استاندار گلستان اشاره به قانون اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها گفت: قریب به 200 میلیارد تومان باید به حساب کتابخانه‌ها واریز شود که تاکنون 500 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

تنها 500 میلیون تومان از نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های گلستان واریز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که با حضور غراوی نماینده مردم شرق استان برگزار شد، با تاکید بر راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای تشویق جامعه به امر کتابخوانی، تکریم نویسندگان است و باید تلاش کنیم با حمایت از صاحبان قلم زمینه رشد جامعه را فراهم آوریم.

وی با گرامیداشت اربعین حسینی تصریح کرد: فلسفه قیام اباعبدالله علیه‌السلام آزادگی و زیر بار زور نرفتن بود.

حق‌شناس افزود: مشکلات سخت‌افزاری کتابخانه‌ها دیر و یا زود مرتفع می‌شود اما باید مشکلات نرم‌افزاری کتابخوانی را با راهکارهای مناسب حل کنیم.

* به طور متوسط تنها پنج درصد خانواده‌ها به کتابخانه‌های گلستان مراجعه می‌کنند

استاندار گلستان ادامه داد: در حال حاضر قریب به 80 کتابخانه عمومی در سطح استان دایر است که به طور متوسط تنها پنج درصد خانواده‌ها به آنها مراجعه می‌کنند.

حق‌شناس با اشاره به قانون اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها گفت: قریب به 200 میلیارد تومان باید به حساب کتابخانه‌ها واریز شود که تاکنون 500 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

استاندار گلستان یادآور شد: راه رشد کتابخوانی از طریق مدارس و دانشگاه‌ها می‌گذرد و می‌توان با روش‌های تشویقی موجب افزایش توجه دانش آموزان و دانشجویان به کتابخوانی شد.

لازم به ذکر است در این جلسه آخوند میرزاعلی مدیر کل کتابخانه‌های استان گزارشی از از روند فعالیت این نهاد ارائه کرد.

گفتنی است در حال حاضر 29 شهر استان دارای کتابخانه هستند و همچنین 30 درصد مدارس استان از کتابخانه مستقل و کلاسی برخوردار هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار