رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که صاحبان صنایع و سرمایه گذاران حوزه تولید، متقاضی دریافت حدود ۸ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان هستند.

صنایع گلستان متقاضی ۸ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان وام رونق تولید در قالب ۱۸۵ درخواست در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد تایید قرار گرفته و برای پرداخت به بانک های عامل استان معرفی شده است.

وی با اشاره به این که پرداخت وام رونق تولید از سوی بانک های عامل استان از اواخر شهریورماه آغاز شده گفت: تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های استان به ۷ واحد تولیدی پرداخت شده و این روند کماکان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: گلستان در چهار ماه نخست امسال  از لحاظ ارزش میزان سرمایه‌گذاری برای رونق تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

طلوعیان، رغبت کم بانک ها در پرداخت وام بلندمدت (پنج ساله)، ناتوانی در تامین تضمین از سوی صاحبان واحدها و تاخیر در تجدید نظر ارزیابی واحدها را از مشکلات عمده در رونق تولید واحدهای صنعتی گلستان برشمرد و گفت: با بر طرف شدن این موانع، مسایل و مشکلات بانکی متقاضیان برای رونق تولید ۵۰ درصد کمتر می شود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به احیای واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ واحد تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون و با رفع مسایل و مشکلات، احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.

وی اضافه کرد: رفع تملک بانکی، واگذاری واحدها به متقاضی دیگر و تسریع در رفع موانع بانکی برای دریافت وام از جمله مسایل و مشکلات این واحدها بوده که با تلاش اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برطرف شد.

وی گفت: فعالیت این واحدها بیشتر در حوزه های روغن کشی، تبدیل گندم به آرد، مواد شیمیایی، پلاستیک و معدنی بوده که برگشت ۲۵۰ نفر را به اشتغال پایدار تضمین کرد.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان از سال ۹۵ فعال شده است.

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان این استان شمالی یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار