با توجه به وقوع سیل در مناطق روستایی شهرستان آق قلا به ویژه روستای میرزاعلی یلقی، فعالیت های فرهنگی هنری کانون ارشاد این روستا در اوقات فراغت تعطیل نشده و به قوت خود باقی است.

سیل هم مانع فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون ارشاد نشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ توجه به اوقات فراغت کانون ها به خصوص در روستاها می تواند علاوه بر آنکه نشاط و سر زندگی را بین جوانان و نوجوانان روستاها زیاد کند، عاملی جهت پیشگیری از وقوع جرم و تربیت نوجوانان باشد.

با فعالیت در کانون های روستایی بسیاری از هزینه هایی که بر دوش دولت بار می شود و دولت توان پرداخت آن را ندارد را می توان صرفه جویی کرد.

بسترهای فراوانی در کانون های روستایی موجود است که خود مکمل یک فعالیت کامل است؛ از قبیل فضا برای ورزش، مربیان قرآنی در خود روستا، حمایت خانواده ها از این کلاس ها. اما حمایت و کمک های اندک دولتی می تواند این کلاس ها را در سطح استاندارد برگزار کند.

 

بسیاری از کانون های روستایی توان استفاده از امکانات شهری را ندارند که این مسئله نیازمند این است که ما کانون های روستایی را مورد حمایت جدی تر قرار دهیم.

در این بین کانون فرهنگی هنری «ارشاد» مسجد یاسر روستای میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا با وجود مشکلات زیاد به خصوص پس از وقوع سیل هم فعالیت های کانون خود را تعطیل نکرده و در ایام اوقات فراغت تابستان و ماه های دیگر سال برنامه هایی را برگزار می کند.

 

«عبدالکریم میرزاعلی» مدیر کانون کانون فرهنگی هنری «ارشاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بعد از وقوع سیل کلاس های کانون تعطیل نشد و به صورت پراکنده کلاس ها برگزار شده است.

وی به برگزاری کلاس های احکام، نماز و قرآن ویژه خواهران در روزهای جمعه هر هفته از ساعت 9 تا 11 صبح اشاره کرد و افزود: در این کلاس ها 40 تا 50 نفر از خواهران شرکت می کنند.

 

میرزاعلی که خود بانی ساخت مسجد «یاسر» است، ادامه داد: در 8 سال گذشته این مسجد را با هزینه شخصی خود ساختم و تمامی هزینه های آن را خودم تامین می کنم.

وی با بیان اینکه صبح ها در نانوایی در شهر آق قلا شاطری می کند، گفت: روزانه 30 هزار تومان در ازای کار در نانوایی دریافت می کنم که صرف امور کانون و زندگی ام می شود.

 

مدیر کانون ارشاد آق قلا ادامه داد: از ظهر در مسجد حضور دارد و بعد از نماز ظهر و عصر تا عشاء بچه ها در کانون حضور دارند و از برنامه های کانون بهره مند می شوند.

وی استقبال کودکان از برنامه های کانون را خوب توصیف کرد و اظهارداشت: برای برگزاری بهتر کلاس ها و برگزاری اردو برای بچه ها نیازمند تخصیص اعتبار از سوی مسئولان هستیم.

میرزاعلی با اشاره به خسارات وارد شده سیل به مسجد و کانون ارشاد، گفت: با وقوع سیل طبقه اول مسجد آسیب دید و فرش ها و یخچال مسجد آسیب جدی دیدند.

 

وی، دامداری، پرورش اردک و غاز را از دیگر فعالیت های خود برای امرار معاش و تامین هزینه های مسجد و کانون بیان کرد و افزود: منزل مسکونی من نیز در سیل آسیب دیده است.

مدیر کانون ارشاد آق قلا اظهارداشت: تا کنون برای ساخت منزل مسکونی 15 میلیون تومان بلاعوض و 55 میلیون تومان وام و 80 پاکت سیمان رایگان دریافت کرده است.

 

میرزاعلی لحظه ای از کار و تلاش در مسجد دست نمی کشد و معتقد است: تمام وقتم را برای این امور صرف خواهم کرد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار