حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بنابر تصریح آیات قرآن انسان در روز قیامت تنها به عرصات محشر می‌آید و داشته‌های مادی انسان در دنیا در آخرت برای انسان فایده‌ای نخواهند داشت و آنچه که در قیامت به درد انسان می‌خورد ایمان و عمل صالح است.

چه چیزی در قیامت به دردمان می خورد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، ضمن اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: ارزش عالم و مبلغ دین در نزد خداوند بسیار والاست چراکه در روایات آمده که در هنگام قیامت مداد علماء با خون شهداء وزن شده و ارزش مداد علماء بیشتر از خون شهداء می‌باشد و روز قیامت ارزش واقعی علم روشن خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حقیقت مسئله این است که بیان عالم، شهید پرور است و قطعاً در زمان ما نیز این بیان امام خمینی (ره) بود که مسیر شهادت را به شهداء نشان داد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: تربیت عالم دینی در مدارس علمیه اگر با نیت الهی صورت گیرد مقام و مرتبت بالاتری نسبت کسانی دارد که فقط به تبلیغ دین می‌پردازند.

وی در ادامه به بیان تنها ماندن انسان در روز قیامت از زبان آیات پرداخت و گفت: بنابر تصریح آیات قرآن انسان در روز قیامت تنها به عرصات محشر می‌آید و داشته‌های مادی انسان در دنیا در آخرت برای انسان مفید فایده نخواهند بود و آنچه که در قیامت به درد انسان می‌خورد ایمان و عمل صالح است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: این پست، مقام، مال و مکنت در قیامت به درد انسان نمی‌خورد و انسان باید برای قیامت خود توشه جمع کند.

 

منبع:حوزه

 

ارسال نظر

آخرین اخبار