رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان بر ضرورت مهارت‎افزایی دانشجویان تأکید کرد و گفت: حرکت دانشگاه علمی کاربردی به سمت جوان شدن خبر خوبی برای نظام مهارتی کشور است.

دانشگاه علمی کاربردی به سمت جوان شدن حرکت می‎کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر احمد دهقانی صبح امروز در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حرکت به سمت جوان شدن است و این خبر خوبی برای نظام مهارتی کشور محسوب می‎شود.

وی تصریح کرد: ما در نظر داریم تکنسین‎ها و کارشناس‎های ماهر را پرورش دهیم و معتقدیم این مهم به کسب مهارت و به‎دنبال آن ایجاد اشتغال نزدیک‎تر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از ربع قرن سابقه دارد و استان گلستان جزو آخرین استان‎هایی بود که دانشگاه جامع علمی کاربردی در آن راه‎اندازی شده است.

* دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید مهارت را فرا بگیرند

دهقانی با بیان اینکه دانشجویان باید مطالبه‎گر باشند، افزود: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید مهارت را فرا بگیرند و رؤسای مراکز موظف هستند در هر هفته یک کارگاه عملی برای دانشجویان برگزار کنند تا دانشجویان ضمن برخورداری از دانش با مهارت‎های عملی نیز آشنا شوند.

وی بر ضرورت حضور دانشجویان در دوره‎های کارورزی تأکید کرد و یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی به سمت مهارت، اشتغال و کارآفرینی حرکت می‎کند و کارگاه‎های مهارت‎آموزی و کلینیک مشاوره شغلی از جمله برنامه‎های دانشگاه علمی کاربردی است.

کارآفرین و مدرس گیاه‎پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده بعد از فارغ‎التحصیلی تدریس را آغاز کردم اما از آنجایی که داده‎ها و مطالبی که در کلاس برای دانشجویان تدریس می‎کردم تئوری بود تصمیم به راه‎اندازی یک کلینیک گیاه‎پزشکی گرفتم.

سوخته‎سرایی تصریح کرد: پس از راه‎اندازی این کلینیک تصمیم به کشت گیاهان دارویی گرفتم و در مکان 3 هزار متری کشت گیاهان دارویی را آغاز کردم.

* کشت 2 گیاه دارویی گل گاو زبان و زعفران سود خوبی را به همراه دارد/ سود کشت گل گاوزبان در 1000 متر به اندازه کشت گندم در یک هکتار است

این بانوی کارآفرین ادامه داد: کشت گشاهان دارویی در مقوله کشاورزی جزو مواردی است که فرد از هر رشته و گرایشی می‎تواند نسبت به کشت آن اقدام کند و در صورتی که فردی بازاریابی خوبی داشته باشد، می‎تواند سود خوبی از این راه کسب کند.

وی با بیان اینکه کشت دو گیاه دارویی گل گاو زبان و زعفران سود خوبی را به همراه دارد، بیان کرد: مزیت کشت گیاهان دارویی چند ساله بودن آن است و فرد پس از یک بار کشت در چند سال بعد از آن هم می‎تواند برداشت را انجام دهد.

سوخته‎سرایی تأکید کرد: کشت گل گاو زبان در یک هزار متر می‎تواند همان سودی را به همراه داشته باشد که کشاورز دیگری با کشت گندم در یک هکتار زمین می‌گیرد.

بانوی کارآفرین گلستانی با بیان اینکه کشت زعفران درآمدزایی بسیار خوبی دارد، اذعان کرد: کسی که می‌خواهد در بحث کشاورزی به‎ویژه کشت گیاهان دارویی وارد شود باید نگاه او به کشاورزی بلندمدت باشد و برای بازخورد بهتر مطالعه کافی داشته باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار