سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مشاور عالی رییس جمهوری در امور جانبازان به گلستان، دعوت از ۱۹ گروه موسیقی و آیینی کشور برای شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، برگزاری اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته کاپ ۲۰۱۹ گلستان و پیروزی تیم‌های شهرداری گنبد و گرگان در مسابقات لیگ برتر والیبال و بسکتبال کشور از مهمترین رویدادهای گلستان در هفته گذشته بود.

گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جلسه شورای تامین گلستان گفت: اجرای منویات و فرامین مقام معظم رهبری ضامن امنیت و آرامش کشور بوده و نقش بی‌بدیل ایشان در مدیریت حکیمانه امورات جمهوری اسلامی ایران واضح است.

حسین ذوالفقاری اظهار داشت: ستون اصلی و خیمه ثبات و ایجاد آرامش و امنیت کشور مقام معظم رهبری و نقش آفرینی موثر ایشان در ارایه راهکارها است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین در ادامه برنامه های سفر به گلستان به دیدار نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان رفت و در این دیدار بیان داشت: امسال بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد رفت و برگشت از مرزهای ایران به سوی عراق ثبت شد که حدود ۲ برابر سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۱۸۰ هزار زائر از دیگر کشورهای اسلامی از طریق مرزهای ایران وارد کشور عراق شدند.

رییس ستاد اربعین یادآور شد: امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی در کنار چندین هزار موکب عراقی با شناسنامه به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی کردند.

**

تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در هفته اول لیگ برتر کشور در مقابل دیدگان ۵ هزار تماشاگر گنبدی با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل میهمان خود شهرداری ارومیه به برتری رسید.

**

در هفته نخست لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان در بندرعباس با نتیجه ۷۲ بر۵۶ بر تیم شهرداری این شهر غلبه کرد.

**

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ۱۹ گروه موسیقی و آیینی از سراسر کشور برای شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گرگان و گنبدکاووس دعوت شدند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین از ۲۱ تا ۲۴ آبان به میزبانی گرگان و سومین دوره این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ آبان در گنبدکاووس برگزار می شود.

**

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته کاپ ۲۰۱۹ که با حضور ۱۵۰ ورزشکار داخلی و خارجی از روز پنجشنبه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول آغاز شده بود، شامگاه دیشب جمعه با معرفی نفرات برتر اوزان و رده های سنی گوناگون به کار خود پایان داد.

این رقابت ها با حضور حدود ۱۵۰ کاراته‌کا داخلی و خارجی در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و طی مدت دو روز با رقابت‌ها ۲۸ تیم داخلی و خارجی برگزار شد.

کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و افغانستان هر کدام در قالب سه تیم و روسیه یک تیم به همراه ۲ تیم در قالب اقلیم کردستان عراق در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

**

استاندار گلستان در نشست گفت‌وگوی راهبردی با عنوان دلایل و پیامدهای اجتماعی سیل گلستان گفت: افزایش منابع آبی استان در نتیجه بارش‌های فراوان و سیل ابتدای سال سبب شد تا در ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان شالی کشت شود که این امر یکی از آثار مثبت این سیلاب است.

هادی حق شناس اظهار داشت: رونق کشت این محصول در شرایطی است که زمین های نسق دار و حاشیه رودخانه ها برای کشت شالی ناچیز است.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که صاحبان صنایع و سرمایه گذاران حوزه تولید، متقاضی دریافت حدود ۸ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان هستند.

حسین طلوعیان اظهار داشت: این میزان وام رونق تولید در قالب ۱۸۵ درخواست در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد تایید قرار گرفته و برای پرداخت به بانک های عامل استان معرفی شده است.

وی به احیای واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ واحد تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون و با رفع مسایل و مشکلات، احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.

**

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که بر اساس نتایج آمارگیری، تعداد کلنی‌های زنبور عسل این استان مهرماه امسال در مقایسه با دوره پیشین آمارگیری در سال ۹۶ حدود ۳۴ درصد بیشتر شد.

حبیب الله تاشی اظهار داشت: در این آمارگیری ۲۱۲ هزار کلنی زنبور عسل از سوی سه هزار و ۸۸۰ بهره بردار در شهرستان های استان ثبت شد.

**

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فشار حداکثری دشمنان در حوزه مالی و اقتصادی علیه ایران گفت: ناکارآمد نشان دادن دولت در شرایط سخت و حساس کنونی خیانت به آرمان شهدا و مشروعیت نظام است.

حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز پنجشنبه در مراسم نخستین سالگرد محیط بان شهید تاج محمد باشقره در گرگان اظهار داشت: در شرایط سخت کنونی که کشور با دغدغه های بین‌المللی دست و پنجه نرم می کند، عده‌ای در داخل کشور به دنبال رواج بی اعتمادی نسبت به دولت هستند و به جای افزایش امید و خلق اعتماد بین مردم به عنوان یک مسوولیت ملی و شرعی، بر خلاف مصلحت کشور تلاش می کنند دولت را از بدنه نظام جدا کنند.

**

اعضای یک خانواده ۴ نفره در بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه در شرق گلستان  از جمله زوج جوانی که در چند روز اخیر ازدواج کرده‌بودند، به علت خفگی ناشی از گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

**

یک کارگر ۳۵ ساله در معدن زغال سنگ البرزگان شهرستان رامیان در ۳۵ کیلومتری این شهر و حوالی روستای جوزچال براثر جدا شدن یک تخته سنگ بزرگ جان باخت.

 حادثه در عمق ۱۲۰۰ متری رخ داد، و تنها فرد سانحه دیده در این حادثه به دلیل شدن جراحات وارده و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد که در المپیادهای ورزشی زندان‌ها رتبه برتر را کسب کرده بودند، آزاد شدند.

هادی هاشیمان گفت: بدهی این زندانیان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بود که با کمک ستاد دیه استان تامین شد.

**

سرپرست بیمه سلامت گلستان گفت: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری این استان، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مهرداد کمانگری اظهار داشت: از میان مجموع گیرندگان خدمات درمانی بیمه سلامت استان، یک هزار و ۷۰۰ نفر بیمار خاص هستند که تلاش می کنیم به دلیل حساسیت فراوان روند درمانی آن ها، ارایه خدمت به این افراد با سرعت و کیفیت فراوان همراه باشد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار