به دستور امام خمینی رحمه الله علیه از خدمت در زمان طاغوت فرار کردم .

ترکمنی که به دستور امام خمینی (ره) به سربازی نرفت + تصویر

به گزارش گلستان 24، اواخر دوران حکومت طاغوت بود که من باید به خدمت سربازی می رفتم. همه کارهایم آماده شده بود که از روحانی بزرگ منطقه دوست محمد آخوند میرحسنی شنیدیم که حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) دستور داده اند که سربازها در پادگان ها نمانند ، من هم برای همین امر به خراسان فرار کردم و در آنجا پنهان شدم تا این که انقلاب شد .

اینها خاطرات محمد امین آخوند صفری امام جمعه جدید شهر فراغی از دوران انقلاب در شهرستان مراوه تپه است .

محمد امین آخوند از تلاش های دوست محمد آخوند میرحسنی برای انقلاب نیز برای مان تعریف کرد . تلاش هایی که منجر به آگاهی مردم برای انتخاب آگاهانه و افزایش بصیرت آنها شده بود و مردم منطقه این بصیرت را در روز 12 فروردین سال بعد از انقلاب نشان دادند و با آگاهی کامل به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

امام جمعه شهر فراغی در خصوص فعالیت های انقلابی آن زمان در منطقه گفت : برای سخنرانی در بین مردم با پای پیاده روستا به روستا می رفتیم . گاهی در یک شبانه روز 20 روستا را سر می زدیم و برای مردم در مساجد صحبت می کردیم . کار تبلیغ در فصل زمستان خیلی سخت تر بود چرا که برف آن زمان ها خیلی زیاد می بارید و البته جاده ها نیز مثل آلان نبود.

engelab110

عکس مربوط به سخنرانی محمد امین آخوند در حوزه علمیه کریم ایشان در سال 61 است

آخوند صفری در پایان گفت : ما باید قدر این انقلاب و رهبری و اصل ولایت فقیه را بدانیم ، چرا که برای رسیدن به این نقطه تلاش های بسیار زیادی شده و خون های بسیار زیادی نیز در این راه بر زمین جاری شده است.

انتهاي پيام/اترک

ارسال نظر

آخرین اخبار