مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: درآمدهای مالیاتی نه تنها از استان خارج نمی‎شود بلکه برای اداره و امورات استان از خزانه نیز دریافت می‎کنیم.

درآمدهای مالیاتی از گلستان خارج نمی‎شود

به گزارش گلستان۲۴؛خرداد و تیرماه هر سال زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی است، پرداخت به موقع مالیات می‎تواند روند پروژه‎های ملی را تسهیل کند، در واقع می‎توان گفت مزایای مالیات تنها به لحاظ منبع درآمدی برای دولت نیست بلکه وسیله‎ای برای برقراری عدالت مالیاتی، ایجاد شفافیت اقتصادی و اهرمی است برای جهت دادن به فعالیت‎های اقتصادی و تقویت کننده امنیت اقتصادی.

در همین رابطه مدیر کل امور مالیاتی گلستان با اشاره به مزایای پرداخت مالیات در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: مالیاتی که مردم پرداخت می‎کنند صرف عمران و آبادانی کشور می‎شود در واقع پرداخت مالیات صرف هزینه‎های اجتماعی خود افراد خواهد شد و هر خدماتی که از طریق دولت ارائه می‎شود مالیات در آن نقش دارد.

علی‌اصغر هزارجریبی با بیان اینکه با پرداخت مالیات به عدالت مالیاتی نزدیک‌تر می‎شویم افزود: عدالت مالیاتی موجب می‎شود از افراد با درآمد بالاتر مالیات بیشتر گرفته شود و فاصله طبقاتی در جامعه کاهش یابد از طرفی شاهد شفافیت فعالیت اقتصادی افراد نیز خواهیم بود که این امر می‎تواند به اداره کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: در جامعه ای که زندگی می‎کنیم یکسری هزینه‎هایی وجود دارد که باید از طریق مالیات تأمین شود در واقع باید بیشتر به سمت و سوی مالیات پیش برویم و از درآمدهای نفتی در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده شود از سویی درآمدهای نفتی باید برای نسل‎های آینده حفظ شود.

*پایان خرداد ماه، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مدیر کل امور مالیاتی گلستان به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد و افزود: طبق قانون مالیات‎ها، تسلیم اظهارنامه مالیاتی به دو قسمت تقسیم می‎شود بر این اساس صاحبان اشخاص حقیقی و مشاغل  فرصت دارند تا پایان خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی سال قبل خود را وارد سیستم کنند  ولی شرکت‌ها، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری فرصت دارند تا پایان تیرماه اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

هزارجریبی تأکید کرد: این مهلت قابل تمدید نیست اما به دلیل آنکه امسال ۳۱ خرداد ماه مصادف با روز جمعه است مؤدیان یک روز بعد از روز تعطیل می‎توانند اظهارنامه خود را ارائه دهند با این وجود درخواست می‎کنیم تا افراد تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه اظهارنامه مالیاتی به صورت کاملأ الکترونیکی و از طریق سامانه دریافت می‎شود، افزود: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی و جلوگیری از بروز جرایم مالیاتی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی می‎باشد افراد با ورود به آدرس www.tax.gov.irمی‎توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند حتی روزهای تعطیل نیز سامانه فعال می‎باشد.

*428 میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی گلستان در سال گذشته

مدیر کل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر مؤدی اظهارنامه خود را تسلیم کردند و تا کنون نیز ۵۰ درصد از مؤدیان نسبت به تسلیم اظهارنامه خود اقدام کرده‎اند.

هزارجریبی به درآمدهای مالیاتی سال گذشته در گلستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان۴۲۸ میلیارد تومان بود در بحث مالیات بر ارزش‌افزوده یا همان مالیات بر مصرف سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان واریز شد که این مبلغ در سال ۱۳۹۶ میزان ۱۰۲ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: پول‎هایی که به عنوان عوارض دریافت می‎شود از استان خارج نمی‎شود و به حساب شهرداری و دهیاری‎ها برای عمران و آبادانی واریز خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان بیان کرد: هیچ مالیاتی از استان خارج نمی‎شود ولو اینکه از خزانه هم برای اداره استان دریافت می‎شود.

به گفته هزارجریبی با اجرای طرح جامع مالیاتی و لینک شدن به حساب‎های اقشار جامعه می‎توان فرار مالیاتی را به حداقل رساند.

وی گفت: رسانه نقش بسیار مهمی در امر اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی دارد در واقع رسانه با استفاده از ظرفیت بسیار مهم خود می‌تواند، نظام مالیاتی را در اجرای طرح جامع مالیاتی که یکی از آثار مهم آن جلوگیری از فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی است، یاری رساند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد:مؤدیان محترم مالیاتی می‎توانند از طریق تلفن گویایی 1526 مشکلات خود را در خصوص تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطرح و اطلاعات لازم را از کارشناسان کسب کنند.

*نرخ‎ تسلیم اظهارنامه مالیاتی در کافی‎نتها توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تعیین می‎شود

با توجه با اینکه خرداد و تیر ماه زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی است بیشتر مؤدیان برای ارائه اظهارنامه خود به کافی‎نت‎های سطح شهر مراجعه می‎کنند برخی شهروندان در روزهای اخیر نسبت به میزان هزینه‎ای که باید برای تسلیم اظهارنامه در کافی‎نت‎ها پرداخت کنند ابراز نارضایتی دارند.

در همین رابطه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و خدمات فنی رایانه گرگان در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به چگونگی بهای نرخ‎گذاری در کافی‎نت‎ها برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی گفت: اتحادیه‎های صنفی زیر نظر اتاق اصناف و اتحادیه کامپیوترفروشان زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت است در واقع نرخ کافی‎نت‎ها بعد از جلسات کارشناسی از طریق انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان که یکی از زیر مجموعه‎های سازمان صنعت است، تعیین می‎شود.

پاداش تصریح کرد: آخرین نرخی که در بیستم خرداد ماه سال جاری برای اظهارنامه مالیاتی گروه سوم که شامل ۷۰ درصد از کسبه هستند تعیین شد ۲۰ هزار تومان بود امسال برای ارائه اظهارنامه مالیاتی باید ثبت‌نام کد اقتصادی نیز کامل شود بنابراین نسبت به سال گذشته مقداری افزایش بها داریم.

وی بیان کرد: هر ساله نسخه‎های جدید نرم‌افزار اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه امور مالیاتی ارائه می‎شود که تغییراتی نیز در سامانه لحاظ می‎شود با این وجود آموزش‎های لازم به کافی نت‎داران ارائه می‎شود تا بدون اشکال این کار انجام شود.

به گزارش فارس در حالیکه یکی از عوامل مهم در توسعه‌یافتگی کشورها مشارکت شهروندان در پرداخت حقوق دولتی از جمله مالیات است اما متأسفانه مردم  ما چندان علاقه‎ای برای پرداخت مالیات ندارند شاید مهمترین دلیل این امر عدم آگاهی مردم نسبت به اجرای پروژه‎هایی که از محل پرداخت مالیات است، می‎باشد.

بدون تردید شهروندان با پرداخت مالیات نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولتی خواهند داشت هرچه پرداخت مالیات شفاف‎تر انجام شود رفاهی که نیاز شهروندان است نیز محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار