مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

حجت‎الاسلام سلیمانی‎فرد گفت: با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گلستان و روسای کمیته برگزاری کنگره بین المللی یحیی بن زید( علیه السلام) پوستر فراخوان آثار این کنگره رونمایی شد.

پوستر فراخوان آثار کنگره بین المللی یحیی بن زید(ع) رونمایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد » امروز(پنجشنبه 9 آبان) در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان آثار کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید(علیه السلام) اظهار کرد: برگزاری کنگره یحیی بن زید(علیه السلام) از دیرباز خواسته همه مردم استان گلستان بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان  ادامه داد: برادران اهل سنت و تشیع که در کنار هم با وحدت در این استان زندگی می کنند عاشق آل البیت(علیه السلام) هستند و دوست داشتند به گونه ای ابراز ارادت نسبت به آل البیت(علیه السلام) داشته باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی‎فرد به وجود بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و افزود: با دغدغه نخبگان داشتند سال گذشته شورای سیاست گذاری کنگره تشکیل شد و در دو دبیرخانه اجرایی و علمی برای این کنگره شکل گرفت.

 

وی تاکید کرد: تقویت وحدت مذاهب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است و امید است از برکات این کنگره مردم استان گلستان بهره مند شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در مسیر برگزاری این کنگره تلاش‎هایی نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان تمامی کمیته ها ذیل دبیرخانه علمی و اجرایی، جلسات متعددی را برگزار کردند.

 

حجت‎الاسلام سلیمانی به اقدامات اوقاف و امور خیریه در استان گلستان اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه‎های عمرانی و فرهنگی مختلفی در بقاع متبرکه در استان دنبال می‎شود.

 

وی بیان کرد: از زمانی که کنگره مطرح شد فعالیت های قرآنی، اجتماعی و .. شکل گرفته و طرحی نیز آماده شده تا مرکز درمانی برای 15 روستا اطراف امامزاده یحیی بن زید(علیه السلام) راه اندازی شود و همچنین راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم و برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآنی نیز در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد: برای توسعه فضای صحن حرم مطهر یحیی بن زید(علیه السلام) برنامه ریزی شده و از خیرین دعوت می کنیم که در این مسیر به ما کمک کنند و طرح توسعه حرم مطهر که طرح شایسته و خوبی است را به برکت این کنگره اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد به رونمایی پوستر کنگره یحیی بن زید(علیه السلام) اشاره کرد و افزود: مجموعه مقالات علمی و پژوهش ها این کنگره به چاپ خواهد رسید.

شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار