ۷.۴۳ متر مربع است، گفت: یکی از مشکلات شهرداری گرگان در توسعه فضای سبز شهری، کمبود زمین برای تبدیل به فضلی سبز است.

وی اضافه کرد: در اقدامی جدید به منظور توسعه فضای سبز و بخصوص توسعه فضای پارک بازی برای کودکان، احداث پارک‌های جیبی در دستور کار قرار گرفت که ۹ پارک تاکنون احداث و راه‌اندازی شده و این تعداد در برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است به ۴۰ پارک برسد.

ایمنا

ارسال نظر

آخرین اخبار