چه چیزهایی در سفر نخوریم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ طی بیانیه ای کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان قزوین در رابطه با تغذیه در سفر بیان کرد: خوردن آب در طول سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه حتی درصورت عدم تشنگی، لازم است آب بنوشید چون ممکن است در سفر فراموش کنید به مقدار کافی آب بخورید.
"شادی منجم" خاطرنشان کرد: غیر از مصرف آب، استفاده از خشکبارها نظیر انجیر خشک، آلوی خشک و قیصی به تنظیم فعالیت گوارش کمک می کند.
به گفته "منجم" چای همان قدر که در رفع عطش موثر است، ادار آور نیز می باشد بنابراین در توقف های مکرر به هنگام مسافرت از مصرف چای زیاد باید خودداری کرد.
این کارشناس اظهار داشت: یبوست به دلیل عدم تحرک کافی نیز بروز می کند، به طوری که نشستن طولانی مدت در ماشین موجب یبوست می شود، بنابراین مصرف آب کافی از این بیماری پیشگیری می کند.
این کارشناس تغذیه با اشاره به این مطلب که در رستوران ها، غذاهای کامل پخته شده به غذاهای نیم پز ارجحیت دارد، افزود: غذاهایی مثل کباب ها را به خصوص کباب کوبیده فقط باید در رستوران های مطمئن خورده شود.
به توصیه وی ازمصرف تخم مرغ های خام و نیم پز برای صبحانه و همچنین غذاهایی نظیر بیفتک و استیک در طول سفر باید صرف نظر کرد.
"منجم"با اظهار این مطلب که در مکان های مشکوک فقط باید از سس های بسته بندی باز نشده استفاده شود، گفت: استفاده از آبلیمو و لیموی تازه به جای سس به علت سالم و مقوی بودن توصیه می شود چرا که آبلیمو میکروب های وارد شده به معده را از بین می برد.
وی مصرف غذاهای چرب و سنگین را در طی سفره توصیه نکرد و افزود: استفاده از غداهای پر چرب و با حجم زیاد نظیر پلو قبل از حرکت باعث بروز علایم ماشین گرفتگی می شود که دل پیچه، تهوع و سرگیجه را به دنبال دارد.
این کارشناس تغذیه در پایان به شهروندان توصیه کرد: دست ها را چندین بار در طول سفر بشویید.

منبع: سلامت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار