شهردار شهر مرزی مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان اعلام کرد که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای جبران خسارت سیل روزهای آغازین امسال به این شهرداری اختصاص یافت.

۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به شهرداری مراوه‌تپه اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ گلالک بیگی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این اعتبارات که قرار است فعلا ۹۰ درصد آن در دو مرحله به حساب شهرداری مراوه‌تپه واریز شود، صرف اجرای دیواره‌سازی مسیل رودخانه اترک و چند رودخانه فصلی پیرامون این شهر و نیز احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شود.

وی افزود: مرحله اول تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با امضای موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد و قرار است پس از واریز مبلغ مصوب شده، در چند روز آینده مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار شود.

خانم بیگی زاده که نخستین شهردار زن استان گلستان از قوم ترکمن است، اضافه کرد: پس از واریز مرحله نخست اعتبارات جبران خسارت سیل، دو مسیل رودخانه اترک یعنی انتهای خیابان "ملانفس" و انتهای خیابان "گلستان" شهر مراوه‌تپه که بسیار حادثه‌خیز نیز می‌باشد، به ترتیب به طول ۳۰۰ و ۱۵۰ متر دیوارسازی شوند.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده جبران خسارت برای شهرداری مراوه‌تپه، ۱۳ میلیارد ریال در مرحله دوم واریز اعتبار نیز برای انجام دیواره‌سازی سه مسیل رودخانه‌های فصلی اطراف این شهر هزینه خواهد شد.

شهردار مراوه‌تپه ادامه داد: مبلغ پنج میلیارد ریال از اعتبارات پیش بینی شده نیز صرف احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی این شهر خواهد شد.

شهر مرزی مراوه‌تپه در شمال شرق استان گلستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار