برای اربعین امسال بیش از ۸۰ پارکینگ خصوصی و عمومی در شهرستان مهران برای پارک خودروهای زائران فراهم شده است.

نرخ پارکینگ‌های شهر مهران اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ کمتر از دو هفته دیگر به اربعین حسینی مانده است، امسال برخلاف سال‌های دیگر شاهد افزیش تردد‌ها از مرز مهران هستیم چرا که حذف روادید واز طرفی امنیت پایدار مرز مهران سبب شده زائران مرز مهران را برای رفتن به کربلا انتخاب کنند.

 

همین امر سبب شده که مسئولان کشوری واستانی برای توسعه زیر ساختهای استان ایلام به‌خصوص شهر مهران تلاش کنند.

هرچند اقدمات انجام شده تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد ولی در مقایسه با گذشته قابل قبول است چرا مسئولان هم بر اساس اعتبارات تخصیص یافته تلاش کردند تا زمینه خدمات دهی به زائران را فراهم کنند.

یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته مشکلات فراوانی برای زائران وشهروندان استان ایلام به‌خصوص مردم شهر مهران به وجود آورده بود مشکلات زیر ساختی در بحث راه و ترافیک شهری بود.

باتوجه به استفاده زائران از خودروی شخصی، همین امر سبب شد مسئولان برای حل مشکلات ترافیکی اقداماتی از جمله ایجاد پارکینگ و ساماندهی خودروهای شخصی در ایام اربعین در دستور کار خود قرار دهند.

با ایجاد پارکینگ بزرگ اربعین تلاش شده علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای شخصی به داخل شهر مهران مشکلات ترافیکی به حداقل برسد.

ساماندهی پارکینگ‌های مهران

 فرماندار مهران گفت: هماهنگی‌های لازم برای خدمت رسانی و خدمتگزاری به زائران سرور و سالار شهیدان در سطح شهرستان مهران صورت گرفته است.

اسد قاسمی بیان کرد: از جمله موضوعاتی که در سال گذشته برای بسیاری از زائران مشکلاتی را ایجاد کرده بود کمبود پارکینگ در شهر مهران بود که این موضوع امسال ساماندهی شده است.

فرماندار مهران اظهارکرد: امسال علاوه بر پارکینگ بزرگ اربعین تلاش شده تا پارکینگ‌های سطح شهر هم ساماندهی شوند تا زائران در بحث پارک خودروهای شخصی خود با مشکل مواجه نشوند.

 قاسمی عنوان کرد: علاوه بر پارکینگ بزرگ اربعین به میزان ۲۰ هکتار زمین روبه‌روی پارکینگ اربعین برای ایجاد پارکینگ کمکی در ورودی شهر مهران در حال تکمیل است و علاوه بر آن این دو پارکینگ بزرگ، تعداد ۸۰ پارکینگ دیگر نیز در سطح شهر مهران مشخص و ساماندهی شده است.

وی افزود: تلاش شده است در احداث این پارکینگ‌ها رعایت مسائل استاندارد را داشته باشیم تا زمینه خدمات رسانی هر چه مطلوب تر برای زائران فراهم شود.

فرماندار مهران گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در شهرستان مهران پارک کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزیش پیدا کنند و همین امر سبب شده زیرساخت‌های بیشتری برای پارکینگ آماده کنیم.

ظرفیت پارک ۱۳۰ هزار خودرو در مهران

شهردار مهران گفت: زیرساخت‌های لازم شهری برای استقبال از زائران اربعین حسینی در شهر مهران در حال تکمیل است.

حجت نصیری پور بیان کرد: پارکینگ بزرگ اربعین با ظریفت ۴۰ هزار خودرو ساماندهی شده است.

وی افزود: ایجاد یک پارکینگ ۲۰هکتاری روبه‌روی پارکینگ بزگ اربعین، ایجاد روشنایی، ساخت وتکمیل ۶۰چشمه سرویس بهداشتی، استقرار اکیپ پلیس راه، هلال احمر، نصب دکل مخابراتی، ایجاد استراحت گاه و مستقر شدن اکیپ تعمیرات خودرو از مهترین اقدماتی است که در سطح پارکینگ اربعین صورت گرفته است.

نصیری پور بیان کرد: علاوه بر این دو پارکینگ بزرگ، ۸۰ پارکینگ دیگر در سطح شهر مهران ساماندهی شده‌اند که در مجموع ظرفیت پارک ۱۳۰هزار خودرو در شهر مهران فراهم شده است.

نرخ پارکینگ ها

شهردار مهران در خصوص نرخ پارکینگ‌ها گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده پارک خودرو در ایام اربعین در تمام پارکینگ‌ها ۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امسال علاوه بر ساماندهی نمایشگاه سطح شهر مهران، زمینه ایجاد غرفه‌های خدماتی و رفاهی بعد از پل زائر جهت ساماندهی دست فروشان از جمله اقدماتی است که صورت خواهد گرفت ونظارت بر این غرفه‌ها بر عهده اصناف وشهرداری است.

نصیری پور اظهارکرد: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته امسال ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری از پارکینگ اربعین تاپل زائر واز پل زائر تا پایانه مرزی جابه‌جایی زائرین را به عهده دارند.

وی با اشاره به آسفالت ۷کیلومتر از ۱۲کیلومتر کمربند غربی شهر مهران گفت: در تلاش هستم مابقی مسیر تا قبل از اربعین تکمیل کنیم واگر این اتفاق صورت بگیرد، اتوبوس‌های درون شهری از پارکینگ بزرگ اربعین مستقیم به پایانه هدایت می‌شوند و این امر سبب خواهد شد تا ترافیک درون شهر مهران کاسته شود.

شهردار مهران در خصوص اخذ عوارض از زائران گفت: در سنوات گذشته مبلغ اندکی به عنوان عوارض از زائران به خاطر خدمات ارائه شده اخذ می‌شد ولی امسال تنها پرداخت عوارض از طریق سامانه سماح است و خارج از آن هیچ گونه عوارضی از زائران در یافت نخواهد شد.

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار