دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با تأکید بر عزم دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید و اشتغال گفت: در این مدت تعداد زیادی از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشتند و بیش از ۶۰۰ کارگر نیز دوباره مشغول به‌کار شدند.

دادستان گرگان: عزم دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید و اشتغال

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان با تأکید بر عزم دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید و اشتغال اظهار داشت: همه دستگاه و نهادها موظف هستند از تولید و تولیدکنندگان حمایت کنند. این حمایت فقط کمک به یک فرد و شخص نیست بلکه سبب رونق اقتصاد و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به جلسه‌های متعدد دستگاه قضایی با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای برطرف کردن مشکلات آنان بیان داشت: در یکی دو سال اخیر جلسه‌های مختلفی با تولیدکنندگان برگزار و از واحدهای تولیدی که بنا به هر دلیلی دچار رکود شده‌اند بازدید صورت گرفته است. در این مدت تعداد زیادی از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشتند و بیش از 600 کارگر نیز دوباره مشغول به‌کار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان یکی از معضلات بخش تولید را مسائل حوزه بانکی دانست و گفت: سود مرکب در حوزه بانکی مشکلات زیادی به‌ویژه برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایجاد کرده است که در حال بررسی و رفع این موضوع هستیم.

اراز جان شمالی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اقدام اخیر دادستان برای ممنوعیت خروج گندم از استان اظهار داشت: حرکت دادستان در موضوع گندم استان قابل تقدیر است و روزنه امید را به بخش خصوصی نشان داد.

علی‌محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی گرگان نیز با بیان اینکه ممنوعیت خروج گندم سبب رونق کارخانه‌های آرد در استان می‌شود، گفت: این اقدامات در راستای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران آنان را به بهبود شرایط امیدوار می‌کند.

وی با انتقاد از کم‌توجهی برخی مسئولان به توان بخش خصوصی برای ایجاد امکانات لجستیکی در منطقه مرزی اینچه‌برون افزود: عدم واگذاری عرصه به بخش خصوصی از سوی راه‌آهن برای ایجاد بسترهای لجستیک در اینچه‌برون، موجب شده سرمایه‌گذاران خارجی نیز عقب‌نشینی کنند.

چوپانی گفت: بارها آمادگی بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری بسترهای لجستیکی در اینچه‌برون را اعلام کردیم اما توجهی به این موضوع صورت نگرفت.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار