امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه همه می‌دانند که نام و یاد شهدا به هیچ وجه حذف شدنی نیست، اظهار کرد: آنان که فکر می‌کنند می‌توانند نام شهدا را حذف کنند ساده‌لوحی پیشه کرده‌اند.

نام شهیدان حذف ناشدنی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ در راستای تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و ارج نهادن به زحمات و صبوری خانواده معظم و معزز شهدا، مسوولان شهرستان گنبدکاووس امروز با خانواده شهید ورزشکار «شهید احمد تعقلی» دیدار و از این خانواده جلیل‌القدر تجلیل کردند.

* دیدار با خانواده شهدا عزم ما برای خدمت را جزم می‌کند

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به اینکه همه مردم و مسوولان بدون ذره‌ای عقب نشینی از مواضع خود در قبال انقلاب اسلامی و خون شهیدان همچنان با قدرت و همت پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند، اظهار کرد: گاهی می‌شنویم که خانواده‌های شهدا دغدغه و نگرانی دارند که مبادا برخی مسیر انقلاب را به انحراف برده و یا ولی خدا تنها بماند که باید به این عزیزان گفت خیالتان راحت که جوانان عاشورایی همچنان در سرزمین ما دلاورانه ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا بدون تعارف مایه برکت و سربلندی مردم و نظام ما هستند، افزود: دیدار با این عزیزان هم مایه مسرت و خوشحالی است و هم عزم و اراده ما را برای خدمت به مردم و تداوم راه حمایت و حراست از انقلاب قوی‌تر و جدی‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه که برخی در تلاش هستند تا به خیال خام خود نام شهدا را حذف کنند، خاطرنشان کرد: البته این افراد که در ساده‌لوحی به سر می‌برند به خوبی می‌دانند که نام و یاد شهدا هرگز از اذهان مردم ایران زمین و تمام آزادگان جهان حذف‌شدنی نیست.

امام جمعه گنبدکاووس بر لزوم اقدامات فرهنگی پرمحتوا برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان، استان و کشور تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا میدان فضای فرهنگی کشور را به دست کسانی ندهیم که در غفلت ما در اندیشه‌های خام مقابله با نام و یاد شهدا و مهم‌تر از همه آرمان و سیره این عزیزان هستند.

 

 

* شهدای ورزشکار در کنار جسم روح خود را پرورش دادند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه شهدای ورزشکار تجلی عملی عزم و اراده پولادین بودند، اظهار کرد: این عزیزان مصادیق تمام‌ناشدنی این مفهوم بودند که ورزشکار باید به امام علی (ع) اقتدا کند که تمام وجودش وقف اسلام بود.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه ورزش در تصور برخی تنها به مفهوم پرورش جسم و تن است، اضافه کرد: ورزش واقعی آن است که انسان را از اسارت تن بیرون آورده و قوای روحی و معنوی او را نیز پرورش داده و برای رستگاری و سعادت آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان در برنامه خود دیدار با خانواده شهدا را به صورت مرتب برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: امیدواریم به لطف و مرحمت خانواده معزز شهدا و دعای خیر آنان هم در مسیر توسعه ورزش و هم ترویج ارزش‌ها و معارف معنوی در ورزش موفق باشیم.

 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه توفیقات امروز کشور در عرصه بین‌المللی و اقتدار کشور مرهون رشادت‌های شهدای عزیز، جانبازان سرافراز و رزمندگان دلاورمان است، افزود: تاریخ هیچ‌گاه این صحنه‌های سرشار از غرور و افتخار را فراموش نخواهد کرد.

فرزانه جعفری با بیان اینکه سهم مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب قطعا کمتر از سایرین نیست، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که در سال‌های متمادی این خانواده‌های معزز شهدا به ویژه مادران و همسران آنها بوده‌اند که با صبوری حسرت یک خم بر ابرو را بر دل دشمنان انقلاب گذاشته‌اند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار