عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستائیان خبر داد.

اصلاح قانون پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستائیان بررسی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه2مهرماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: "طرح اصلاح قانون پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستائیان و عشایر" در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با حضور معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی بررسی شد. 
وام‌های اشتغال‌زایی عشایری و روستایی قابل استفاده برای روستائیان و عشایر نیست
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گفته معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، وام‌های اشتغال‌زایی عشایری و روستایی قابل استفاده برای روستائیان و عشایر نیست چراکه مردم تحصیلکرده روستا مهاجرت کرده و قالب ساکنین افراد مسن هستند به همین علت وام‌های دریافتی روستائیان به اسم اشتغال از بانک‌ها در جای درستی مصرف نمی‌شود.
مبادا اصلاح وام روستایی به گونه‌ای باشد که روستاییان واقعی از آن‌ها محروم شوند
وی با اشاره به نگاه نمایندگان کمیسیون کشاورزی در رابطه با وام‌های روستایی، افزود: نمایندگان کمیسیون به‌عنوان حامی روستائیان معتقدند مبادا اصلاح وام‌های روستایی به گونه‌ای باشد که روستائیان از این وام محروم شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: در نهایت مقرر شد؛ تسهیلات فعلی روستائیان را حذف نشود بلکه وزارت کار نظر اصلاحی خود را به کمیسیون ارسال کند تا آن را بررسی کرده و برای تصویب به صحن علنی مجلس بفرستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار