معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به برنامه سه ساله کشور در خصوص برق‌دار شدن 75 هزار حلقه چاه کشاورزی گفت: از این تعداد 3 هزار و 260 حلقه چاه سهم استان گلستان است.

3200 حلقه چاه کشاورزی در استان گلستان برق‌دار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین دهقان" اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استان گلستان، تعداد 900 حلقه چاه در سال اول و برای هر یک از سال‌های دوم و سوم هزار و 180 حلقه چاه کشاورزی برق‌دار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اولویت با چاه‌هایی است که دارای سطح زیر کشت بیشتری بوده و توان بهره‌برداری بیشتری از منابع آب را دارند، ادامه داد: به همین منظور، جلسات هماهنگی با همکاران جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان برگزار و تعداد زیادی از چاه‌ها احصا شده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: با توجه به ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران ایران، چاه‌های مشمول این طرح می‌بایست فعال، دارای پروانه بهره‌برداری معتبر و مجهز به کنتور هوشمند حجمی باشند.
دهقان خاطرنشان کرد: در استان گلستان حدود 17 هزار و 450 حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 350 حلقه چاه، انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق تامین می‌کنند.
برقی کردن چاه‌های کشاورزی به منظور کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی با هماهنگی توانیر و شرکت توزیع برق، شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار