مومنی به شیوع آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان اشاره کرد و گفت: این آفت بیشتر در غرب استان شیوع داشته است.

آفت مگس مدیترانه ای محصول باغات غرب گلستان را تهدید می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید رضا مومنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان به مبارزه بیولوژیک با مگس مدیترانه ای اشاره کرد و گفت: این آفت بیشتر در غرب استان شیوع داشته است.

 

رئیس جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: این آفت در درختان سیاه ریشه مثل هلو و پرتقال حمله می کند و خسارت زیادی را به باغات وارد می کند.

 

مومنی به مبارزه همگانی برای مقابله با مگس مدیترانه ای تاکید کرد و گفت: مبارزه موردی و  جزیره ای در باغات استان عامل کنترل این آفت نیست.

 

وی افزود: شعاع پرواز  این آفت تا ۲۰ کیلومتر است و می تواند از باغی به باغ دیگر به آسانی پرواز کند و باید به شکل همگانی با این آفت مقابله کرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی کردکوی به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و ابراز داشت: کشور ما یک کشور حادثه خیز است و کلکسیونی از جوادث غیر متزقبه مثل سیل، زلزله، تگرگ، یخبندان و خشکسالی تجربه می کنیم و درخواست داریم کشاورزان در هنگام عقد قرارداد کشت محصولات به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

 

مومنی یادآور شد: کارگزاران بیمه در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان برای راهنمایی و عقد قراداد بیمه مستقر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمایش های منطقه ای در شهرستان نشان می دهد کربن آلی خاک به شدت کاهش پیدا کرده و باید کربن عالی ۴ تا ۶ باشد ولی در برخی از اراضی ما کربن آلی به ۳ رسیده است و درخواست داریم کشاورزان علاوه نیتروژن، فسفر و پتاس بحث استفاده از «هیومیک اسید» در دستور کار قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار