شهردار گرگان با اشاره به فعالیت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری، گفت: شهرداری علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را با هدف اصلاح سبک زندگی شهروندان و ترویج اصول صحیح تغذیه و ارتقای سطح سلامت شهروندان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود با اشاره به فعالیت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری، تاکید کرد: شهرداری علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را با هدف اصلاح سبک زندگی شهروندان و ترویج اصول صحیح تغذیه و اراتقاء سطح سلامت شهروندان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌هایی با هدف تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجربیات سالمندان و بازنشستگان و تکریم آنان از مهم‌ترین اصول اخلاقی، دینی و اجتماعی ایرانیان است.

شهردار گرگان از  اجرای طرح «گذری بر پلکان پاییز» در این شهر خبر داد و تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح که با هدف تکریم سالمندان برگزار شد، جمعی از مسئولان از مراکز سالمندان و سلامت نیکان بازدید و هدایایی را بین سالمندان مقیم در این مرکز توزیع کردند.

دادبود با بیان اینکه در سالیان گذشته فعالیت‌های فرهنگی شهرداری افزایش یافته است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقضار مختلف جامعه با هدف تامین سلامت جسمی، بهبود تغذیه خانوار، سلامت روان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه «تغذیه ی سالم در دوران سالمندی» در خانه فرهنگ پردیس شهرداری گرگان، یادآور شد: این کارگاه به منظور حفظ عملکردهای اجتماعی، جسمی و روانی و ارایه الگوی صحیح تغذیه در دوران سالمندی با حضور ۲۵ نفر از بانوان برگزار شد.

شهردار گرگان ادامه داد: همایش«دیابت و تغذیه سالم» باهدف پیشگیری از بیماری دیابت در پارک ترافیک و با حضور بیش از یکصد نفر از شهروندان برگزار شد.

دادبود گفت: دراین همایش که با مشارکت بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دبابت ایرانیان برگزار شد، ضمن آموزش اصول تغذیه سالم برای بیماران مبتلا به دیابت شیوه طبخ نان دیابتی نیز آموزش داده شد.

/ایمنا

ارسال نظر

آخرین اخبار