مدیرکل استاندارد گلستان:

مدیر کل استاندارد گلستان با اشاره به بسته بندی صنایع مختلف تولید و غذایی، گفت: اولین آزمایشگاه پیش بسته بندی کشور در گلستان ایجاد شد.

اولین آزمایشگاه پیش بسته بندی کشور در گلستان ایجاد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود فرمانی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در گلستان اظهارکرد: زمانی که از استاندارد صحبت می شود سخن از حق الناس است زیرا رعایت استاندارها رعایت حقوق عامه است.

وی افزود: زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری رعایت استانداردها و کیفیت کالا و خدمات است و اگر می خواهیم در بازارهای بین المللی و داخلی سهم قابل توجهی داشته باشیم باید به استاندارد توجه بیشتری کنیم.

فرمانی ادامه داد: سومین دلیل رعایت استاندارد، تضمین روانی، سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان است اما سازمان استاندارد به تنهایی نمی تواند این مسئولیت مهم را انجام دهد بلکه همراهی دستگاه های اجرایی و نظارتی و شرکت های خصوصی و مدیران کنترل کیفیت آن ها لازم است.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال حدود هفت هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی و هزار نمونه برداری انجام و ۹ هزار ساعت آموزش به جامعه هدف ارائه شد.

فرمانی گفت: همه نازل های سوخت در سطح استان را مورد آزمون قرار دادیم و سه هزار و ۵۰۰ باسکول سبک و سنگین بازرسی شد.

وی اضافه کرد: قانون توسعه استاندارد ابلاغ شده و تنها مرجع صدور پروانه حلال بر عهده استاندارد است و یکی از شرکت های صنایع غذایی استان به عنوان هفتمین شرکت صنایع غذایی در کشور موفق شد نشان حلال دریافت کند.

فرمانی گفت که استاندارد گلستان در سطح کشور تصمیم ساز است و اولین آزمایشگاه پیش بسته بندی کشور هم در گلستان ایجاد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار