معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به مناسبت بزرگداشت حماسه نهم دی ماه همایش استانی با رویکرد ملی «وحدت، بصیرت و ولایتمداری» در گام دوم انقلاب ویژه اهل سنت گلستان در مسجد جامع اینچه‌برون از توابع گنبدکاووس در هشتم دی ماه برگزار می‌شود.

همایش استانی «وحدت، بصیرت و ولایتمداری اهل سنت» در بخش مرزی گنبدکاووس برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نجیب‌الله تاری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در بخشداری اینچه‌برون اظهار کرد: حماسه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده و این روز مختص یک حزب، گروه و یا قوم خاصی نیست.
وی حماسه نهم دی ماه را نماد وحدت اسلامی نامید و افزود: در حماسه نهم دی  ماه 88 مردم با وحدت اسلامی حول محور ولایت یک جریان فرهنگی را راه انداخته و همه دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.
معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تلاش داریم در 40 سال دوم انقلاب اسلامی و در راستای گام دوم از برنامه‌های کلیشه‌ای و تکراری پرهیز شده و برنامه‌های محتوایی برگزار شود.
* امنیت پایدار در مرزهای گلستان مرهون وحدت بین مردم و مسوولان است/ فرمانده مرزبانی ناجا سخنران مراسم 9 دی اینچه‌برون
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان در این جلسه اظهار کرد: امنیت پایدار در مرزهای گلستان به ویژه نواحی مرزی گنبدکاووس مرهون وحدت و همبستگی مردم مرزنشین با مسوولان است.
محمدرضا سراوانی افزود: بزرگداشت حماسه نهم دی ماه با حضور همه اقوام از همه شهرستان‌های استان گلستان و با سخنرانی فرماندهی مرزبانی ناجا در روز هشتم دی ماه در مصلی اینچه‌برون برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری چنین همایشاتی در نواری مرزی سبب بیمه شدن نظام جمهوری اسلامی شده و یک بازدارندگی برای دشمنان است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات گام دوم انقلاب ویژه اهل سنت خبر داد و گفت: در 40 سال دوم انقلاب اسلامی و در راستای گام دوم انقلاب با موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه همایش‌های مختلف ویژه اهل سنت در نوار مرزی برگزار می‌شود و این همایش ها سبب تثبیت انقلاب اسلامی خواهد بود.
بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به اینکه مراسم متمرکز حماسه نهم دی ماه در همین روز در گنبدکاووس و سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود این همایش در روز هشتم دی ماه در اینچه‌برون از توابع گنبدکاووس برگزار می‌شود.
حاج نظر شیرمحمدلی افزود: در این همایش بسیجیان و روحانیون شاخص شیعه و سنی از سراسر استان با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.
وی ادامه داد: 9 کمیته با شرح وظایف هر یک تشکیل شده و هر کمیته در راستای وظایف خود عمل می‌کند.
بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: در کنار برگزاری این همایش نمایشگاهی از تصاویر شهدای بخش مرزی گنبدکاووس، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای سنتی و برنامه‌های فرهنگی، بومی و محلی برپا است.
وی خاطرنشان کرد: این همایش با غبارروبی مزار شهدای غواص آغاز شده و تا ظهر ادامه دارد و در پایان مراسم عملیات اجرایی المان شهدای غواص اینچه‌برون آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار نفر در این همایش حضور داشته باشند.
در پایان جلسه اعضای جلسه مزار شهدای غواص را غبارروبی کرده و ستاد دهه فجر بخش داشلی‌برون افتتاح شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار