جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با بیان اینکه انتظار ما از همه دستگاه‌های اجرایی در وهله نخست پر کردن خلا اجتماعی در این مناطق است، گفت: حضور مداوم مدیران در این مناطق و بررسی میزان رشد فعالیت‌ها و اقدامات و راستی‌آزمایی گزارشات واصله از جمله دیگر انتظارات ماست.

خلاهای اجتماعی مناطق آسیب‌پذیر را پُر کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با دستور کار بررسی اقدامات صورت گرفته و انتظارات از مدیران در اجرای طرح شهید شوشتری در پنج محله آسیب‌پذیر «اسلام آباد»، «سیدآباد و بدلجه»، «مدرسی»، «چای بوئین» و «گدم آباد» در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

* خلاهای اجتماعی مناطق آسیب‌پذیر را پُر کنید

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه چند سالی است که با کمک شما مدیران ادارات و نهادها توفیق داریم در طرح شهید شوشتری اقدامات موثری را برای مردم حاشیه‌نشین صورت دهیم، اظهار کرد: در ابتدا در سه محله هدف تعیین شده از سوی مرکز و در سال جاری نیز با اضافه شدن دو محله پیشنهادی شهرستان در پنج محله اقدامات ما توزیع شده است.

سید یحیی قاضوی با بیان اینکه انتظار ما از همه دستگاه‌های اجرایی در وهله نخست پر کردن خلا اجتماعی در این مناطق است، افزود: حضور مداوم مدیران در این مناطق و بررسی میزان رشد فعالیت‌ها و اقدامات و راستی‌آزمایی گزارشات واصله از جمله دیگر انتظارات ماست.

وی با تاکید بر اینکه سپاه نیز تمام همت خود را مصروف ارائه خدمات مستمر و گسترده در این مناطق کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات جامع بسیج و سپاه پس از سیلاب اخیر در این مناطق 425 بسته لوازم‌التحریر فقط از سوی یکی از حوزه‌های مقاومت ما در میان اهالی محلات هدف طرح شهید شوشتری توزیع شده است.

* لزوم توازن در ارائه خدمات به هر 5 محله حاشیه‌نشین

جانشین دبیر طرح شهید شوشتری در شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اقدام نیروهای بسیجی گنبدی برای ساخت و تعمیر ده‌ها منزل و مدرسه در مناطق آسیب‌پذیر این شهرستان، ادامه داد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و مهارتی از دیگر اقدامات ما در این مناطق بوده است.

قاضوی با بیان اینکه از همه مدیران ادارات و نهادهای دولتی و مردمی می‌خواهیم علاوه بر برنامه‌های روتین و جاری خود در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان نسبت به اقدامات ابتکاری و نوآورانه نیز اهتمام بورزند، اضافه کرد: فعالیت متوازن ادارات در همه محلات هدف طرح شهید شوشتری به ویژه دو محله‌ای که به تازگی به جمع محلات هدف اضافه شده‌اند از مهم‌ترین مطالبات ما از شما عزیزان است.

* برگزاری میز خدمت در محلات حاشیه‌نشین

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه با توجه به وقوع سیل در محلات طرح شهید شوشتری قطعا نیازمندی این محلات در این ایام بیشتر از گذشته است، اظهار کرد: انتظار ما از همه دستگاه‌های اداری و مردمی کمک به مردم آسیب دیده در این مناطق با تمام توان است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید اهمیت انتخابات و حساسیت‌های این رخداد بزرگ از توجه ما به طرح شهید شوشتری بکاهد، افزود: برنامه‌های ادارات و نهادها در پنج ماه باقی مانده از سال جاری باید کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات تخصصی و کارشناسی با حضور مسوولان دبیرخانه طرح شهید شوشتری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود، خاطرنشان کرد: این عزیزان باید راهکارهای تقویت فعالیت‌های ادارات و نهادها و کاربردی کردن آن را در جلسات بعدی بیان کنند.

* تقدیر از اقدامات کانون پرورش فکری کودکان

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه شاداب سازی مناطق آسیب‌پذیر در اولویت مدیران ادارات باشد، ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با همکاری و توجه ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به این موضوع یکی از راهکارهای ایجاد هیجان و نشاط در این مناطق است.

کریمی بر برگزاری چند دوره میز خدمت در مناطق حاشیه‌نشین طرح شهید شوشتری تاکید کرد و گفت: مدیران و روسای ادارات و نهادها را باید چندین بار به میان مردم این مناطق ببریم تا بدون واسطه و از نزدیک با مشکلات و کاستی‌های مردم در این محلات آشنا شوند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان شهرستان گنبدکاووس در محلات آسیب‌پذیر، تصریح کرد: در سال آتی با توجه به فعالیت‌های بسیار خوب و رضایت بخش این کانون اعتبارات تملک دارایی این کانون را حتما افزایش خواهیم داد.

* اقدامات ادارات راستی‌آزمایی می‌شود

مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه این شورا در دو حوزه و رویکرد ماموریت‌های خود را تعریف و ساماندهی کرده است، اضافه کرد: در بخش اول و در قالب کمیته‌های پنج گانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات مختلف پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اعم از اقدامات ایجابی و سلبی در دستور کار قرار دارد.

حنیفه عصمتی با بیان اینکه رویکرد و محور فعالیت‌های بخش دوم نیز اجرای طرح شهید شوشتری در مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین است، گفت: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید با قاطعیت و جدیت مباحث مرتبط با این طرح را مورد بررسی و اقدام قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه مستندات فعالیت و عملکرد ادارات و نهادها باید به موقع و قابل راستی‌آزمایی باشد، افزود: دبیرخانه طرح شهید شوشتری در مدیریت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج مستقر بوده و آماده دریافت برنامه‌ها، ابتکارات، طرح‌ها و همچنین مستندات ادارات در این حوزه می‌باشد.

* کشف 469 قرص روانگردان در نوار مرزی گنبدکاووس

مسوول بازرسی هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با ارائه آمار کشفیات مواد مخدر این هنگ از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در این مدت میزان کشف مواد مخدر 362 گرم و تعداد قرص‌های کشف شده غیرمجاز نیز توسط پرسنل ما 469 قرص روانگردان بوده است.

محمدرضا امیدیان از اجرای دو مورد طرح مقابله و کنترل مواد مخدر در نوار مرزی خبر داد و گفت: در طی هفت ماه ابتدایی سال جاری تعداد یک هزار و 119 گشت مرزی، 500 مرحله پایش نوار مرزی با خودرو و 495 مورد کمین مرزی صورت گرفته است.

وی از دستگیری هشت نفر در راستای مقابله با توزیع و گسترش مواد مخدر توسط نیروهای این یگان مرزبانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در برخورد و مبارزه با مواد مخدر در این یگان بالغ بر 6 پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار