10 نفر از سفیران و کارداران کشورهای منطقه در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از بلندترین برج آجری جهان در شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

دیپلماسی فرهنگی محور توسعه گنبدکاووس/ بازدید سفیران 10 کشور از میراث جهانی «برج قابوس»

به گزارش گلستان ۲۴؛ همچون سال‌های گذشته فصل پائیز استان گلستان میزبان رویداد بزرگ و بین‌المللی موسوم به جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین است که امسال سیزدهمین دوره آن با هدف توسعه و رونق گردشگری، آشنایی با فرهگن اقوام و آداب و سنن ایرانیان عزیز در کنار بازشناسی فرهنگ کهن این سرزمین در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

این جشنواره که از 21 آبان ماه در شهرستان گرگان آغاز شده و در 29 آبان ماه در گنبدکاووس پایان خواهد پذیرفت مورد استقبال کشورهای منطقه قرار گرفته و موجب شده تا سفیران و کارداران کشورهای مختلف برای بهره‌مندی از این جشنواره وارد استان گلستان شوند.

10 نفر از سفیران و کارداران کشورهای آسیایی که به همین منظور در استان گلستان به سر می‌برند برای بازدید از بلندترین برج آجری جهان و موزه بزرگ فرش ترکمن در شهرستان گنبدکاووس وارد این شهرستان شده و در سفر کوتاه چند ساعته از این اماکن بازدید کردند.

 

 

دراین بازدید سفرای کشورهای «یونان»، «بولیوی»، «افغانستان»، «ازبکستان»، «تاجیکستان»، «بلاروس»، «ترکمنستان» و سرکنسول «قزاقستان» و کارداران کشورهای «چین» و «فلیپین» در ایران شرکت داشتند که ابتدا از برج قابوس بن وشمگیر دیدن کرده و سپس به موزه بزرگ فرض دستباف ترکمن رفتند.

 

 

فرماندار ویژه گنبدکاووس در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان در حوزه‌های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، اظهار کرد: توسعه ارتباطات دیپلماتیک با زیرساخت‌های فرهنگی و اهداف گردشگری یکی از مسیرهایی است که می‌تواند ما را به سمت توسعه حرکت دهد.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه حضور تعداد 10 نفر از سفیران و کارداران ارشد کشورهای آسیایی در شهرستان گنبدکاووس یکی از فرصت‌های بزرگ برای توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی با این کشورها برای ماست، افزود: تلاش خواهیم کرد از این فرصت به وجود آمده به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.

13980823000032_Test_PhotoN

13980823000034_Test_PhotoN

13980823000038_Test_PhotoN

13980823000039_Test_PhotoN

13980823000040_Test_PhotoN

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار