بیکی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی برنامه سازی کنند.

کانون های مساجد در خصوص ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی برنامه سازی کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به مناسبت ۱۹ مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 19 مهر یادآور سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری است که مسائل مهمی را ایراد نمودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: معظم له در این سخنرانی نکات مهمی را مطرح کردند که می توان از آن سخنان به عنوان منشور سبک زندگی ایرانی اسلامی نام برد.

 

وی تصریح کرد: ما متولیان فرهنگ و هنر باید جهت عملی کردن فرمایشات ایشان برنامه های مدونی داشته باشیم و از ابزار فرهنگ و هنر به نحو مطلوب استفاده کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را خوب نهادینه کنیم.

 

بیکی با بیان اینکه نکته ای در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی وجود دارد که برنامه ریزان نباید از آن غفلت کنند، اظهارداشت: این نکته این است که فرق است بین سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت مکتوب یعنی آنچه که در متون دینی و فرهنگ ایرانی ما نوشته شده است و بین سبک زندگی مرسوم ما یعنی آنچه که در بین آداب و رسوم و فرهنگ عامه متداول است.

 

وی ادامه داد: یقیناً یک سری آسیبهایی در فرهنگ مرسوم ما موجود است که مقام معظم رهبری در سخنرانی 19 مهر به آن اشاره کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: معظم له لیستی از عناوین سبک زندگی را مطرح کردند که همه دلسوزان فرهنگی جامعه باید در صدد باشند این آسیب ها را که مانع گسترش سبک صحیح زندگی است را شناسایی کنند و در قالب های مختلف برنامه سازی و در یک فرایند زمانی آنرا اجرایی کنند.

 

وی افزود: مسئله ای که متولیان فرهنگی در برنامه ریزی سبک زندگی باید توجه کنند این است که طراحان فرهنگی باید جامعه هدف اصلی در ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی را کودک و نوجوان بدانند و برای آنها متناسب با سن و احوال آنان برنامه های جذاب بسازند تا فرهنگ مکتوب ما که سیره ائمه و فرامین قرآن است را در شاکله کودک و نوجوان نهادینه کنند.

 

بیکی گفت: باید به خود بباورانیم که هر چقدر ما در خصوص سبک زندگی در مخاطب کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنیم آسیبهای اجتماعی ما کمتر می شود و حتماً هزینه های فرهنگی کشور کاسته می شود و جامعه بصورت خودجوش و اتوماتیک ملزم به رعایت قوانین و مقررات می شود بدلیل اینکه ما این قوانین و مقررات را از ابتدا در وجود نوجوانان و کودکان نهادینه کردیم.

 

وی افزود: در کنار کودک و نوجوان در سبک زندگی ایرانی اسلامی نباید از اصل نهاد خانواده غفلت کرد، باید به زوج های جوان آموزشهای لازم را داد تا آنها بتوانند خوب انتخاب کنند خوب زندگی کنند و خوب فرزند آوری و فرزند پروری کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: مسئله دیگری که معظم له در این سخنان تاریخی ایراد کردند توجه روحانیون مساجد به کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

 

وی گفت: برهمین اساس کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت در کنار مساجد و استفاده از دو ابزار فرهنگ و هنر و دارا بودن اعضای زیاد و فراگیری در سطح جامعه، می توانند در ایجاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی یک نقش مؤثر و پررنگی را داشته باشند برهمین اساس کانون های فرهنگی هنری مساجد در خصوص ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی برنامه سازی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار