شورای شهر حامی بسکتبال گرگان است/ عده ای دنبال حاشیه اند

شورای شهر حامی بسکتبال گرگان است/ عده ای دنبال حاشیه اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد ابراهیم جرجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات مالی و مدیریتی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: تیم بسکتبال شهرداری گرگان قدمتی ۱۷ ساله دارد و شهرداری با تمامی مشکلات موجود برای اداره شهری ۴۰۰ هزار نفری مثل گرگان، این تیم را حمایت کرده و ما نیز به عنوان شورای شهر، به صورت ویژه پشتیبان این تیم هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در سال گذشته با صرف هزینه ای معادل ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان، این تیم موفق شد تا با حضور سرمربی و چندین بازیکن بومی، مقام نایب قهرمانی لیگ بسکتبال را به دست بیاورد.

وی در مورد سرمربی جدید تیم بسکتبال شهرداری گرگان، گفت: با وجود اصرار و تاکیدات اعضای شورای شهر و مسئولین برای عدم ایجاد تغییر در کادر فنی تیم، سرمربی تیم عوض شد و آقای شاهین طبع، سرمربی تیم ملی، برای هدایت تیم انتخاب شد که به عقیده بنده با توجه به هزینه ها و امکاناتی که مد نظر سرمربی جدید است، کار کمی سخت می شود. هرچند که بر اساس شنیده ها، قبل از بستن قرارداد، مراحل جذب بازیکنان مورد نظر ایشان، آغاز شده بود.

جرجانی با بیان اینکه نظارت بر مسائل مالی تیم، از حقوق و وظایف شورا است، گفت: در هر صورت تیم بسته شده است و متاسفانه افرادی ذی نفع که با مدارکی غیر قانونی، در مسائلی که هیچ ربطی به آنها ندارد، دخالت می کنند و در قرارداد های تیم، تاثیر می گذارند.

وی از شیوه بستن قرارداد ها انتقاد کرد و با بیان این که در گرگان فرصتی برای اشتباه نیست، گفت: به دلیل هزینه سنگینی که صرف قرارداد ها می شود، باید شرایطی فراهم شود تا در صورت نتیجه نگرفتن تیم، مربی پاسخگو باشد و قرارداد بر اساس نتایج و به اصطلاح پلکانی بسته شود که در حال حاضر بدین صورت نیست.

انتظار تماشاگران به حق است

نایب رئیس شورای شهرادامه داد: به دلیل هزینه های انجام شده و انتظارات به حق تماشاگران تیم، دیگر فرصتی برای اشتباه وجود ندارد و بایستی جزئیات هزینه ها و قرارداد ها مشخص شود تا شورای شهر بتواند برای هزینه های آتی تیم، لایحه بودجه متمم تیم  را به تصویب برساند.

وی به کمیته قیمت گذاری تیم اشاره کرد و گفت: افرادی که هیچ گونه تخصصی در این زمینه نداشته و اغلب خارج از مجموعه بوده و حتی سمت رسمی ندارند، با پول شهرداری قیمت گذاری و در قرارداد ها نقشی مهم را ایفا می کنند. 

جرجانی با بیان اینکه ما برای احترام به تماشاچی ها حاضر به تخصیص بودجه بیشتر هم هستیم، گفت: افرادی برای سود شخصی خود، هجمه ای در فضای مجازی درست کرده اند که ما مخالف ورزش و بسکتبال هستیم و از غیبت بنده در یک جلسه شورا سو استفاده کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان، به طور رسمی صاحب باشگاه نیست، گفت: وقتی باشگاهی وجود خارجی ندارد هیات مدیره هم معنی ندارد، در حال حاضر هیات مدیره ای غیر رسمی با حضور افرادی بدون حساب و کتاب، تشکیل شده است و برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان، تعیین و تکلیف می کنند.

وی گفت: لایحه ای برای مخارج تیم، به شورا ابلاغ شده است که ایراداتی به آن وارد است و حتی مبلغ خواسته شده برای مخارج در آن ذکر نشده است.

عملکرد ضعیف شورای شهر پنجم

وی ادامه داد: رئیس شورای شهر، این لایحه را بدون بررسی در کمیسیون اداری و مالی، در دستور کار قرار داده که این مسائل ضعف شورای شهر را نشان می دهد. متاسفانه شورای این دوره، عملکرد مناسبی ندارد و تنها در حد مسائل روزمره، کار کرده است.

جرجانی همچنین در باره حمایت اخیر شورای شهر از بخش بانوان تیم بسکتبال شهرداری گفت: تیم بانوان بسکتبال، چند سالی تحت حمایت شهرداری بوه و پس از آن چند سالی در سیستم دانشگاه گلستان فعالیت می کرده اما اخیرا در نامه به شورای شهر، درخواست کردند که مجددا زیر پوشش شهرداری قرار بگیرند که بر اساس رای گیری انجام شده، این موضوع به تصویب رسید.

وی در ادامه به بحث برابری حقوق آقایان و بانوان در ورزش اشاره کرد و گفت: عده ای به نشر مطالبی با موضوع ورزش آقایان و بانوان، پرداخته اند که بیشتر پرداختن به حاشیه است و به نظر من شهرداری گرگان باید با تقویت بخش روابط عمومی خود، این حواشی را کمتر کند تا بتوان نتیجه بهتری از پروژه و طرح های انجام شده، به دست آورد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر گرگان با انتقاد از انتشار بعضی مطالب بی پشتوانه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی کانال ها در شرایطی که دو هفته پیش اعلام کرده بودم 30 آبان نیستم، به دلیل عدم حضور در یک جلسه نوشته اند من یا بعضی از اعضای شورای شهر مخالف بسکتبال گرگان هستیم که واقعا کار غیر اخلاقی است.

وی تصریح کرد: دوران این بازی ها تمام شده و از شهردار هم خواسته ام به این مسائل پایان دهند ولی تا کنون کاری انجام نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار