مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار ۱۳۴ عنوان کتاب طی ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در استان خبر داد.

انتشار ۱۳۴ عنوان کتاب در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری اظهارکرد: از مجموع ۱۳۴ عنوان کتاب منتشره به شمارگان ۹۸ هزار و ۴۰۰ جلد در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ عنوان کتاب به شمارگان هشت هزار و ۸۰۰ جلد ویژه کودکان و نوجوانان، ۲۰ عنوان کتاب با محوریت موضوعات دینی به شمارگان ۱۲ هزار و ۵۰۰ جلد و بقیه در حوزه های عمومی در استان گلستان وارد بازار نشر شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد کتاب منتشره، ۱۲۷ عنوان به شمارگان ۹۶ هزار و ۴۵۰ جلد تالیفی و هفت عنوان کتاب به شمارگان هزار و ۹۵۰ جلد ترجمه است.

کشمیری افزود: تعداد کتاب های چاپ اول ۱۲۷ عنوان به شمارگان ۸۹ هزار و ۴۰۰ جلد و تعداد کتاب های چاپ مجدد هفت عنوان به شمارگان ۹ هزار جلد است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد عناوین منتشره در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ عنوان کمتر به چاپ رسیده، گفت: علی رغم کاهش تعداد عناوین منتشره از نظر شمارگان ۲۶ هزار جلد از مدت مشابه سال قبل افزایش چاپ داشته ایم.

کشمیری در خاتمه به مسأله گرانی کاغذ و هزینه های چاپ اشاره کرد و گفت: با عنایت به وضعیت موجود حوزه نشر در کشور و میانگین کشوری، در استان گلستان وضعیت نسبتا مطلوبی را شاهدیم هر چند که با وضعیت ایده آل فاصله داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار