رییس کل دادگستری گلستان خبر داد :

هاشمیان تبلیغ و ترویج احکام و استفتائات وقف را وظیفه اوقاف دانست و گفت : مردم اگر از احکام و استفتائات وقف آگاه شوند به درستی حقوق موقوفات را پرداخت خواهند کرد .

راه اندازی شعبه اختصاصی وقف/ رونق سنت حسنه وقف با اجرای امینانه نیات واقفین و احیای موقوفات

به گزارش گلستان24،​ هادی هاشیمان رئیس کل دادگستری استان در نشست تخصصی وقف و قضا اظهار کرد :  سنت حسنه وقف از ضروریات جامعه است و مسئولان فرهنگی کشور باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه استفاده کنند .

نشست وقف و قضا (3)

وی جایگاه وقف را رفیع خواند و افزود : در حال حاظر به وقف آنطور باید و شاید توجه زیادی نمی شود و جایگاه آن در جامعه به خوبی تبیین نشده است و اوقاف نسبت به این مهم(بیان اثرات و برکات وقف) بیشتر باید تلاش کند .

وی تصریح کرد : نسل گذشته اعتقاد بیشتری به موضوع وقف داشتند و زمین یا ملکی را هر چند اندک ، وقف می کردند و در حال حاضر جوانان ما هوشیار هستند و با دقت به عمل به وقف و موقوفات توجه دارند از اینرو اجرای امینانه نیات واقفین و احیای موقوفات از موارد بسیار مهم در اجرای وقفهای جدید است .

نشست وقف و قضا (2)

هادی هاشمیان گفت : وظیفه ی شرعی و قانونی ما حفظ موقوفات و عمل به نیت واقفان است و مسئولان دستگاه های اجرایی در این باره  بیش از  سایرین  مسئول اند.

هاشمیان افزود : اگر ما به درستی به وظایف خود در این بخش عمل نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم سنت حسنه ی وقف ، همچون گذشته ، رونق داشته باشد .

وی ادامه داد : اگرکسی که با وقف سروکار دارد به نیت واقف عمل نکند و برخلاف نیت وقف اقدام کند موجب نارضایتی خداوند متعال و ضمان شرعی و قانونی دارد .

نشست وقف و قضا (1)

رئیس کل دادگستر یاستان گلستان بیان داشت : کسانی که در وقف دخل تصرف می کنند از جهل و نادانی آنان است و تصرف در وقف جایز نیست .

وی در خاتمه تبلیغ و ترویج احکام و استفتائات وقف را وظیفه اوقاف دانست و گفت : مردم اگر از احکام و استفتائات وقف آگاه شوند به درستی حقوق موقوفات را پرداخت خواهند کرد .

وی افزود : در شهرستانهای بزرگ که چند شعبه دارند شعبه اختصاصی وقف راه اندازی شده است .

هاشمیان بیان داشت : مسئولین حقوقی ادارات و دستگاههای اجرایی استان نسبت به اثرات و برکات وقف و همچنین عقوبت و عدم پرداخت حقوق موقوفات بیشتر تلاش کنند  .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار