برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ در گرگان، میزبانی گرگان از همایش دوسالانه زمین‌شناسی، دستگیری متهم به اخلال در نظام اقتصادی، جان باختن ۴ گلستانی در سانحه رانندگی و استمرار برد شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سهمیه بندی و قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد موجب بروز تجمع اعتراضی آمیز محدودی در گرگان شد.

این تجمع که از مقابل ساختمان تاکسیرانی در بلوار الغدیر و نیز چهارراه میدان آغاز شد، پس از ساعاتی و با دخالت پلیس پایان یافت.

پس از با گذشت چند روز، مردم گرگان با تجمع در حسینیه ثارالله ، راه پیمایی و سردادن شعارهایی حوادث اخیر کشور که منجر به تخریب اموال عمومی، جان باختن و شهادت تعدادی از هموطنان شد را محکوم کرده و حمایت خود را از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

**

کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اعلام کرد که اعضای شورای راهبردی برج قابوس که متشکل از استادان فن حوزه میراث فرهنگی و بناهای تاریخی هستند، نحوه حذف علف‌های هرز روییده شده روی قسمت گنبد مخروطی بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس را مشخص می‌کنند.

**

با حضور جمعی از اساتید برجسته زمین شناسی همایش ملی دوسالانه زمین شناسی کوهزاد البرز و دریای خزر در گرگان برگزار شد.

رییس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در این همایش گفت: خلیج گرگان با چالش‌های متعددی مانند خشکی و فرسایش رسوب‌گذاری روبه‌رو است و با توجه به تاخیر در تداوم مشکلات، زمان زیادی برای نجات این پهنه آبی وجود ندارد.

راضیه لک اظهار داشت: بسته شدن کانال های ارتباطی به دریا و در نتیجه کاهش آب ورودی، نوسان آب دریا و ادامه دار شدن خشکی از جمله چالش های پیش روی خلیج گرگان است که نتیجه آن، خشک شدن آرام آرام این پهنه آبی است.

**

جشنواره دو روزه پاییز هزار رنگ گرگان با حضور استاندار گلستان و شماری از مدیران محلی در مجموعه پارک جنگلی الگندره گرگان آغاز شد.

این جشنواره با برنامه‌هایی چون برگزاری مسابقات عکس و فیلم کوتاه، دوچرخه‌سواری و رالی خانوادگی، تور گرگان گردی و تور بافت قدیم شهر، بازی‌های بومی و محلی و ورزش باستانی، جشنواره رب کندس(ازگیل وحشی) و جشنواره غذا امروز شنبه دوم آذر به پایان می رسد.

**

نهمین نمایشگاه کامپیوتر و ماشین های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رسانه های دیجیتال و تراکنش با حضور بیش از ۷۰ شرکت دولتی، خصوصی و استارتاپ از استان های گلستان، خراسان شمالی، تهران، خراسان رضوی و همدان در نمایشگاه بین المللی گرگان از روز پنجشنبه آغاز شده و تا فردا یکشنبه در حال برگزاری است.

گروه های کالایی در زمینه فناوری اطلاعات، مخابرات، آی تی، دولت الکترونیک، سیستم های امنیتی و حفاظتی، خدمات ارتباطات ثابت، اپراتورهای تلفن همراه، بانک، بیمه، بورس، برنامه نویسی و طراحی وب و ثبت دامنه، بسته های آموزشی، امور سینمایی، انیمیشن و گرافیک، نرم افزار، برق و الکترونیک، برنامه ها و تلفن هوشمند در این نمایشگاه ارایه می شود.

**

بر اثر وقوع تصادف زنجیره ای در جاده آق قلا - بندرترکمن در شامگاه چهارشنبه ۴ نفر جان باختند و دو نفر نیز مصدوم شدند.

 در این حادثه که به سبب انحراف به چپ غیرمجاز راننده تریلی رخ داد، ۳ دستگاه خودوری سواری با تریلر در حدفاصل روستاهای پنج پیکر و خواجه لر بندرتکمن با هم برخورد کردند.

**

آیین تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی گلستان در گرگان برگزار شد. 

استاندار گلستان در این مراسم اظهار داشت: راه حل بسیاری از مشکلات در کتابخوانی نهفته است و باید با مطالعه به تحلیل های عمیق و ارزشمند دست پیدا کنیم.

**

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران با حضور هزار نفر از هنرمندان استان‌های مختلف کشور در سه بخش‌ صنایع دستی و سوغات، گردشگری روستایی و عشایری و موسیقی آیینی و محلی در شهرستان گنبدکاووس آغاز به کار کرد.

در این جشنواره و  دربخش گردشگری روستایی، ۶ خانه روستایی، ۱۵ چادر عشایری و ۱۲ آلاچیق ترکمنی برپا شد.

**

فرمانده سپاه گرگان به تدارک ۴۲۰ برنامه متنوع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و ورزشی در گرامیداشت ۴۰ سالگی بسیج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۰ برنامه در سطح پایگاه های مقاومت بسیج، ۵۰ برنامه در سطح حوزه های مقاومت و ۱۰ برنامه شاخص شهرستانی اجرا می شود.

**

 گلزار شهدای بسیجی گلستان  روز پنجشنبه و در اولین روز هفته بسیج با حضور جمعی از مسوولان و خانواده های شهدا، ایثارگران، روحانیان، بسیجیان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرهای استان غبارروبی و عطرافشانی شد.

**

دومین یادواره ۲۸۱ شهید ورزشکار گلستان با حضور جامعه ورزشکاران، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و مسوولان استان روز پنجشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان برگزار شد.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در هفته ششم دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه میهمان خود تیم شیمیدر قم را با شکست ۷۳ بر ۵۸ بدرقه کرد و به پنجمین پیروزی متوالی خود در این فصل از رقابت‎ها دست یافت. 

این تیم در پایان هفته ششم با انجام پنج بازی، دارای پنج برد و بدون باخت و کسب ۱۰ امتیاز و بازی کمتر در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

 **

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گلستان گفت که یک متهم به اخلال در نظام اقتصادی این استان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

علی بهرامی اظهار داشت: برابر اطلاعات واصله از نشانگاه‌های اقتصادی و منابع اطلاعاتی، یک شرکت کشتارگاهی در شهرستان آق‌قلا یک میلیون و ۱۲۰ هزار یورو تسهیلات با نرخ ۴۲ هزار ریال برای واردات ۱۰ هزار راس گوسفند از کشور قزاقستان دریافت اما به تعهد خود عمل نکرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار